ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

تعویق زمان آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ قرآن/ گسترش همکاری‌ها

فهرست مطالب

 

گروه مسابقات ــ معاون آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعویق زمان آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد.

 

دستورالعمل اجرایی هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، که هر ساله به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، طی روزهای گذشته از طریق این معاونت انتشار یافت و در آن زمان آغاز ثبت‌نام در این آزمون روز یکشنبه ۱۲ آبان‌ماه اعلام شد.

در حالی که انتظار می‌رفت ثبت‌نام برای حضور در این آزمون از امروز آغاز شود، اما برخی موارد باعث شده تا زمان ثبت‌نام به روزهای آینده موکول شود. برای اطلاع از این موضوع و دلایل به تعویق افتادن زمان ثبت‌نام، با معاون آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش معاونت قرآنی وزارت ارشاد گفت‌وگویی صورت گرفته که در ادامه آمده است.

مریم قاسم‌احمد، معاون آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه زمان آغاز ثبت‌نام برای هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به تعویق افتاده است، در مورد دلایل تعویق زمان ثبت‌نام، گفت: با توجه به درخواست‌های موسسات برای اطلاع‌رسانی بیشتر و نیز فراهم ساختن بهتر زیرساخت‌ها زمان را چند روزی به تعویق انداختیم تا شاهد حضور گسترده‌تر و پررنگ‌تر موسسات در آزمون باشیم.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های فنی برای شروع ثبت‌نام آماده شده است، در پاسخ به سؤالی در مورد برطرف شدن مشکلات فنی ادوار گذشته در این دوره، افزود: معمولاً در همه آزمون‌ها برخی مشکلات جزئی وجود دارد. همانگونه که سال‌های گذشته زیرساخت‌ها به خوبی فراهم بوده است، امسال نیز تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر این آزمون به کار خواهیم گرفت.

معاون آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه زمان آغاز ثبت‌نام برای حضور در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به تعویق افتاده است، در مورد همکاری‌ نهادهای دیگر در آزمون امسال، بیان کرد:‌ امسال همکاری‌های خوبی با برخی نهادها خواهیم داشت، از جمله با دانشگاه پیام نور، سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همکاری داریم و امیدوار هستیم این موضوع باعث هم‌افزایی بیشتر در آزمون امسال شود.

هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن برپا می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید