ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

اگر قرآن نبود، مسيحيت و يهوديت تحريف مي‌شدند

فهرست مطالب

اين استاد حوزه در ديدار رييس دفتر تبليغات اسلامي و مسئولان مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم تصريح كرد: خداوند به نويسندگان و قلم به‌دستان عنايت ويژه‌اي دارد.


وي ادامه داد: اگر مصدورات و مكتوبات مورد سوگند الهي است، به طور قطع اثربخش است و بايد گفت كه قرآن كتابي است كه توانسته اصل دين را در جهان حفظ كند.


جوادي آملي افزود: مرحوم كاشف‌الغطا مي‌فرمود اگر قرآن نبود ديني در زمان و زمين نمي‌ماند و به همين دليل بايد گفت كه قرآن دين را نگه داشته وكتابي جهاني است.


اين استاد حوزه اظهار كرد: اگر قرآن نبود، مسيحيت و يهوديت تحريف مي‌شدند و با پيشرفت علم از بين مي‌رفتند. اين قرآن بود كه آمد و انبيا را تطهير كرد و از قداست مسيح (ع) و حضرت مريم (س) سخن گفت و دين را حفظ كرد.


وي با بيان اينكه نگاه ما به قرآن نبايد همانند نگاهمان به ساير كتب باشد، خاطرنشان كرد: قرآن همانند نوشته كليني، صدوق و بوعلي نيست.


جوادي آملي با بيان اينكه قرآن تصنيف مصنف، تاليف مولف و كتاب كاتب نيست، يادآور شد: قرآن تجلي خداوند است و نبايد خيال كرد كه شبيه به يك كتاب ديگر اما مشكل‌تر از آن است.


اين استاد حوزه با بيان اينكه قرآن را خداوند نازل كرده اما نه آن‌گونه كه باران را نازل كرده است، گفت: خداوند قرآن را آويخته است يعني يك طرف قرآن به دست او و طرف ديگر در دست ما قرار دارد و به همين دليل بايد قداست آن را حفط كنيم.


وي در پايان، خدمت كردن در عرصه فعاليت‌هاي قرآني را داراي اجر و ثواب بسيار زيادي دانست و خاطرنشان كرد: از بهترين اعمال، خدمت در عرصه قرآني است و كساني كه در اين عرصه كار مي‌كنند بايد قدر خود را بدانند.
: isna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید