ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تسلیت باد

حدیث سلسله الذهب

فهرست مطالب

رحلت رسول اکرم

هنگامی که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از دنیا رفت عده ای که با او دشمنی می کردند، از این اتفاق بسیار خوشحال شدند.آنها در جایی به طور پنهانی جمع شدند و گفتند :اکنون که محمد (صلی الله علیه و آله) از دنیا رفته باید همه کارها را خودمان به دست بگیریم و نگذاریم که علی (علیه السلام) به حکومت برسد.آنها نصیحت های پیامبر را نادیده گرفتند و روزغدیر را به فراموشی سپردند!

حمله به خانه حضرت علی (علیه السلام)

سپس به منزل امیر المومنین حمله ور شدند و آنجا را به آتش کشیدند. در آن هنگام حضرت فاطمه (سلام الله علیها) که زخمی و ناتوان شده بود در بستر بیماری افتاد.بعد از آن واقعه جانگداز، با این که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را تنها از منافقان ضربه خورده بود اما همسرش علی (علیه السلام) را تنها نگذاشت . او با حالت درد و اندوهی که داشت از حق همسرش دفاع کرد و برای مقام امامت احترام زیادی قائل بود

شهادت و مراسم تدفین حضرت زهرا

سرانجام ،حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به خاطر شدت ضربه هایی که خورده بود و زخم هایی که به تن داشت در سن هجده سالگی به شهادت رسید. به درخواست آن بانوی مظلومه ، حضرت علی (علیه السلام) او را شبانه به خاک سپرد و هیچ یک از مردم را خبر نکرد. تا امروز قبر پاک فاطمه (سلام الله علیها) معلوم نیست اما مهر آن بانو در دل های ماست. یک روز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور میکند و از قاتلان مادرش انتقام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید