ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

ابزاری برای ارتباط از راه دور

فهرست مطالب

یکی از فناوری های رو به گسترش برقراری مکالمات راه دور بدون نیاز به تلفن همراه و از طریق اینترنت است. در این مدل از ارتباطات اگر ارتباط بین دو کامپیوتر فرستنده و گیرنده از طریق یک نرم افزار ارتباطی انجام شده باشد و یا این که این کار از طریق پهنای باند اطلاعاتی صورت گرفته باشد، صدا تبدیل به بسته های دیجیتالی شده و روی اینترنت ارسال می شود.


ابزارهایی همچون یاهو مسنجر، گوگل تاک و... ابزاری برای مکالمات متنی به کار می روند؛ اما در زمینه مکالماتی که جنبه تلفنی دارند می توان اسکایپ (Skype) را نام برد. اسکایپ برقراری ارتباط تلفنی را از طریق پروتکل اینترنتی فراهم می کند.


این نرم افزار به مایکروسافت پیوسته است.


اسکایپ برقراری ارتباط را بر روی پروتکل VOIP انجام می دهد که امکان برقراری ارتباط صوتی رایگان را از طریق اینترنت را فراهم می سازد.</o:p& gt;


کاربرانی که قصد استفاده از این نرم افزار را دارند می بایست در آن عضو شده، به اینترنت متصل شوند و آن را بر روی ویندوز خود نصب کنند. همچنین این برنامه امکانات مختلف دیگری مانند پیام ‌رسانی فوری، انتقال فایل، ویدیو کنفرانس و پست صوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


<P style="TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 200%; MARGIN: 0in 0in 10pt; unicode-bidi: embed; DIRECTION: rtl; mso-margin-top-alt: auto; mso-margin-bottom-alt: auto" dir=rtl class=MsoNormal align=justify& gt;همچنین از جمله ویژگی های دیگر این نرم افزار آن است که کاربران یاهو مسنجر می توانند مخاطبان خود را به اسکایپ اضافه کرده و با آن ها مکالمه صوتی و تصویری داشته باشند.


همچنین اسکایپ با نرم افزارهایی همچون Live Messenger و Outlook ترکیب شده است.


Windows Live Messenger نسل جدید MSN است. این نرم افزار دارای تمامی امکانات مانند لیست کاربران، قابلیت ارتباط سریع میان افراد با استفاده از چت نوشتاری، صوتی و یا ویدئویی بوده و همچنین چند راه جدید برای اتصال و به اشتراک گذاری عکس ها و فایل ها نیز به آن اضافه شده است. این نرم افزار یک جایگزین عالی در زمینه ارتباط آنلاین به جای ایمیل بوده و حتی می توانید از آن در مواقعی که نمی توانید در مکانی خاص حضور داشته باشید استفاده کنید. این نرم افزار قسمتی از خدمات آنلاین ویندوز می باشد.


در صورتی که بخواهید در اسکایپ از چند اکانت خود به صورت همزمان استفاده کنید این اجازه به شما داده نمی شود مگر آن که به یکی از روش های زیر مراجعه کنید.


 بعد از آن که در اسکایپ عضو شده و یک اکانت برای خود ایجاد کردید:


روش اول آن است که از ابزاری کمکی به نام Multi Skype Launcher استفاده کنید. این ابزار به شما اجازه می دهد تا از چند اکانت اسکایپ در ویندوز به صورت همزمان استفاده کنید. این نرم افزار امنیت را برقرار کرده و اطلاعات حساب کاربری شما توسط این نرم افزار محافظت می شود.


بعد از آن که نرم افزار را نصب کرده و وارد شدید می توانید با استفاده از گزینه Add سایر اکانت های خود را نیز اضافه کرده و با استفاده از گزینه Launch وارد اکانت مورد نظر خود شوید.


 


& lt;P style=”TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 200%; MARGIN: 0in 0in 10pt; unicode-bidi: embed; DIRECTION: rtl; mso-margin-top-alt: auto; mso-margin-bottom-alt: auto” dir=rtl class=MsoNormal align=justify>روش دیگر برای استفاده از چندین اکانت استفاده از منوی Run ویندوز است به این ترتیب که عبارت فوق را با توجه به ویندوز خود در منوی Run وارد می کنید.



برای ویندوزهای 32 بیتی ”‌ C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe”‌ /secondary


برای ویندوزهای 64 بیتی &lt ;/SPAN>”‌ C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe”‌ /secondary


خواهید دید که اسکایپ یک پنجره جدید برای اضافه کردن اکانتی دیگر به شما می دهد که با ایجاد میانبر بر روی صفحه دسکتاپ خود دیگر نیازی به انجام مراحل ندارید.


در تمامی صفحاتی که در اینترنت وجود دارند تبلیغات یک جز همیشگی به حساب می آید حتی زمانی که شما در حال چک کردن ایمیل های خود هستید نیز با این تبلیغات مواجه می شوید. این موضوع در اسکایپ نیز وجود دارد. در صورتی که علاقه ای به مشاهده این تبلیغات ندارید می توانید با استفاده از کلید X آن ها را ببندید اما در صورتی که بخواهید برای همیشه آن ها را غیر فعال کنید می توانید به منوی Options رفته و در قسمت Notification -> Alert & messages &lt ;/B>، تیک Promotionsرا بردارید.


شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یک ایمیل یا یک پیامک را بدون ویرایش ارسال کرده اید و یا این که به طور اشتباه برای فرد دیگری فرستاده باشید که نمی خواستید فرد مقابل از آن موضوع باخبر شود اما دیگر کار از کار گذشته و راه برگشتی وجود ندارد اما اسکایپ به فکر این مواقع نیز بوده و راه حلی را برای جبران کاربران خود قرار داده است.


اگر شما در اسکایپ پیامی را به اشتباه برای فرد دیگری ارسال کردید و یا این که ارسال را بدون ویرایش انجام داده اید می توانید بر روی پیام مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه های Edit message و Remove message را انتخاب کنید که در این حالت اسکایپ پیام ” این پیام ویرایش/حذف شده است ” را نشان می دهد.


در طرف مقابل: اگر هنوز طرف مقابل حساب کاربری خود را باز نکرده باشد، این پیام را دریافت خواهد کرد : ” این پیام ویرایش/حذف شده است


دقت داشته باشید تمامی این کارها باید قبل از دیده شدن پیام انجام گیرد.



ممکن است با برنامه هایی همچون Remote desktop و نظایر این برنامه کار کرده باشید. این نوع از برنامه ها به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید با دسترسی از راه دور به سیستم دوستتان به او در جهت رفع مشکل سیستمش و یا کارهای دیگر کمک کنید. نظیر این فناوری در اسکایپ نیز دیده می شود و به شما امکان می دهد تا بتوانید دسکتاپ خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.


برای ای
ن کار کافی است فقط در هنگام چت کلید
+ را زده و گزینه ی Share screen را انتخاب کرده تا صفحه نمایش بین شما به اشتراک گذاشته شود.



همچنین این ویژگی نقش دسترسی از راه دور برای برطرف کردن مشکل یک کامپیوتر دیگر را نیز ایفا می کند. برای حفظ حریم شخصی می توانید به جای دسکتاپ اصلی خود از یک پنجره استفاده کنید.


فائزه سیدخاموشی، بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:


7 Skype Tips for Power Users


howtogeek


Skype for Windows desktop

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید