ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

نگاهی به پرچم های سیاه پنجگانه در روایات/قسمت سوم

فهرست مطالب

پرچم های سیاه پنج گانه در روایات شریف:


1- پرچم هاي سياه عمومي قيام مردم مشرق زمين(پرچم هاي عزاداري اهل بيت(ع))


يكي از وجوه پرچم هاي سياه جنبه مفهومي – حقيقي آن است به اين توضيح كه درست است كه مرحله آخر انقلاب موعود براي اهداء پرچم به امام زمان(عج) با قيام پرچم هاي سياه روي خواهد داد اما اين مسئله منافاتي با عجين بودن آغاز اين انقلاب با پرچم هاي سياه عزاداري براي اهل بيت(ع) ندارد، همچنانكه رواياتي آغاز اين انقلاب (كه هنوز خبري از قيام آخر و اهداء پرچم به امام زمان(عج) نيست) از پرچم هاي سياه سخن گفته اند كه نشان مي دهد، پرچم هاي سياه نه تنها در مرحله آخر انقلاب مشرق زمين ديده مي شود كه از ابتدا اين انقلاب با پرچم هاي سياه آغاز شده است.
به طور مثال در روايت زير که آغاز انقلاب مشرق زمین را به تصویر می کشد، دقت فرماييد:
هنگامي كه پرچم هاي سياه از خراسان به راه افتاد به سويش بشتابيد ولو با سينه خيز رفتن بر روي برفها باشد، كه صاحبان آن پرچم ها طرفداران حق هستند، آنها حق را مطالبه مي كنند ولي به آنها داده نمي شود، نبرد مي كنند و پيروز مي شوند، آنچه مي خواستند به آنها داده نمي شود، نبرد مي كنند و پيروز مي شوند آنچه مي خواستند به آنها داده مي شود ولي آنها ديگر نمي پذيرند، گويي با چشم خود مي بينم كه شمشيرها را حمايل كرده اند، و پيش مي تازند تا پرچم ها را به مهدي(ع) تسليم كنند….

ملاحظه مي كنيد كه پرچم هاي سياه از آغاز انقلاب روايات ديده مي شود.


بررسي روايات نشان مي دهد علاوه بر پرچم هاي سياهي كه توسط لشكر سيدخراساني و شعيب به اهتزار درآمده و به سمت عراق حركت خواهد كرد، پرچم هاي سياهي نيز در آغاز انقلاب مردم مشرق زمين ذكر گرديده اند كه مي تواند منطبق بر پرچم هاي سياه عزاداري اهل بيت(ع) باشد، همچنانكه آغاز انقلاب در محرم 42 و روز بزرگ عاشورا
رقم خورد و عده زيادي از انقلابيون در 15 خرداد 42 به خاك و خون كشيده شدند كه امام راحل اين روز بزرگ را براي هميش عزاي عمومي اعلام فرمودند.


نگاهي اجمالي به تاريخچه انقلاب نشان مي دهد كه اولا دقيقا آغاز انقلاب در زمان برافراشته بودن پرچم هاي سياه عزاي امام حسين(ع) در محرم خونبار تاريخي سال 42 شروع شدن و ثانيا عاشواري 42 به عنوان نقطه آغاز اين انقلاب با سخنراني تاريخي امام راحل(ره) به خوبي اين مفهوم را قابل درك و پذيرش مي نمايد.
همچنين به خاك و خون كشيده شدن هزاران تن از شيعيان پاكباخته در 15 خرداد 42 كه به حق قيام كرده و هيچ انگيزه اي جز حمايت از رهبر الهي خود نداشتند، نيز مي تواند بعنوان نشانه و پرچمي از پرچم سیاه عزاداري تلقي شود همچنانكه امام راحل(ره) نيز اين روز بزرگ را براي هميشه عزاي عمومي اعلام فرمود.


مي بينيم كه وجه اول پرچم هاي سياه روایات بر آغاز انقلاب موعود روايات صادق است، اما در ادامه علت سياه بودن پرچم هاي سياه اصلي كه توسط لشگر شعيب و سيد خراساني برافراشته خواهد شد، مورد تحليل و بررسي قرار خواهد گرفت.


2- پرچم های سیاه کوچک و تحویل آنها به امام زمان(عج) در آخرین مرحله قیام مشرق زمین


(پرچم سیاه لشگر سیدخراسانی به فرماندهی شعیب بن صالح)


همچنانکه دیدیم یکی از مصادیق پرچم های سیاه قیام مشرق زمین می تواند بر پرچم های سیاهی که در ابتدای این حرکت برافراشته شد، باشد که آنها را می توان پرچم های سیاه عمومی قیام مشرق زمین در نظر گرفت، اما روایات بر وجود پرچم های سیاهی دلایت دارند که اختصاصاً شامل حرکت خروجی سیدخراسانی و شعیب می باشد، البته اين احتمال وجود دارد كه در مرحله آخر انقلاب ايرانيان كه متصل به ظهور خواهد بود و شامل قيام سيدخراساني و شعيب با پرچم هاي سياه است، هر دو پرچم اختصاصي و عمومي وجود داشته باشد يعني هم پرچم هاي عزاداري اهل بيت(ع) و هم پرچم هاي اختصاصي كه از جنس كاغذ و مقوا بوده و رابطه اي با پرچم اسرار آميز امام مهدي(عج) دارد، همچنانكه در اين روايتها مي بينيم كه ذكر شده است كه سپاه سيدخراساني براي خونخواهي اجدادشان قيام مي كنند، يا در روايتي داريم كه شعار سپاه خراسان ” يالثارات الحسين “ است كه نشان مي دهد پرچم هاي سياه عزاداري اهل بيت(ع) نقش بسيار پررنگي در پرچم سيدخراساني دارد، البته ممكن است اين امر به علت هتك حرمت اماكن متبركه عراق و نجف و سامرا و كاظمين توسط لشگر سفياني باشد، كه باعث مي شود، لشگر سيدخراساني با شعار انتقام وارد عراق شود، همچنانكه كشته شدن يكي از بزرگان شیعه در شهر نجف توسط لشگر سفياني گزارش شده است كه برخي اعتقاد دارند ممكن است از مراجع عظام نجف باشد، هرچند كشتار شديد شيعيان عراق براي برانگيخته شدن حس قيام و انتقام در سيدخراساني و سپاه او كفايت مي كند.


 


مقصد پرچم های سیاه در عصر ظهور بیت المقدس است


اين احتمال نيز وجود دارد كه در هنگام ظهور، تهدید هتك حرمت مسجدالاقصي توسط صهيونيستهاي وحشي عملي شود همچنانكه از مدتي پيش نشانه هاي آن ديده مي شود و جزو آروزهاي بزرگان يهود است و مقدمات آن را كاملاً فراهم كرده اند و تخريب مسجدالاقصي را زمينه ساز ظهور منجي خود مي دانند و همين هتك حرمت و تخريب مسجد الاقصي انگيزه كافي براي قيام همه مسلمانان غيور من جمله سيدخراساني و يارانش را آماده سازد، همچنانكه رواياتي آنچنان هدف فتح قدس و رسيدن پرچم هاي سياه به آنجا را پررنگ كرده اند كه گويي مهم ترين هدف پرچم هاي سياه از ابتدا همان فتح قدس بوده است:


پرچم هاي سياهي از خراسان به اهتزار درمي آيد كه چيزي نمي تواند از پيشروي آنها جلوگيري كند تا اينكه در ايلياء(بيت المقدس) فرود آيد و استقرار يابد.
الحاوي للفتاوي ج 2 ص 127 – الملاحم واللفتن ص 43


اين احتمال نيز وجود دارد همانگونه كه برخي از بزرگان مانند آيت الله بهجت اعتقاد دارند كه ممكن است علامات حتيمه حتي همزمان با ظهور يا به فاصله بسيار اندكي از ظهور رخ دهد، قيام سيدخراساني نيز در ماه محرم يعني چند روز قبل از عاشواري ظهور واقع گردد و در اين صورت نقش پرچم هاي سياه عمومي ايرانيان كه همان پرچم هاي عزاداري اهل بيت(ع) باشد، قابل درك بوده و بسيار پررنگ خواهد بود.
البته در موارد بالا قطعيتي وجود ندارد، و از كشف رابطه پرچم هاي سياه سيدخراساني با پرچم اسرارآميز امام زمان(عج) و باز شدن پرچم اسرار آميز امام زمان(عج) در آغاز حركت سپاه سيدخراساني تا طرح احتمالات مختلف در مورد علت سياه بودن پرچم هاي سپاه خراساني و هدف آنها، بر پايه احتمال مي باشد، هرچند نشانه هاي روايي متعدد و دلايل عقلي نيز اين احتمالات را تاييد مي كند ولي هيچ كدام را نمي توان قطعي تلقي كرد.


3- پرچم های سیاه مورد لعن روایات، پرچم سياه القاعده


يكي دیگر از پرچم هاي سياهي كه در روايات عصر ظهور بدان اشاره شده است، پرچم سياه مبهمي است كه از خراسان يا مشرق برمي خيزد و در عراق و شام نیز دیده می شود، روايات شريف ضمن لعن اين پرچم، مسلمانان را به احتياط و بي حركتي در مقابل این پرچم دستور مي دهند.

محمّد بن حنفيه ميگويد: بيرق سياهى از بنى عباس خروج ميكند آنگاه از خراسان بيرقهاى سياهى خروج ميكنند كه كلاه آنها سياه و لباسشان سفيد خواهد بود. جلو آنها مردى از (بنى) تميم است كه آن را شعيب بن صالح يا صالح بن شعيب ميگويند….


اگر دقت كنيد در اين روايت دو پرچم سياه ذكر شده است، پرچم سياه اولي مربوط به بني عباس بوده و پرچم سياه دوم براي سيدخراساني است، قرائن نشان مي دهد كه منظور از پرچم سياه اول همان پرچم القاعده است كه در اصل براي وهابيون عربستان مي باشد و در ابتدا از افغانستان برافراشته شد که در قدیم بخشی از مشرق یا خراسان بوده است.


عصر ظهور / علامه كوراني / جلالي/ چاپ و نشر بين الملل / ص 296


سعيد بن مسيب از رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله روايت كرده است كه فرمود:
بيرقهاى سياهى از طرف مشرق خروج ميكند و تا آن موقعى كه خدا بخواهد خواهند بود بعد از آن بيرقهاى كوچك سياهى از طرف مشرق خروج ميكنند و با مردى از فرزندان أبى سفيان و يارانش جنگ ميكنند و مطيع مهدى عليه السّلام ميشوند.
فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، باب 102ص: 38


در اين روايت هم دو نوع پرچم سياه ديده مي شود، پرچم سياه اول براي القاعده و پرچم سياه دوم كه با سفياني مي جنگد براي سيدخراساني می باشد، جالب است كه در اين روايتها به دقت انتساب آن به بني الاعباس را هم ذكر مي كند، همانطوريكه مي دانيم، القاعده تشكيلاتي وهابي و عربستانی مي باشد كه به دلايلي كه عرض خواهيم كرد در افغانستان شروع به فتنه گري كرده اند.
روايات شريف زمان خروج پرچم هاي سياه القاعده را قبل از پرچم هاي سياه قيام سيدخراساني مي دانند.


هنگامي كه پرچم هاي سياه به حركت درآمدند، بر زمين بچسبيد و دست و پاي خود را تكان مدهید، تا گروهي خروج كنند كه هيچ مورد اعتنا نيستند. ملاحم و الفتن ص 28


در اين روايت به مسلمانان دستور داده مي شود كه هنگام خروج اين پرچم ها بدان توجه نكنند و براي ياري اش نروند، در حالي كه در مورد پرچم هاي سياه سيدخراساني روايات متعددي مسلمانان را دستور به ياري كردن آن مي دهند.


براى ما اهل بيت بيرقهاى سياهى خواهد بود كه ردّ نميشوند تا اينكه از خراسان بيرقهاى سياهى چون شب تاريك خروج كنند و در اول آن بيرقها نصرت و در وسط آن‏ها لعنت و در آخر آنان كفر خواهد بود.
فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، باب 38 ص: 114


وقتى كه بيرقهاى سياه خارج شوند اول آنها فتنه و وسط آنها ضلالت و گمراهى و آخر آنها كفر خواهد بود. فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، باب 47 ص: 21
اين روايتها به خوبي بيان مي كند كه پرچم سياه فريب كه ما اعتقاد داريم منظور القاعده بوده است، در ابتدا مورد نصرت و ياري مسلمانان قرار مي گيرد، و در ادامه با روشن شدن باطن آنها مسلمانان از آن دوري مي گزينند و آن را لعن و نفرين مي كنند
كه دقيقا در مورد پرچم القاعده چنين چيزي وجود داشته است.


ارتباط 11 سپتامبر و پرچم هاي سياه القاعده


 


همانگونه كه همه مي دانيم سناريوي 11 سپتامبر، طراحی صهيونيستها و فراماسونها براي تسخير جهان اسلام بود، جالب است كه تلاش شد با اين سناريو القاعده و بن لادن بعنوان قهرماناني بزرگ كه توانسته اند ضربه اي سهمگين به آمريكا بزنند در جهان اسلام مطرح شوند و از اين طريق علاوه بر بهانه لشگركشي به خاورميانه، با ایجاد و تقويت جرياني انحرافي، آزاديخواهان جهان اسلام را در دام القاعده گرفتار كنند، و هرچند تا حدودي اين نقشه موثر بود اما با درخشش ايران و حزب الله و ناكام ماندن القاعده اين نقشه شيطاني به هدف مورد نظر نرسيد.
جالب است كه استكبار به شدت تلاش داشت و دارد كه بن لادن را به عنوان مهدي موعود مسلمانان (مخصوصا براي اهل سنت ) و پرچم سياه او را به عنوان پرچم هاي سياه موعود روايات كه بايد ياري شوند، جا بيندازد و با تحریف عملی وقایع آخرالزمان، تحولات را آنگونه که می خواهد پیش ببرد و ضمن نابود کردن ذخایر انسانی مسلمانان خط اصیل مقاومت در جبهه حق را با نیروی خود مسلمین از میان بردارد، به اين خبر توجه كنيد:


بن لادن و ادعای مهدویت


بن لادن از ثروتمندان وهابي ساكن آمريكا و از شركاي تجاري خانواده بوش به ناگاه طي نقشه هاي پنهاني پشت پرده با پرچمي سياه آن هم در افغانستان جهاد بر عليه كفار را آغاز مي كند!&l t;SPAN style=”LINE-HEIGHT: 200%; FONT-SIZE: 9pt; mso-bidi-language: FA” lang=FA>


به گزارش بولتن G2، كارشناسان اطلاعات و امنيت ارتش ايالات متحده مشغول بررسى قطعه فيلم به دست آمده از اسامه بن لادن هستند كه در آن فيلم وى در كنار صحرايى ايستاده و تابلويى كه عبارت عربى ” مهدىمنتظر” !! بر روى آن نوشته شده است. دیده می شود.
سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا بن لادن خود را مهدی می‌داند و یا این‌که منتظر قیام کسی دیگر است. برخی از بازداشت‌شدگان زندان گوانتمانو به بازجویان گفته‌اند. که به این علت به تشکیلات القاعده پیوسته‌اند که تصور می‌کردند که بن لادن مهدی منتظر است از سوی دیگر نیروهای اطلاعاتی ارتش آمریکا مستقر در عراق گزارش
کرده‌اند که برخی از تروریست‌هایی که حین ورود به عراق دستگیر شده‌اند در بازجویی‌ها اعتراف کرده‌اند که به دلیل اعتقادشان به پیشگویی‌های آخر الزمان اسلام به القاعده پیوسته‌اند. ـ در اواخر سال 2001 بن لادن ـ امضای اسامه بن محمد بن لادن را به جای امضای همیشگی خود اسامه بن لادن به کار می‌برد.


بن لادن مزدور سيا و موساد كه با داشتن چهره اي جذاب و شاخص هاي ديگر بعنوان مهدي موعود دروغين و صاحب پرچم هاي سياه، به منظور طرح هاي آخرالزماني استكبار مامور به سفر به افغانستان شد.

& lt;/SPAN>

همانطور كه ديديم رهبر القاعده، بن لادن، كه مزدور استكبار است، به شدت تلاش داشت كه خود را بعنوان مهدي موعود و پرچم سياه القاعده را همان پرچم هاي سياه موعود روايات ذكر نمايد و از اين طريق به نيات پليد و نقشه هاي شوم استكبار جامه عمل پوشانده شود.
http://mouood.org/content/view/255/25/


 


احتمال درگيري پرچم هاي سياه سيدخراساني


با پرچم هاي سياه القاعده در عراق در هنگام ظهور


عمرو بن مرّه جهنى ميگويد: بيرق سياهى از خراسان خروج ميكند تا اينكه مال سوارى خود را باين درخت زيتونى كه مكان آن در زمين باير ما است ميبندد.
راوى گويد: گفتيم: ما درخت زيتونى در اينجا نميبينم؟ گفت:
تا موقعى كه افراد آن بيرق وارد اينجا شوند آن درخت بوجود مى‏آيد.
عبد الرحمن بن قار گويد: اهل دومين بيرق سياهى بر بيرق اول خروج ميكنند (مال سوارى خود را) بآن (درخت) ميبندند موقعى كه وارد شدند خارجى بآنها خروج ميكند، از اهل بيرق اول، كسى نيست مگر اينكه پنهان می‏شود و آن‏ها را (اهل بيرق اول را) شكست ميدهد.
فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، ص: 37 – (باب 101)


در اين روايت دو پرچم سياه متفاوت ذكر گرديده است كه در نهايت با هم به جنگ خواهند پرداخت، يكي حق و ديگري باطل، چون ما اعتقاد داريم پرچم سياهي كه حق است از آن سپاه لشگر سيد خراساني است كه بنا بر روايات مقصد و سمت حركت آن بسوي عراق و كوفه است لذا مشخص مي شود كه محل درگيري اين دو پرچم سياه در عراق است، و مي توان چنين نتيجه گرفت كه پرچم هاي سياه سيد خراساني در عراق با پرچم هاي سياه القاعده (شاخه عراق) درگير خواهند شد كه با شكست پرچم هاي سياه اول كه از آن القاعده است توسط پرچم هاي سياه دوم كه از آن سپاه سيد خراساني مي باشد، پايان مي پذيرد. همانگونه مي دانيم پرچم هاي سياه القاعده زودتر از پرچم سپاه سيد خراساني قيام خواهند نمود به همين دلیل پرچم سياه القاعده بعن
وان بيرق اول و پرچم سياه سيدخراساني بعنوان بيرق دوم ذكر گرديده است.


 حتي مي توان گفت فتنه عبدالمالك ريگي كه تحت تعاليم وهابي ها بود و گروه جندالشيطان كه مستقيما با پول و امكانات وهابيون عربستان ساپورت ميشد و مدت چند سال جمهوري اسلامي را با انجام عمليات خرابكارانه تحت فشار گذاشته بود نيز جلوه اي از آغاز زودهنگام تقابل پرچم هاي سياه القاعده و سيدخراساني در هنگام ظهور باشد..


4- پرچم هاي سياه بني عباس در برابر امویان:


یکی دیگر از پرچم های سیاه مذکور در روایات، پرچم سیاه بی عباس است، البته این پرچم ها با پرچم القاعده که منسوب به بنی عباس بوده و در آستانه ظهور ظهور خواهند کرد، تفاوت دارند، تفاوت آنها در این است که روایات شریف صریحاً زمان ظهور این پرچم های سیاه را در اواخر حکومت امویان ذکر می نماید:


بنى اميّه هشتاد و هفت يا نه سال سلطنت ميكنند بعد از آن خدا سلطنت آن‏ها را بوسيله بيرقهائى سياه كه از طرف مشرق می ‏آيند ريشه كن ميكند، آنگاه آن بيرقهاى سياه بر قرارند تا اينكه بلاى آن‏ها بهر مؤمنى برسد، سپس خدا آن بلاء را بوسيله آل محمّد صلى اللَّه عليه و آله بر طرف ميكند


فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، متن، ص: 112 – باب 34


قابل توجه است كه روايت مذكور اين پرچم را نيز مذمت كرده و مي فرمايد بلاي اين پرچم نيز به هر مومني خواهد رسيد و همانگونه كه مي دانيم بني عباس نيز با وجود سرنگوني بني اميه خود جاي آنها را در ظلم و ستم به اهل بيت(ع) و شيعيان گرفته و روي بني اميه را سفيد كردند!


5- پرچم سياه در حجاز:


ابو بصير ميگويد: سپس حضرت فرمود: زوال دولت بنى فلان مانند سركشيدن كوزه آب است كه بدست مردى باشد و ن
اگهان از دستش بيافتد و بشكند در حالى كه او توجه ندارد، و فقط موقعى كه از دستش می افتد تكانى ميخورد! نابودى دولت آنها نيز بهمين مثابه است عيش و نوشى كه دارند آنها را از نابودى ملك و سلطنت غافل ميكند. امير المؤمنين (ع) روى منبر كوفه فرمود: از جمله مقدرات الهى اينست كه بنى اميه بطور آشكار با شمشير نابود می‏گردند، و بنى فلان (عباس) ناگهان گرفتار ميشوند. و هم فرمود بشر ناچار از داشتن آسياست كه پيوسته بگردد وقتى كه آسياى سلطنت آنها بر قطب خود استوار گشت و بر پايه‏هاى خود قرار گرفت، خداوند بنده ستمگرى را بر آنان برمی ‏انگيزد كه پيروزى با اوست. اتباع او موى بلند دارند. آنها از مردم سيال «1» می ‏باشند. لباسهاشان سياه و داراى پرچمهاى سياه هستند.
مهدى موعود-ترجمه جلد سيزدهم بحار، متن، ص: 1013


(1) سيال محلي واقع در حجاز


اين پرچم ها نيز همانگونه كه از متن روايت مشخص است، پرچم هاي سياه ناحقي است كه ظاهراً در هنگام فروپاشي آخرين خاندان حجاز، مدتي جولان خواهند داد و اين احتمال وجود دارد كه بعد از مرگ عبدالله عربستان در پريشان و نابسامان كردن اوضاع عربستان نقشي مهم داشته باشند ولي در نهايت چون ناحق مي باشند، نابود خواهند شد.


همانگونه که دیدیم علی رغم تنوع پرچم های سیاه در روایات و دید مثبت یا منفی روایات به آنها، اما پرچم های سیاهی که در هنگام قیام مردم مشرق زمین و در آستانه ی ظهور از این سرزمین برافراشته خواهد شد، مورد تمجی
د و حمایت کامل اهل بیت(ع) قرار دارد، پرچم های سیاهای که به رهبری سیدخراسانی و فرماندهی شعیب بن صالح از ایران حرکت کرده و پس از درگیریهای شدید با سفیانی در عراق و بیعت به امام عصر(عج) برای فتح بیت المقدس به این مکان مقدس گسیل خواهد شد، همچنین دیدیم که بنابر روایات امام عصر(عج) در ابتدای قیام خود پرچم اسرار آمیز و بهشتی حضرت رسول(ص) که دارای اثرات غیبی و امداد الهی است خواهد گشود همچنانکه روایاتی از گشوده شدن این پرچم مقدس که رعب و وحشت یکماهه را در دل دشمنان می افکند، در هنگام حرکت سیدخراسانی خبر می دهد و اینگونه است که حرکت اشرار سفیانی که از حمایت کامل روم و یهود و گروههای منحرف جنایتکار برخوردار است شکست می خورد و با فتح بیت المقدس مجموعه متحد اسلامی به رهبری امام عصر(عج) در سرزمینهای اسلامی تشکیل می گردد و بفاصله اندکی دین مبین اسلام سراسر کره زمین را در برمی گیرد.


به اميد لحظات زيباي ظهور منجي عالم بشريت


http://u313.ir

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید