ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

میلاد حضرت عیسی مسیح مبارک باد /2022

مسیح

فهرست مطالب

تولد حضرت عیسی مسیح

چهارم دی ماه سالروز میلاد پیامبر صلح و دوستی و مهربانی حضرت عیسی مسیح (علی نبینا و آله و علیه السلام) است. حضرت مسیح در این روز مبارک و به تعبیر قرآن بی پدر و از مادری پاک مانند حضرت مریم (سلام الله علیها) چشم به جهان گشود

حضرت مریم (سلام الله علیها)

حضرت مریم تمام عمر خود را در راه عبادت و بندگی خدا گذراند و سرانجام با به دنیا آوردن یک فرزند ثواب عبادت خود را در دنیا و آخرت دریافت کرد. فرزند پاک و مبشر روح القدس.

مریم در ابتدا اضطراب عجیبی داشت اما او قدم‌ های محکمی برداشت و فرزندش را در آغوش گرفت و نزد مردم آورد.

مردم به او گفتند: ای مریم، کار خارق العاده و بدی کردی! ای خواهر هارون! پدرت مرد گناهکار و مادرت زن بدکاره نبود! این فرزند را از کجا آورده ای ؟ مریم در همان حال که در روزه سکوت بود به فرزندش اشاره کرد که از او بپرسید.

 

گفتند: چگونه با کودکی که در گهواره است صحبت کنیم؟ ناگهان کودک صحبت کرد و گفت: من بنده خدا هستم، کتابی (بهشتی) به من داده و من را پیامبر قرار داده و هر جا که باشم بسیار بابرکت و سودمندم قرار داده، و مرا تا زنده ام به نماز و زکات سفارش کرده است . سلام بر من روزی که به دنیا آمدم و روزی که می میرم و روزی که برانگیخته می شوم. این است عیسی بن مریم، همان قول حق که [یهود و نصاری] درباره او در تردیدند.  خدا را نسزد که هیچ فرزندی [برای خود] برگیرد؛ او منزّه است؛ چون پدید آمدن چیزی را اراده کند، فقط به آن می گوید: باش، پس بی درنگ موجود می شود.

واژه مسیح

واژه «مسیح» به معنای نجات دهنده است و از زبان یونانی به «مسیح» ترجمه شده است. پیروان عیسی، مسیحی و در زبان های اروپایی «christian» نامیده می شوند. حضرت عیسی از پیامبران و مؤلف کتاب مقدس از مادری پاک به نام مریم در بیت لحم در جنوب بیت المقدس به دنیا آمد.

 

 

صفحه اصلی – موسسه قرآن و نهج البلاغه
کانال جامع دو نور در ایتا:
https://eitaa.com/twonoor
کانال جامع دو نور در تلگرام:
https://t.me/twonoor

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید