ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

نمادهای قرآنی در شهر با هدف تأثيرگذاری بر رفتار شهروندان ایجاد می‌شود

نمادهای قرآنی در شهر با هدف تأثيرگذاری بر رفتار شهروندان ایجاد می‌شود

فهرست مطالب

غلامرضا بصيری‌پور، نائب رئيس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد در ترويج فرهنگ قرآنی موفق عمل كرده است، بر گسترش فرهنگ قرآن در پايتخت معنوی ايران، تأکید کرد و افزود: به دنبال اين هستيم فرهنگی قرآنی را در پايتخت معنوی ايران گسترش دهيم.

بصيری‌پور خاطرنشان كرد: اينكه بگوييم در شهر مشهد ترويج فرهنگ قرآن صورت نگرفته است را قبول نداريم اما بايد آثار و نمادهای نشر فرهنگ قرآن در رفتار مردم تأثيرگذار و نمود عینی داشته باشد.

نمادهای قرآنی بايد تأثيرگذاری چشمگيری داشته باشند

وی با بيان اينكه ايجاد ميدان و نمادهای قرآنی در شهر با هدف تأثيرگذاری بر رفتار شهروندان است، گفت: مانند حرم مطهر رضوی كه به عنوان يك انسان پرهيزگار و متقی اثر رفتاری بر روی انسان دارد بايد نمادهای قرآنی از چنين تأثيری بر روی انسان برخوردار باشند.

نائب رئيس شورای اسلامی شهر مشهد ابراز كرد: برگزاری محافل قرآنی در بوستان‌های شهر مشهد ايده شهرداری مشهد برای نخستين بار در كشور است كه در ماه مبارك رمضان اجرا می‌شود؛ سال‌های گذشته تعداد كمی از پارك‌ها ميزبان محافل قرآنی بودند اما امسال در بيش از 90 درصد از پارك‌ها محافل قرآنی برگزار شد.

رئيس كميسيون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد يادآور شد: تأخير در بهره‌برداری فرهنگسرای قرآن بايد مورد بررسی و پيگيری قرار بگيرد تا هرچه سريع‌تر شاهد تحول بزرگ قرآنی با احداث اين فرهنگسرا در پايتخت معنوی ايران باشيم.

: iqna.ir

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید