ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

چگونه گوشی های اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟

فهرست مطالب

گوشی‌های موبایلی که به صورت قاچاق وارد کشور شده و رجیستر نمی‌شود، معمولا در حین استفاده مشکل‌ساز خواهند بود؛ هنگ می‌کنند، به‌روز نمی‌شوند (update)، با بعضی برنامه‌ها بخصوص فارسی‌سازها مشکل دارند و سایر مشکلاتی که کاربر را کلافه میکند.
برای اطمینان از اصل بودن گوشی موبایل، می‌توان به این راه‌ها متوسل شد:

۱ – کد معروف ستاره نامبر صفر شش نامبر (#۰۶#*) را شماره‌گیری کنید. سریال مادربرد گوشی یا imei روی نمایشگر ظاهر می‌شود. اگر این سریال با بارکد روی کارتن یا باتری مطابقت داشت، احتمالاً گوشی مورد نظر اصل است (برخی قاچاقچیان بارکدهای تقلبی روی کارتن می‌چسبانند. این گوشی‌ها به «چنج» یا تغییریافته مشهور است و به همین سبب نمی‌توان چنین کاری را راهی مطمئن برای تشخیص اصالت گوشی دانست).



۲ – با اتصال به اینترنت، سپس رجوع به وبگاه نمایندگی برند یا مارک گوشی مورد نظر، از اصل یا قاچاق بودن آن مطلع شوید.

۳ – هر کشوری بارکد خاصی دارد. به عنوان مثال بارکد اجناس چینی با اعداد ۶۹۰ یا ۶۹۱ یا ۶۹۲ شروع می‌شود. بارکد محصولات ایرانی با ۶۲۶، تایوانی با ۴۷۱، ژاپنی با ۴۵ یا ۴۹، و… اگر بارکد گوشی با نام کشور سازنده (که معمولا زیر محل قرار گرفتن باتری برچسب یا حک شده) هماهنگ است، احتمالاً گوشی شما اصل است (کاری که قاچاقچیان با برچسب روی کارتن می‌کنند، با برچسب یا حک کردن زیر باتری هم شدنی‌ است!)

۴ – مستقیماً به سایت‌های تحلیل و تشخیص جهانی در وب بروید. به عنوان نمونه، نشانی اینترنتی یکی از این سایت‌ها www.numberingplans.com است. در این وبگاه، با کلیک روی عبارت «ابزار تجزیه و تحلیل شماره» یا number analysis tools و ورود به صفحه بعدی، شماره سریالی را که از طریق شماره‌گیری کد #۰۶#* روی نمایشگر گوشی ظاهر شده، در قسمت imei number analysis وارد کنید. مشخصات گوشی از جمله کشور سازنده، کارخانه، مدل و… برابر دیدگانتان خواهد بود. اگر این مشخصات با گوشی مورد نظر همخوانی داشت، مطمئن باشید یک گوشی اصلی، چنج یا قاچاق‌ نشده را در دست دارید.


www.looper.ir

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید