ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

جذب حداکثری و تدریس مناسب از ویژگی‌های پیشکسوتان قرآنی است

فهرست مطالب

سیدمهدی تاج‌زاده، قاری بین‌المللی کشور‌مان بیان کرد: پیشکسوتان قرآنی کشورمان زحمات زیادی را در مورد مسائل قرآنی طی 30 سال در کشور کشیده‌اند، ولی متأسفانه کسی یا سازمانی متولی این پیشکسوتان در طول 30 سال پس از پیروزی انقلاب نبوده است. متولیان ما باید این پیشکسوتان را به طور کامل شناسایی کنند و مشکلات فردی و خانوادگی آنها را در اولویت کار خود بگذارند و پس از سنجیدن مشکلات آنها، به طور جدی به مشکلات رسیدگی کنند.


این قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: شورای عالی قرآن باید این امر مهم را برای شناخته شدن پیشکسوتان قرآنی در کشور جدی بگیرد و این پیشکسوتان را در تمامی مناسبت‌ها و جشن‌ها به طور کامل مورد تقدیر قرار دهد.


این فعال قرآنی کشورمان تصریح کرد: متأسفانه تشکل‌های قرآنی کشورمان هر کدام به طور جداگانه به فعالیت‌های قرآنی خود ادامه می‌دهند و این امر مهم باعث شده که پیشکسوتان قرآنی ما به طور کامل به جوانان و نوجوانان کشورمان شناسانده نشوند.


وی در پاسخ به این سؤال که برای انتخاب یک پیشکسوت قرآنی چه معیار‌های باید مورد نظر داشت، گفت: یک پیشکسوت باید ذات قرآنی داشته باشد. پیشکسوت را نمی‌توان از سن و یا از پست و مقام شناخت؛ برای شناخت یک پیشکسوت قرآنی باید دید از چه سالی شروع به تدریس قرآن کریم کرده و از چه میزان معلومات قرآنی برخوردار است و چه تعداد شاگرد قرآنی تربیت کرده.


تاج‌زاده در ادامه عنوان کرد: یک پیشکسوت باید دارای ویژگی‌هایی از قبیل تدریس و قرائت مطلوب، دانستن تمامی مسائل قرآنی، حضور در مسابقات قرآنی خارج از کشور، کسب رتبه در آن مسابقات و نیز توانمندی در جذب حداکثری قرآن‌آموزان باشد.


وی در پایان در مورد راهکارهای شناساندن بیشتر پیشکسوتان به جامعه یادآور شد: می‌توان با تهیه کتاب در مورد زندگی‌نامه پیشکسوتان و قهرمانان قرآنی و جمع‌آوری تمامی تجربیات و زندگی‌نامه آنها، گام کوچکی در شناساندن آنها به نسل جوان برداشت.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید