ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

جي‌پي‌اس (GPS) با اي‌جي‌پي‌اس (A GPS) چه فرقي دارد؟

فهرست مطالب

احتمال دارد در بررسي نوع موبايلتان به شما اعلام كنند كه اين دستگاه مجهز به A GPS است و شما از خودتان سوال </v:shapetype&g t;مي‌كنيد كارآيي آن چيست؟


GPS ها از سيگنال‌هاي ماهواره اي استفاده مي‌كنند و اين مي‌تواند در بعضي شرايط، بسيار به سختي دريافت گردد در شهرهاي بزرگ كه در اطراف خيابان‌ها برج و ساختمان‌هاي بلند واقع شده است براي آماده شدن و نشان دادن موقعيت دقايقي طول مي‌كشد چون GPS از جدول نجومي ماهواره‌ها بي‌خبرند و نمي‌توانند پيش‌بيني كنند اكنون كدام ماهواره‌ها وجود دارند و كجا هستند.

بنابراين گزارش
GPS براي كار حداقل بايد در دسترس سه ماهواره قرار بگيرند كه اگر اين تعداد ماهواره كم بشود GPS قفل مي‌كند در اين صورت از BTS هاي موبايل كمك مي‌گيرد و به بهره‌‌گيري از BTS توسط دستگاه GPS اصطلاحا A GPS گفته مي‌شود.
 
سامانه موقعيت‌ياب جهاني از طريق دست كم سه ماهواره تعيين موقعيت مي
‌كند در فضا
GPS كه در مدارهاي خود به دور زمين در چرخش هستند تعيين موقعيت مي‌كند اگر GPS از  سه ماهواره اطلاعات بگيرد طول و عرض دقيق جغرافيايي به صورت دو بعدي بيان مي‌كند ولي اگر از چهار ماهواره دريافت كند ارتفاع زمين‌شناسي را نيز بيان مي‌كند ماهواره‌هاي GPS هر روز دوبار دور زمين مي‌گردند و سيگنال‌هاي حاوي اطلاعت را به زمين مي‌فرستد.
 
اين گزارش حاكيست؛ منبع اطلاعات
GPS از امواج راديويي از ماهواره‌هاي GPSاست در صورتي كه منبع اطلاعات A GPS علاوه بر امواج راديويي ارسالي از ماهواره GPS است و از سرورهاي كمكي شبكه موبايل نيز كمك مي‌گيرد.
 
در
A GPS موقعيت‌يابي به علت وجود واسطه و دستيار بسيار سريع‌تر صورت مي‌گيرد كه در GPS به علت برقراري ارتباط با حداقل چهار ماهواره مدت زمان بيشتري را براي موقعيت‌يابي نياز دارد.
 
در
GPS موقعيت‌يابي با خطاي يك متر انجام مي‌گيرد ولي A GPS بيشتر از يك متر خطا دارد؛ GPS به علت اينكه مستقيما از ماهواره‌هاي رايگان موج دريافت مي‌كند هزينه‌ اندكي دارد در صورتي كه A GPS به علت بكارگيري ابزار كمكي هزينه‌بر است A GPS بيشتر در موبايل‌ها استفاده مي‌شود


www.yjc.ir

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید