ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

استفاده از گوشی های هوشمند در پیش بینی زلزله

فهرست مطالب

سال هاست دانشمندان به بحث برای جمع آوری داده های لحظه ای از زمین لرزه ها می پردازند، اما یک مبحث جدید امروز در راس تحقیقات انجمن زلزله شناسی آمریکا به چشم می خورد که گویا ابزاری بهتر برای این کار پیدا کردند؛ استفاده از شتاب سنج های رایج در اکثر گوشی های هوشمند!


این مقاله به حساسیت شتاب سنج های MEMS در نزدیکی جریانات مغناطیسی  مرکز زلزله به قدرت ۵ ریشتر و بالاتر می پردازد. چون این ابزار به صورت گسترده ای در سراسر جهان وجود دارد، دانشمندان را به این فکر وا داشته تا با استفاده از تلفن های هوشمند آینده شبکه ای اجتماعی از مباحث متعلق به زلزله را تشکیل دهند تا داده های زمین شناسی را به طور آنی برای مسئولان و کارشناسان مخابره کند.


نویسندگان همچنین اشاره ای به شبکه گیرنده زلزله استنفورد به عنوان یک الگو داشته اند که در آن تجهیزات وابسته به زلزله شناسی را به رایانه های داوطلب متصل کرده و یک شبکه مشابه را ایجاد کرده اند. اما استفاده از شتاب دهنده های اسمارت فونی آسان تر و کم هزینه تر بوده و امکان حمل در محیطی گسترده تر را فراهم می سازد. این حسگرهای موجود در گوشی های هوشمند نیاز به افزایش حساسیت دارند تا بتوانند به طور موثر در این زمینه مورد استفاده قرار گیرند اما گردآورندگان معتقدند این ابزار می تواند به خوبی به آنها در پیش بینی زلزله کمک کند.


همانطور که یکی از محققین به وب سایت TheVerge اعلام کرده، “از همان ابتدا، این تکنولوژی تمامی نیاز ها برای مانیتور کردن زلزله ها را در خود به همراه دارد، مخصوصاً در محیط های باز، مانند محیط کوه های آتش فشانی یا مناطق زیر دریا.


به هر حال شاید تلفن های هوشمند ما بتواند جانمان را نیز نجات دهد.


منبع: دنیای فن آوری اطلاعات


http://basijpress.ir

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید