ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

برنامه‌های آموزشی سازمان دارالقرآن تا سال ۹۷/ تربیت ۵۰۰ هزار حافظ قرآن در ۵ سال

تربیت ۵۰۰ هزار حافظ قرآن.

فهرست مطالب

تربیت ۵۰۰ هزار حافظ قرآن. : «محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله سازمان دارالقرآن به منظور فراگیر شدن مفاهیم قرآنی و عمل به دستورات الهی در جامعه گفت: سازمان دارالقرآن برنامه پنج ساله‌ای در سال جاری تدوین کرده است که در بخش آموزشی این برنامه به ارتقای فعالیت‌های قرآنی و همچنین تربیت حافظان قرآن توجه ویژهای شده است.

تربیت 500 هزار حافظ قرآن تا پایان سال 1397

وی به فعالیت‌های آموزشی این سازمان که تا پایان سال 1397 پیش‌بینی شده است، اشاره کرد و افزود: در این برنامه، آموزش 500 هزار حافظ یک تا سه جزء قرآن در نظر گرفته شده است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 100 هزار نفر از این تعداد در سال جاری تربیت خواهند شد.

ضرغام درخصوص نحوه آموزش 100 هزار حافظ قرآن در سال 93 خاطر نشان کرد: در نیمه اول سال جاری 60 هزار حافظ قرآن تربیت می‌کنیم تا علاوه بر رسیدن به اهداف برنامه بتوانیم مشارکت سازنده‌ای در طرح قرآنی 1448 داشته باشیم؛ در نیمه دوم سال نیز 40 هزار حافظ قرآن را با برگزاری کلاس‌های قرآنی تحت پوشش قرار می‌دهیم تا پس از پایان سال 100 هزار حافظ قرآن تربیت کرده باشیم.

برگزاری کلاس صحیح‌خوانی قرآن برای 600 هزار نفر

وی، برگزاری کلاس‌های صحیح‌خوانی قرآن شامل روخوانی و روان‌خوانی برای سه هزار نفر را از دیگر برنامه‌های بلند مدت سازمان دارالقرآن عنوان کرد و گفت: صحیح‌خوانی قرآن کریم از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین منظور سعی داریم در سال جاری برای 600 هزار نفر کلاس روخوانی و روان‌خوانی قرآن برگزار کنیم.

بازآموزی و تربیت 30 هزار معلم قرآن

معاون آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به تربیت و بازآموزی 30 هزار معلم قرآن کریم خاطر نشان کرد: سازمان دارالقرآن در نظر دارد تا پایان سال 1397 با برگزاری کلاس‌های متنوع 30 هزار معلم قرآن در رشته‌هایی مانند قرائت، حفظ و مفاهیم برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی بازآموزی و تربیت کند که بر اساس پیش‌بینی‌ها جامعه هدف در سال جاری  6 هزار معلم قرآن است که امیدواریم با تلاش ادارات دارالقرآن استان‌ها شاهد رشد امور قرآنی در کشور و محقق شدن این برنامه‌ها باشیم.

farsnews

صفحه اصلی – موسسه قرآن و نهج البلاغه -آموزش مجازی قران ونهج البلاغه

تربیت ۵۰۰ هزار حافظ قرآن
به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید