ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

چی بخوریم؟ چرا نخوریم؟

فهرست مطالب

دکتر محسن بهشتی پور


آب البالو به جای قرص خواب


محققان یک گروه از افراد با سن متوسط ۶۸ سال را مورد مطالعه قرار دادند که همه این شرکت کننده از بی خوابی شکایت می‌کردند محققان از آن‌ها خواستند که روزانه ۲ لیوان آب آلبالو بنوشند.


در نتیجه این آزمایش محققان از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در آمریکا دریافتند که نوشیدن آب
آلبالو دو بار در روز به مدت دو هفته باعث افزایش زمان خواب می‌شود به طوریکه با مصرف مرتب آب آلبالو در طول این دوهفته تقریباً ۹۰ دقیقه به خواب آن‌ها افزوده می‌شود و باعث می‌شود استراحت بیشتری بکنند.


عسل مایه حیات


عسل یک ماده غذایی طبیعی، شیرین و پر خاصیت است که قندهای اصلی تشکیل دهنده آن فروکتوز و گلوکز بوده و حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و نیز عناصر کمیاب است که مواد غذایی کمتر از آن‌ها در بر دارد.


وی افزود: طبق تحقیقات یک گروه محقق انگلیسی، در یک برنامه غذایی کاهش وزن می‌توان از غذای معمول خانواده، تنقلات و انواع دسرها که معمولاً در رژیم غذایی لاغری تجویز می‌شوند، استفاده کرد، به شرط اینکه به جای شکر از
عسل برای شیرین کردن آن‌ها استفاده شده باشد. علاوه بر این با جایگزین کردن عسل به جای شکر در طول روز و افزودن یک قاشق عسل در نوشیدنی گرم و مصرف آن قبل از خواب، مکانیزم‌هایی که در مغز، نیاز بدن به شیرینی را تحریک می‌کند، از کار می‌افتند.


وی با اشاره به اینکه بیشتر چربی‌ها به عنوان یک منبع مصرف نشده در بدن ذخیره و باعث حجم و وزن می‌شود، گفت: عسل باعث بکار گیری چربی‌های ذخیره شده می‌شود و با سوزاندن آن انرژی فعالیت روزانه را فراهم می‌کند و با کاهش وزن تدریجی، از چاقی پیشگیری می‌کند.


دکتر ریسمانچی خاطرنشان کرد: مصرف یک نوشیدنی شیرین شده با عسل در شب هنگام موجب کاهش استرس شبانه فرد می‌شود و به فرد اجازه می‌دهد تا راحت‌تر بخوابد و در نتیجه بدن فرد فرصت پیدا می‌کند تا به بازیابی و سوخت و ساز بپردازد، نه اینکه فقط ذخیره کند. همین امر موجب سوزاندن چربی بدن می‌شود.


سه غذای چربی سوز فوق العاده


روغن زیتون: این روغن به دلیل اینکه سرشار از چربی‌های اشباع نشده است، سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و همچنین باعث کاهش اشتها می‌شود و همین امر تأثیر بزرگی در سوزاندن چربی‌ها دارد.


آریشیک: رژیم‌های غذایی اولین راه برای رسیدن به اندامی ایده آل و سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو هستند؛ اما بهتر است بدانید در کنار رژیم غذایی این ورزش است که به شما کمک می‌کند تا با سلامتی بیشتری به اندام دلخواه خود برسید. در فهرست مواد غذایی برخی مواد وجود دارند که به چربی سوزی بیشتر در فرآیند لاغری کمک می‌کنند. در این مقاله ما قصد داریم شما را با سه نوع مواد غذایی که به چربی سوزی قوی شهرت دارند آشنا کنیم.&l t;o:p>


۱-گوشت مرغ خالص: گوشت مرغ خالص چون دارای پروتئین زیاد و چربی بسیار کم می‌باشد کمک بزرگی به سوزاندن چربی‌ها می‌کند و شما بهتر است آن را به صورت آب پز یا کباب شده مصرف کنید و روغن به آن اضافه نکنید البته سینهٔ بوقلمون و ماهی آزاد نیز از نظر ارزش غذایی در ردهٔ گوشت مرغ می‌باشند.


۲- روغن زیتون: این روغن به دلیل اینکه سرشار از چربی‌های اشباع نشده است، سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و همچنین باعث کاهش اشتها می‌شود و همین امر تأثیر بزرگی در سوزاندن چربی‌ها دارد.


۳-انواع توت‌ها: توت سیاه، ذغال اخته و توت فرنگی به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها می‌باشند باعث افزایش سوخت وساز و همچنین کاهش اشتها در بدن می‌شوند و همین امر کمک بزرگی به سوختن چربی‌های اضافی در بدن می‌کند.


 


درمان قند خون:


بسیاری از افرادی که بعد از سن ۴۰ سالگی دچار دیابت می‌گردند با رعایت یک رژیم غذایی مشتمل بر مصرف سب
زیجات غلات کامل حبوبات و ماهی و محدود کردن شدید فرآورده‌های شیرینی پزی و شکر و محدود کردن مصرف گوشت، مرغ و تخم مرغ می‌توانند دیابت خود را کنترل کنند.


برخی از مهم‌ترین گیاهان دارویی با خواص کاهش دهندگی قند خون که گزارش‌های بالینی و آزمایشگاهی معتبر مبنی بر مؤثر بودن آن‌ها موجود است.


۱- پیاز و سیر


سیر از سبزی‌هایی است که تاریخی بسیار کهن دارد. این گیاه حداقل ۳ هزار سال در طب چین کاربرد داشته است. پیاز نیز یکی از قدیمی‌ترین گیاهان زراعی است که از هزاران سال قبل به عنوان طعم دهنده غذاها و همچنین دارو از آن استفاده می‌شود. ترکیبات فعال گوگردی مانند آلیل پروپیل دی سولفید موجود در پیاز و اکسیدآلیل دی سولفید موجود در سیر نقش اصلی را در
کاهش قندخون دارند.


پیاز و سیر باعث افزایش میزان انسولین در خون می‌شوند. هر چقدر مصرف این مواد بیشتر باشد، قند خون بیشتر کاهش می‌یابد. مصرف قرص‌های سیر به میزان ۲۴۰۰ میلی گرم در روز به مدت ۳ ماه، قند خون را مختصراً کاهش می‌دهد.


۲- خیار تلخ


این میوه شبیه کدوی زگیل دار است و در نواحی گرمسیر مانند آمازون، آفریقای شرقی و آسیا رشد می‌کند و در آمریکای جنوبی به عنوان غذا و دارو کشت می‌شود. میوه تازه آن به ر
نگ سبز است که با رسیدن به رنگ نارنجی- زرد تبدیل می‌شود. تمام قسمت‌های این میوه بسیار تلخ است. میوه خیار تلخ حاوی ماده ای شبیه انسولین است و مصرف روزانه حدود ۶۰ گرم شیره این گیاه به کاهش مختصر قندخون منجر می‌شود.


۳- شنبلیله


این گیاه بومی ایران است و در بیشتر نواحی ایران می‌روید و به عنوان سبزی خوراکی کاشته شده و مصرف می‌شود. تجویز ۱۵ تا ۵۰ گرم پودر دانه شنبلیله خیسانده در آب موجب کاهش قندخون ناشتا و بعد از غذا می‌شود. پودر دانه شنبلیله علاوه بر کاهش مختصر قندخون باعث کاهش چربی‌های خون نیز می‌شود.


۴- سیاه گیله


در ایران تنها یک گونه از قره قات وجود دارد که آن هم در جنگل‌های تالش و نواحی مرطوب رشد می‌کند که در زبان محلی به آن سیاه گیله می گویند. میوه آن را می‌توان هم به صورت تازه و هم خشک شده مصرف کرد یا در تهیه انواع مرباها و دسرها به کار برد. برگ‌های این گیاه در طب سنتی در درمان بیماری دیابت استفاده می‌شود.


اثر ضددیابت یک بار مصرف عصاره این گیاه که اثری مشابه انسولین دارد تا چند هفته در بدن باقی می‌ماند. به علاوه این گیاه دارویی در پیشگیری از عوارض بلندمدت دیابت مانند عوارض قلبی- عروقی، عصبی، کلیوی و چشمی تا حدی مؤثر است. عصاره آن به مقدار ۸۰ تا ۱۶۰ میلی گرم ۳ بار در روز برای بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‌شود.


۵- خار مریم


خار مریم اصالتاً بومی منطقه مدیترانه است. این گیاه امروزه در سراسر نقاط دنیا از اروپا تا آسیا و از آفریقا تا آمریکای شمالی گسترده شده است. این گیاه دارویی موجب افزایش حساسیت سلول‌ها به انسولین و کاهش قندخون می‌شود. ماده مؤثر آن سیلی مارین نام دارد که تجویز آن به مقدار ۲۰۰ میلی گرم ۳ بار در روز موجب کاهش مختصر قندخون ناشتا و هموگلوبین HbA1C و چربی‌های خون می‌شود.


 ۶- هندوانه ابوجهل


هندوانه ابوجهل یا خربزه روباه یکی از گیاهان دارویی متعلق به خانواده خیارها و کدوها است. این گیاه بومی ایران بوده و در نواحی جنوبی کشور و مناطقی مانند جنوب استان خراسان یافت می‌شود. میوه این گیاه دارای گلوکوزید قابل تبلوری با طعم بسیارتلخ به نام کولوسنتین است. این گلوکوزید که به حالت متبلور و خالص به رنگ زرد است، در آب به نسبت ۲۰ درصد حل می‌شود و اگر هیدرولیز شود، گلوکز و ماده ای به نام کولوسنتتین می‌دهد.


در طب سنتی بسیاری از کشورها از جمله ایران تجویز میوه این گیاه جهت کاهش قند خون متداول است. میوه این گیاه بسیار سمی است و مصرف مقدار زیاد آن باعث اسهال خونی و درنهایت مرگ می‌شود.


تجویز مقدار ۱۰۰ میلی گرم ۳ بار در روز ماده مؤثر هندوانه ابوجهل به مدت ۲ ماه در بیماران دیابتی نوع دوم، موجب کاهش مختصر میزان هموگلوبین HbA1C و قندخون ناشتا می‌شود. تجویز این مقدار به مدت ۲ ماه در این بیماران بدون هیچ گونه عوارض جانبی گوارشی، کبدی و کلیوی است.


۷- پسیلیوم یا اسفرزه


پسیلیوم یا اسفرزه، گیاهی از خانواده پلانتاجیناسه آ و یک داروی ملین گیاهی است که از طریق جذب آب باعث حجیم شدن محتویات روده شده و با افزایش حرکات دودی شکل باعث تخلیه مدفوع می‌شود. مصرف پودر پسیلیوم به مقدار ۱۰ گرم در روز و به مدت ۸ هفته هموگلوبین HbA1C را مختصراً کاهش می‌دهد.


۸- عدس الملک


این گیاه بومی ایران است و در طب سنتی جهت کاهش قندخون بیماران دیابتی تجویز می‌شود. با این حال مصرف روزانه پودر بذر گیاه به مقدار ۱۵۰۰ میلی گرم در روز به مدت ۲ ماه اثر مفیدی بر قندخون نشان نداده است و فعلاً اطلاعات علمی کافی در مورد اثرات این گیاه در دسترس نیست.


۹- چای سبز


بسیاری از خواص چای سبز مربوط به ماده ای به نام کاتچین است که فعالیت آنتی اکسیدانی آن بسیار بالا است. مصرف روزانه ۵/۱ گرم پودر چای سبز خشک موجب کاهش مختصر قندخون در بیماران دیابتی می‌شود. مقدار توصیه شده برای بیماران دیابتی مصرف ۲ فنجان چای دم کرده در روز است.


۱۰- دم کرده گزنه


ساقه این گیاه را پرزها و تارهای مخروطی شکل پوشانده است که در صورت لمس کردن ساقه به دست می‌چسبد و پوست را می‌گزد و تولید خارش و سوزش می‌کند و شاید به همین دلیل آن را گزنه نامیده‌اند. تخم آن نرم، ریز و تیره رنگ و مانند تخم کتان است. قسمت مورد استفاده این گیاه برگ‌های تازه، ریشه، شیره و دانه آن است.


گزنه در طب سنتی ایران به عنوان یک داروی کاهنده گلوکز خون معرفی شده است. عصاره برگ گزنه می‌تواند یک نقش حفاظتی در برابر افزایش میزان قندخون و تخریب سلول‌های پانکراس داشته باشد.


۱۱ – کلپوره همدانی، مریم نخودی همدانی


استفاده از این گیاه به طوری که در کتب دارویی قدیمی آمده است به زمان‌های دور نسبت داده می‌شود. بقراط، دیوسکورید، پلین و جالینوس از این گیاه در آثار خود نام برده‌اند. عصاره این گیاه محتوی مواد مؤثره زیره است. مصرف عصاره این گیاه به مقدار ۱۲۵ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به مدت ۶ هفته قندخون را مختصراً کاهش می‌دهد.


بی‌ضررترین و ارزان‌ترین درمان چربی و قند خون بالا؟!


 


ورزش کردن


یکی از مهم‌ترین راههای کنترل و کاهش قند خون ورزش (پیاده روی) در روز به مدت ۳۰ دقیقه است.


ورزش به دیابتی‌ها کمک می‌کند از شر حملات قلبی نابینایی و آسیب‌های عصبی درامان باشند. وقتی غذا می‌خورید سطح قند خون افزایش می‌یابد هرچه سطح قند خون افزایش یابد، قند بیشتری به سلول‌ها می‌چسبد. وقتی که قند به سلول‌ها بچسبد دیگر نمی‌تواند از آن جدا شود و تبدیل به ماده ای مضر به نام سوربیتول می‌شود که این ماده باعث نابینایی و ناشنوایی و آسیب‌های مغزی و قلبی و سندرم پاهای سوزان و… می‌گردد.


وقتی که قند خون وارد بدن می‌شود در سلول‌های کبد و ماهیچه ذخیره می‌شود. اگر سلول‌های کبد و ماهیچه از کربوهیدرات اشباع باشند، قندها دیگرجایی برای رفتن ندارند. اگر ذخیره سلول‌های ماهیچه به واسطه ورزش کردن مصرف گردد بعد از صرف غذا، قندها بوسیله ماهیچه جذب می‌شوند و مقدار آن‌ها در خون افزایش نمی‌یابد؛ بنابراین با یک برنامه ورزشی منظم می‌توانیم ذخیره قند ماهیچه‌ها را کاهش دهیم و در نتیجه عوارض بیماری دیابت را نیز کاهش دهیم.


ورزش همراه با استفاده از داروهای کاهش‌دهنده قند خون علاوه بر افزایش تأثیر مثبت دارو، در به تأخیر انداختن عوارض جسمانی دیابت نقش مهمی دارد و از تشدید بیماری جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان داده است فعالیت بدنی، میزان ترشح هورمون انسولین که برای جذب گلوکز ضروری است را افزایش داده و ترشح هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند بنابراین فعالیت ورزشی برای مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته، مدت زمان مناسبی برای افراد دیابتی تلقی می‌شود.


پرهیز از استرس


در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از افراد بزرگسال از اضطراب و استرس رنج می‌برند. این عارضه که روز به روز در جامعه در حال افزایش است، با اختلال در میزان ترشح هورمون‌های بدن، باعث افزایش میزان قند خون می‌شود. حذف این عامل مضر از زندگی و یا حداقل دوری از آن تا حد امکان تأثیر بسزایی در کنترل دیابت دارد. متخصصان ورزش، پیاده‌روی در ساعات مشخصی از روز، پرداختن به فعالیت‌های مورد علاقه و کنار آمدن با شرایط محیطی فعلی را مهم‌ترین راهکار مبارزه با استرس می‌دانند.


استفاده مناسب و کافی از این مواد یکی از اولین، راحت‌ترین، بی‌ضررترین و اقتصادی‌ترین روش‌های کاهش چربی و قند خون در افراد است. امروزه استفاده مناسب و کافی از فیبرهای غذایی یکی از اولین، راحت‌ترین، بی ضررترین و اقتصادی‌ترین روش‌های کاهش چربی و قند خون در افراد می‌باشد. فیبر یا الیاف موادی هستند که در دیواره سلولی گیاهان یافت می‌شوند و قابل گوارش درمعده انسان نیستند و قادرند بدون آنکه جذب شوند از دستگاه گوارش عبور کنند.


فیبرها در مسیر عبور از دستگاه گوارش آب را در خود نگه می‌دارند و برخی از آن‌ها با اتصال خود به مواد دیگر، خواص درمانی پیدا می‌کنند. فیبرها در میوه و سبزی، غلات و حبوبات کامل به فراوانی یافت می‌شوند.


فیبرهای مواد غذائی به دو دسته تقسیم می‌شوند:


گروه اول فیبرهای نامحلول مانند سبوس گندم (نان‌های سبوس دار و پوست برخی میوه‌ها و صیفی‌ها مانند سیب، خیار، گوجه فرنگی).


و گروه دوم فیبرهای محلول مانند میوه‌ها و سبزی‌ها، نان جو دو سر و حبوبات و سبوس برنج.


در افراد بالغ و سالم حداقل روزی ۳۰ گرم فیبر باید مصرف شود که توصیه می‌شود ۲۰ گرم آن از نوع نامحلول و ۱۰ گرم آن از نوع محلول باشد.


برای دست یافتن به ۳۰ گرم فیبر باید روزانه حدود نیم کیلو میوه و سبزی یا ۶ واحد حبوبات و غلات غنی از فیبر مصرف شود. نان‌های سفید مانند نان لواش، غلات غنی از فیبر تلقی نمی‌شود.


فیبرهای محلول در کاهش چربی و قند خون و پیشگیری از برخی بیماری‌های قلبی و عروقی نقش اصلی را ایفا می‌کنند و فیبرهای نامحلول در کاهش یبوست، سرطان روده و برخی اختلالات دیگر مؤثر می‌باشد.


مصرف فیبر از سرطان، بالا رفتن چربی و قند خون، یبوست و برخی بیماری‌های گوارشی جلوگیری می‌کند.</P&g t;

خواص فیبر


۱- فیبرها با جذب آب، مواد غذایی را ضخیم تر می‌کند و افراد با خوردن آن احساس سیری و پری معده می‌نمایند. پس یکی از راه‌های کاهش اشتها و تناسب اندام هم تلقی می‌شود.


۲- وقتی با خوردن فیبر و جذب آب، حجم مدفوع افزایش می‌یابد حرکات روده‌ها آسان‌تر و بیشتر می‌شود و از یبوست جلوگیری می‌شود. یبوست در ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد یافت می‌شود و موجب مشکلاتی چون التهاب، عفونت، درد و سرطان روده بزرگ می‌شود (سومین سرطان شایع در جهان) که به دلیل تماس روده با مواد جذب نشده به مدت طولانی ایجاد می‌گردد.


۳- مطالعات نشان می‌دهد اگر زنان افزون بر ۳۰ گرم میزان مصرف روزانه فقط ۱۰ گرم در روز فیبر بیشتری مصرف کنند خطر ابتلا به سرطان سینه در آن‌ها به نصف کاهش می‌یابد.


۴- فیبرهای محلول بااتصال به اسیدهای صفرا که دارای کلسترول هستند مانع جذب آن‌ها می‌شوند و از این طریق چربی و کلسترول خون را کاهش می‌دهند. به همین دلیل اولین توصیه به کسانی که کلسترول خون بالاتری دارند، مصرف فیبر بیشتر در کنارغذاهای کم‌چرب است. افزودن فیبر محلول به رژیم غذائی کاهش ۱۵ درصدی کلسترول بد (LDL) را به همراه خواهد داشت.


۵- مصرف فیبر
به‌اندازه کافی موجب می‌شود هضم مواد نشاسته‌ای با سرعت کمتری انجام شود، درنتیجه قند به آهستگی و به میزان‌های کمتری وارد خون می‌شود و از بالا رفتن یک‌باره قند خون جلوگیری می‌شود.


 


نکات قابل‌توجه:


۱- بهتر است همراه با فیبر بیشتر مقداری آب بیشتری بنوشید و حتی‌الامکان فیبر خام و نپخته مصرف کنید.


۲- افرادی که بیماری خاصی نداشته باشند، می‌توانند به ازای هر ۱۰۰۰ کالری، ۱۵ گرم فیبر مصرف کنند (حداکثر ۶۰ گرم در روز).


۳- توصیه می‌شود نان کامل (سنگک، نان‌های سبوس‌دار، جو، جو دو سر) جایگزین نان‌های سفید مانند لواش شود.


۴- برخی بیماری‌های گوارشی با مصرف فیبر سازگار نیستند و مصرف بیش‌ازحد فیبر می‌تواند در جذب برخی مواد مانند کلسیم، آهن، روی اختلال ایجاد کند.


۶- به‌طور طبیعی با مصرف نیم کیلو سبزی و میوه در روز، نان‌های سبوس‌دار، مصرف حبوبات و غلات غنی از فیبر می‌توان نیاز بدن به فیبر را تأمین کرد و از سرطان، یبوست و برخی بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و کلسترول بالا پیشگیری نمود و در صورت نیاز<SPAN style="LINE-HEIGHT: 200%; FONT-FAMILY: 'Tahoma','sans-serif'; FONT-SIZE: 9pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-language: FA" lang=FA&gt ; به مصرف بیشتر با افزودن پوسته غلات (سبوس) آن‌ها را غنی از فیبر ساخت.


 


راه‌کارهای دیگر:


انسولین گیاهی یکی از ترشحات لوزالمعده برای تنظیم قند بدن است، در اثر کم‌کاری این غده و کم شدن انسولین، شخص مبتلابه مرض قند می‌شود. در آب شلغم نیز انسولین گیاهی به مقدار زیادی وجود دارد و نوشیدن آب شلغم را به کلیه مبتلایان به دیابت توصیه می‌نماییم.


یکی از این خوراکی‌ها که دارای انسولین می باشند؛ هویج که خوردن آن سبب می‌شود شخص مبتلابه دیابت نشود و چنانچه شخص مبتلا شد خوردن آب هویج و زردک در درمان دیابت نقشی مؤثر دارد.


خوردن توت، مخصوصاً توت خشک باآنکه قند دارد برای معالجه مرض قند نافع است


همچنین میوه قره قات نیز که در آذربایجان می‌روید در معالجه بیماری قند نقش بسزا دارد


میوه‌ها و سبزی‌هایی که دارای ویتامین (ث) می‌باشند در تنظیم قند خون (دیابت) مؤثر بوده و در معالجه و عدم ابتلا به این مرض نقش بزرگی دارند. این ویتامین در نسترن وحشی، فلفل سبز، آب‌نارنج و آب‌لیمو، گوجه‌فرنگی به مقدار زیاد موجود است و نیز در بادام، سیب، زردآلو، موز، خربزه، انار، هلو، گلابی، جعفری، نخود، تره تیزک، توت‌فرنگی، دارابی، ا
نبه و نارنگی پیدا می‌شود. قره قات نیز دارای مقداری از این ویتامین می‌باشد اگر می‌خواهید از دیابت در امان باشید خوردن این مواد را فراموش نکنید و نیز افراط را جایز ندانید.


خوردن میوه و غلات و سبزی‌هایی که ویتامین (ب) دارند برای عدم ابتلا و معالجه دیابت لازم‌اند:


غلات مانند گندم، جو، چلتوک، ذرت، ارزن مخصوصاً سبوس آن‌ها مخزن ویتامین (ب) می‌باشند


میوه‌جات و سبزی‌ها مانند پیاز، هویج، کاهو، کاسنی، اسفناج، کلم، سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس، هلو، خرما، موز، نارنج، دارابی، بادام، فندق، گردو و زردآلو همچنین لبنیات مخصوصاً ماست و پنیر دارای ویتامین (ب) بوده و برای عدم ابتلا به بیماری دیابت مفید می‌باشد، جوشانده جوانه جو دارای این خاصیت است که مانع عفونت معده می‌شود و از رشد میکرب‌های حصبه، اسهال و وبا جلوگیری می‌کند و سایر میکرب‌های موذی معده‌ای را می‌کشد و از همه مهم‌تر اینکه در جو سبز شده، انسولین گیاهی به مقدا
ر زیاد وجود دارد که قند خون (دیابت) را پایین می‌آورد.


پیاز خام: پیاز خام نیز یکی از غذاهای ضدعفونی‌کننده است و معده و روده‌ها را از عفونت گوشت پاک می‌کند و دارای انسولین نباتی است و دیابت را معالجه می‌کند و از ابتلا آن جلوگیری می‌کند


آب شلغم: استفاده از انسولین‌های گیاهی به‌طور خام نتیجه بهتری دارد و مخصوصاً نوعی که در شلغم است در اثر پختن از بین می‌رود و برای معالجه دیابت آب شلغم را گرفته و با مایعات دیگر مخلوط کرده و بنوشید تا گواراتر باشد


 


رژیم گیاه‌خواری:


تخم شنبلیله را نرم بکوبد و هر صبح و شام نیم مثقال بخورد، (دم‌کرده آن صبح و عصر صاف‌شده بخورد)


چوب وسط مغز گردو را روزی ۵ گرم بساید، صبح و ظهر و عصر با آب مخلوط کند و بخورد.


شنبلیله را بروی نان برشته بریزد و بخورد.


چای طبیعی را با توت بخورد (توت خشک)


برگ درخت گردو را خشک کرده و ۲۰ گرم دم کرده و روزی سه مرتبه میل کند.


برگ درخت شاه توت را بجوشاند و صبح ناشتا یک استکان بخورد.


۵ گرم گل ختمی را بجوشاند و تا هفت روز بخورد.


۲۰-۳۰ گرم برگ و ساقه خشک گزنه را بجوشاند و صاف‌کرده و روزی ۳-۴ فنجان بخورد.


آب گشنیز یا شربت لیمو را هر صبح ناشتا بخورد.


خوردن خیار، کدوی خام، تمشک، گرمک، توت خشک، هلو، گلابی، توت‌فرنگی، بادام، فندق و گردو، نارنگی، آب‌نارنج، سیب درختی، آلبالو، گیلاس، زردآلو، آب عناب، انگور سبز شیرین نشده، آب‌لیمو، پرتقال ترش، سیر و موسیر، کاهو، اسفناج، پیاز یا پیازچه، کنگر، فلفل سبز، شاهی، آش آلو، آش ماست، آب هندوانه، بولاغ اوتی، نخود سبز (فرنگی)، لوبیا سفید.


 http://motaharfamily.ir

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید