ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

اما و اگرهای تحصیل رایگان حافظان و قاریان

اما و اگرهای تحصیل رایگان حافظان و قاریان

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت چندی پیش از سوی شورای نگهبان به مجلس عودت داده شد.

بنا به گفته لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی،  این شورا به ماده مربوط به تحصیل رایگان ایثارگران، رزمندگان، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری ایراداتی گرفته است و متأسفانه در بررسی مجدد طرح در کمیسیون برنامه و بودجه، این ماده حذف شده است.

افتخاری با اشاره به جلسه صبح امروز، شنبه 4 بهمن‌ماه، کمیته پایش فراکسیون قرآن، افزود: در این جلسه این موضوع مطرح و قرار شد پیگیر دلایل این اقدام باشیم؛ چرا که کمیسیون برنامه و بودجه بدون هماهنگی با فراکسیون این ماده را حذف کرده است.

یادآور می‌شود، در جلسه سه‌شنبه 11 آذرماه مجلس شورای اسلامی و  در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، موضوع  تحصیل ایثارگران، رزمندگان، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری(ماده الحاقی 27) پرداختند که با 138 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

براساس این ماده تحصیل ایثارگران، رزمندگان، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند(ک) ماده(20) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی رایگان است. هزینه‌های مربوط به دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیر دولتی از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای هر نیم‌سال تحصیلی از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی پرداخت می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید