ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

پذيرش بدون آزمون فعالان مؤسسات قرآنی در دانشگاه‌های علمی ـ كاربردی

فهرست مطالب

محمد انجم‌شعاع، مديرعامل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور، با اعلام اين خبر گفت: به منظور ارتقای وضعيت تحصيلی معلمان و مديران و فعالان قرآنی شاغل در مؤسسات قرآنی كل كشور، با مجموعه دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی توافق شد تا بدون محدوديت كمی، تمام كسانی كه علاقه‌مند ادامه تحصيل در رشته‌های قرآنی بوده و آمادگی لازم را دارند، از بهمن‌ماه سال جاری در دو رشته و دو مقطع وارد اين دانشگاه شوند.


وی افزود: اين افراد مقرر شده است در مقطع كاردانی در رشته تربيت معلم قرآن و در مقطع كارشناسی در رشته مروج قرآن در اين دانشگاه حضور يابند و بتوانند با توجه به سرفصل‌های تعيين‌شده دوره كاردانی و كارشناسی را طی كنند.


مديرعامل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور تصريح كرد: در دوره‌هايی كه در اين دانشگاه برگزار می‌شود، مانند ساير رشته‌ها، در حقيقت بخش اعظمی از واحد‌های آموزشی چه مقطع كاردانی و چه كارشناسی فعالان قرآنی به‌صورت كارورزی در مجموعه‌های قرآن و تشكل‌های قرآنی مانند مؤسسات و اتحاديه‌ها انجام خواهد گرفت.


وی افزود: تقريبا می‌توان گفت بخش كمتری از اين حدود 40 درصد دروس اين دانشگاه هم طبق روال خود دانشگاه به مباحث آكادميك پرداخته می‌شود كه البته آن مباحث هم در راستای ارتقای كارآيی افراد در مجموعه‌های مؤسسات قرآنی است.


ورود بیش از 3 هزار نفر در ورودی ترم بهمن‌ماه


انجم‌شعاع اظهار كرد: پيش بينی ما اين است كه ما حداقل 3500 نفر را در بهمن‌ماه سال جاری و در مهر‌ماه سال آينده طی ترم بعدی سال 93، هم بتوانيم بالغ بر 5000 نفر را وارد اين دانشگاه كنيم.


وی تأكيد كرد: از ويژگی‌های ديگر اين دانشگاه هم اين است كه از ظرفيت‌سنجی كه انجام گرفته اكثر فعالان قرآنی در محل سكونت خود به اين دانشگاه راه خواهند يافت و ما اميدواريم با توجه به مذاكرات انجام گرفته گام بعدی را در دوره‌های ارشد برداريم.


انجم‌شعاع ادامه داد: لازمه اين كار و ادامه اين روند در مقطع كارشناسی ارشد اين است كه دوره‌ای را با اين عنوان و با توجه به سرفصل‌هايی كه متناسب با نياز مؤسسات قرآنی است تعريف كنيم.


لزوم ادامه روند جذب فعالان قرآنی به دانشگاه در مقطع ارشد


مديرعامل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور اضافه كرد: زمينه پذيرش اين موضوع در دانشگاه علمی ـ كاربردی وجود دارد و توافقات اوليه صورت گرفته است و اميد است پس از اين مرحله، كه قريب 10 هزار نفر از فعالان قرآنی وابسته به مؤسسات قرآنی به اين دوره‌ها ورود كردند، بتوانيم گام بعدی را در راستای ارتقای افراد از مقطع كارشناسی به كارشناسی ارشد برداريم.


وی ادامه داد: دوره‌ها در استان‌ها با توجه به اينكه اختصاص به مؤسسات قرآنی دارد، در دفترچه آزمون و دفترچه‌ای كه از سازمان سنجش در اختيار داوطلبان قرار می‌گيرد، كدی را اختصاصا به عنوان فعالان مؤسسات قرآنی اختصاص داده شده و با تعيين كد از سوی داوطلبان، كلاس ويژه افراد تشكيل خواهد شد.


انجم‌شعاع در پايان خاطرنشان كرد: اين افراد با معرفی‌نامه كتبی اتحاديه‌های مؤسسات قرآنی استان‌ها، وارد دوره خواهند شد و دوره كارورزی آنها هم با تأكيد اتحاديه‌های استان‌ها، رسميت می‌يابد و مورد قبول قرار می‌گيرد.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید