رشته علوم قرآن و حدیث

کلاس های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث، ویژه حافظان کل قرآن و دانشجویان

مدرسین:

1-دکتر مجتبی قربانیان
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
عضو بنیاد ملی نخبگان
رتبه سوم المپیاد علمی-دانشجویی علوم قرآن و حدیث سال 1387
و…
2-استاد وحید شریفی گرم دره:
برگزیده چشنواره ی علامه حلی (ره)
کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در رشته تفسیر روایی
تحصیل علوم حوزوی در سطوح عالی
3-استاد بهنام هدایتی:
رتبه 8 کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران سال 1393
تحصیل علوم حوزوی در سطوح عالی

  •  

4-استاد حقیقی:
از اساتید حوزه علمیه
12 سال تدریس ادبیات عرب
6سال  سابقه تدریس ترجمه  قرآن

 

کلاس های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث، ویژه حافظان کل قرآن و دانشجویان

رشته علوم قرآن و حدیث: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی حافظان قرآن بدون محدودیت سنی و تحصیلی (سیکل، دیپلم و بالاتر) می توانند با شرکت و قبولی در آزمون علمی (کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث سازمان سنجش)، از وزارت علوم، مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث دریافت نمایند.

از این رو موسسه قرآن و نهج البلاغه از سال 1385 به عنوان اولین موسسه اطلاع دهنده و برگزار کننده کلاس های آمادگی کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن شناخته شده و تا به الآن هر ساله دوره های حضوری (دوره های باز چند ماهه و دوره های فشرده چند هفته ای) و دوره های مجازی را با موفقیت شرکت کنندگان برگزار کرده است.

از آنجا که حافظان قرآن با مطالب و دورسی که از آنها آزمون علمی گرفته می شود کمتر آشنایی دارند، موسسه قرآن و نهج البلاغه از همان سال های اول به تهیه جزوات کارشناسی (13 کتاب جزوه) و برگزاری دوره های حضوری و مجازی آمادگی کنکور ارشد اقدام کرد.

از آنجا که کنکور ارشد هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود. ثبت نام دوره های حضوری موسسه عموما در انتهای فصل پاییز شروع شده و در طول فصل زمستان کلاس ها ادامه می یابد. کلاس های فشرده و همچنین کلاس های تست زنی آمادگی کنکور نیز که برای دوستان شهرستانی، به همراه خوابگاه طراحی شده، در اوایل هر سال برگزار می شود.

دوره های مجازی موسسه به صورت آفلاین و تحت وب و همچنین به صورت 2 عدد dvd طراحی شده است. از نظر محتوا این دروس توسط اساتید مجرب دوره های حضوری، در استدیو ضبط شده و با تصاویر و متن های مربوطه همراه شده و به صورت نرم افزار در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. در مجموع دروس مجازی در دو بخش آموزش دروس (علوم قرآن، علوم حدیث، ادبیات عرب و تفسیر) در 110 جلسه و آموزش تست زنی (به صورت تشریحی) در 21 جلسه می باشد.

از آنجا که منابع کنکور متعدد بوده و به هزاران صفحه می رسد و خوانش آنها برای شرکت کنندگان در کنکور سخت و طاقت فرساست و موجب سردرگمی حفاظ و دانشجویان می گردد؛ موسسه قرآن و نهج البلاغه به تهیه و تدوین 13 کتاب و جزوه از منابع آزمون اقدام کرده است. در این جزوات سعی شده است مطالبی بیشتر توضیح داده شود که مورد پرسش در آزمون ها بوده است؛ و اساتید ما در دوره های حضوری و مجازی این مطالب را بیشتر برای شما مشخص کرده و باز گو می کنند. تا شما بیشتر با نحوۀ سؤالات و پرسش از مطالب آشنا شوید.

در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، شرکت کنندگان با 5 مجموعه سؤال روبرو شده و باید به آنها پاسخ دهند:
1-مجموعه اول سؤالات زبان عمومی و تخصصی (منظور زبان انگلیسی است که متقاضی می تواند به غیر از زبان انگلیسی در هنگام ثبت نام دو زبان خارجی دیگر مانند فرانسه و … را نیز انتخاب کند) (با ضریب 2)؛ 30 سؤال تستی چهار گزینه ای

2-مجموعه دوم سؤالات زبان عربی (با ضریب 4)؛ 20 سؤال تستی چهار گزینه ای

3-مجموعه سوم سؤالات علوم قرآنی (با ضریب 4)؛ 20 سؤال تستی چهار گزینه ای

4-مجموعه چهارم سؤالات تفسیر (با ضریب 3)؛ 20 سؤال تستی چهار گزینه ای

5-مجموعه پنجم سؤالات حدیث (با ضریب 3)؛ 20 سؤال تستی چهار گزینه ای.

عناوین منابع خلاصه شده توسط موسسه قرآن و نهج البلاغه به قرار زیر است:

نکته: آز آنجا که مخاطبین موسسه بیشتر حفاظ قرآن هستند، و کمتر با زبان های خارجی و زبان انگلیسی آشنایی دارند و از آنجا که سؤالات نمره منفی دارد (یعنی هر سه پاسخ اشتباه یک پاسخ صحیح را از بین می برد)، موسسه برای این بخش از سؤلات (مجموعه زبان انگلیسی) جزوه ای را تدوین نکرده است.

1-مجموعه ادبیات عرب:

آشنایی با زبان عربی (علم نحو)

آشنایی با زبان عربی (علم صرف)

روش تجزیه و ترکیب

آشنایی با علوم بلاغی

درس فن ترجمه

سؤالات تستی ادبیات عرب

2-مجموعه علوم قرآنی

خلاصه الإتقان فی علوم القرآن

مجموعه تست کنکور ارشد رشته علوم قرآن و حدیث از کتاب اتقان

خلاصه کتاب تاریخ قرآن آیت الله محمد هادی معرفت

3-مجموعه تفسیر

تفسیر سوره های قاف تا تحریم

تاریخ تفسیر

4-مجموعه حدیث

علم الحدیث

مجموعه تست کنکور ارشد برای مجموعه سؤالات حدیث

در صورت تمایل می توانید در دوره های موسسه پیش ثبت نام انجام دهید و کارشناسان ما با شما تماس میگیرند.

برای اخذ لیسانس حفاظ باید در چه آزمون هایی شرکت کنیم؟ثبت نام این آزمون ها در چه زمانی و چگونه است؟

آیکون-تیک

حافظان کل قرآن برای اخذ لیسانس از وزارت علوم طبق مصوبه مجلس باید دو آزمون دهند
الف)آزمون علمی؛ ثبت نام در سایت سازمان سنجش، در آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث (ثبت نام این آزمون عموما در اواسط برج 9 یعنی آذر ماه هر سال بوده و یک زمانی را هم برای ویرایش و ثبت نام جاماندگان دوباره در ماه های بعد اعلام می کنند) این آزمون هر ساله در اواسط برج 2 اردیبهشت ماه سال بعد از طرف سازمان سنجش برگزار می شود.

لینک بخش کارشناسی ارشد سایت سازمان سنجش:

http://www.sanjesh.org/group.aspx?gid=2

ب)آزمون حفظ؛ از آنجا که این مدرک مخصوص حفاظ بوده و وزارت علوم باید اطمینان کسب کند که شما حافظ کل قرآن هستید، از سال 1397 از متقاضیان خواست تا در مدت معینی (عموما آبان ماه همان سال) مدرک درجه 3 تخصصی حفظ قرآن سازمان دارالقرآن (سایت تلاوت) را به سازمان سنجش ارائه دهند. زمان ثبت نام این آزمون عموما هر سال در برج 10 و11 (دی و بهمن) می باشد. این آزمون دو مرحله ای بوده و مرحلۀ اول آن (ترجمه و مفاهیم و حفظ) عموما در اردیبهشت ماه هرسال و مرحلۀ دوم آن (شفاهی حفظ) عموما در مرداد ماه هرسال برگزار می شود. زمان بندی مخصوص هر سال از طریق سایت دارالقرآن اعلام می شود.

سمت چپ سایت، بخش “طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم”:

http://telavat.com/fa#tab-4

نکته بسیار مهم:

شما برای دریافت مدرک کارشناسی ویژه حافظان کل، باید حتما در دو آزمون علمی و آزمون حفظ (هر دو مرحله) قبول شوید. یعنی اگر در آزمون علمی قبول شده و در آزمون حفظ قبول نشوید سال بعد باید از دوباره در هر دو آزمون شرکت کنید

اما اگر شما در آزمون درجه 3 تخصصی حفظ قبول شده و مدرک آنرا دریافت کنید اما در آزمون علمی سازمان سنجش قبول نشوید برای سال آینده دیگر نیازی نیست تا در آزمون حفظ شرکت کنید زیرا مدرک حفظ را گرفته اید و فقط باید سال آینده سعی کنید تا حد نصاب را در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش بیاورید.

آیا می توان همزمان در دو آزمون (حفظ و سازمان سنجش) در یک سال شرکت کرد؟

آیکون-تیک

2-آیا می توان همزمان در دو آزمون (حفظ و سازمان سنجش) در یک سال شرکت کرد؟

فرض شرکت در دو آزمون به صورت همزمان در یک سال ایرادی ندارد، اما شما باید بتوانید تا قبل از رسدن مهلت ارسال مدارک اعلام شده سازمان سنجش مدارک مورد نیاز را، که از جمله آنها مدرک حفظ هست، به سازمان سنجش ارائه دهید و این مهلت عموما تا آخر برج 8 یعنی آبان ماه می باشد.

از آنجا که عموما نتایج مرحلۀ دوم آزمون حفظ و ارائه مدرک درجه سه تخصصی حفاظ، دیرتر از مهلت اعلام شده توسط سازمان سنجش برای ارائه مدارک می باشد، برخی از حفاظ دچار مشکلاتی می شوند، اما تا آنجا که ما می دانیم این حفاظ می توانند گواهی ای مبنی بر قبولی در آزمون مرحلۀ دوم را از سازمان دارالقرآن گرفته و آن گواهی را به سازمان سنجش ارائه دهند. هرچند ما دوستان را برای اطمینان بیشتر به روابط عمومی این دو سازمان ارجاع داده تا اطلاعات کافی را دریافت نمایند.

1-تماس با سازمان سنجش:

http://www.sanjesh.org/contactus.aspx

سامانه پاسخگویی سازمان سنجش:

https://request.sanjesh.org/noetrequest/login/

تلفن های مستقیم روابط عمومی-تهران:

021-42163

مرکز تلفن ساختمان تهران:

021-88923950  الی 53

2-ارتباط با سازمان دارالقرآن و پاسخگویی:

http://telavat.com/fa/contact

روابط عمومي سازمان:

021-66956117

دبيرخانه اعطاي مدرك به حافظان قرآن كريم:

021-66956068

ستاد برگزاري مسابقات سازمان:

021-66955913

نکته بسیار مهم:

شما برای دریافت مدرک کارشناسی ویژه حافظان کل، باید حتما در دو آزمون علمی و آزمون حفظ (هر دو مرحله) قبول شوید. یعنی اگر در آزمون علمی قبول شده و در آزمون حفظ قبول نشوید سال بعد باید از دوباره در هر دو آزمون شرکت کنید

اما اگر شما در آزمون درجه 3 تخصصی حفظ قبول شده و مدرک آنرا دریافت کنید اما در آزمون علمی سازمان سنجش قبول نشوید برای سال آینده دیگر نیازی نیست تا در آزمون حفظ شرکت کنید زیرا مدرک حفظ را گرفته اید و فقط باید سال آینده سعی کنید تا حد نصاب را در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش بیاورید.

نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث سازمان سنجش مثل بقیه متقاضی ها بوده یا ثبت نام حفاظ متفاوت است؟

آیکون-تیک

زمان ثبت نام حافظان و متقاضیان لیسانس علوم قرآن و حدیث، در آزمون کارشناسی ارشد متفاوت نبوده و در همان زمانی که دانشجویان برای ورود به دانشگاه اقدام به ثبت نام کرده اقدام به ثبت نام کنند. زمان ثبت نام کنکور ارشد در اخبار های سراسری نیز اعلام می شود و حافظان از آن طریق نیز می توانند به مهلت ثبت نام در آزمون پی ببرند.

بسیار توجه شود:

اما نحوۀ ثبت نام، کمی متفاوت است که توضیحات کامل در دفترچه ای که هرسال توسط سازمان سنجش منتشر می شود می آید. از این رو موسسه قرآن و نهج البلاغه هر ساله با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد، کد های مخصوصی را که حافظان باید در ثبت نام بنویسند تا سازمان سنجش آنها را به عنوان متقاضی لیسانس حفاظ شناسایی کند (نه دانشجوی متقاضی ورود به دانشگاه) را در هنگام ثبت نام در اخبار موسسه نیز منتشر می کند.

برای ثبت نام مخصوص حافظان، کدام بند ها و کد ها متفاوت است؟ اگر مدرک کارشناسی نداریم به جای معدل کارشناسی درخواستی در فرم ثبت نام چه عددی وارد کنیم؟

آیکون-تیک

نکته بسیار مهم:

حتما حتما حتما دفترچه راهنمای ثبت نام سال مورد نظر را دقیق مطالعه کنید تا در صورت تغییر نحوۀ ثبت نام در سال جاری دچار مشکل نشوید

بند 19 (کد رشته مقطع تحصیلی کارشناسی؛ از آنجا که عموم حافظان شاید تحصیلاتشان دیپلم و کمتر باشد باید راهنمای این بند را دقیق بخوانند)

بند 20 (کد موسسه محل تحصیل یا اخذ مدرک کارشناسی؛ چون عموم حافظان در مقطع لیسانس در دانشگاه تحصیل نکرده اند، در جدولی که در دفترچه راهنمای ثبت نام است کدی را نمی یابند)

بند 23 (معدل مقطع کارشناسی؛ حافظان قرآنی که برای سال اول در این آزمون شرکت می کنند باید معدل آخرین مقطع تحصیلی خود را درج نمایند اما حافظان قرآنی که در سال گذشته موفق به اخذ مدرک لیسانس شده و برای سال دوم برای ورود به دانشگاه در مقطع فوق لیسانس و ادامه تحصیل، اقدام می کنند موظفند معدل مقطع کارشناسی خود را از معاونت فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گرفته، و نسبت به اخذ گواهی معدل کارشناسی خود اقدام نموده و معدل کارشناسی تأیید شده را در این بند درج نمایند)

بند 25 (در این بند شما باید مشخص کنید تا سازمان سنجش بفهمد که شما برای دریافت مدرک لیسانس حفاظ و یا غیره اقدام به ثبت نام کرده اید)

حافظان قرآنی که برای سال اول و برای اخذ مدرک لیسانس ویژه حفاظ در این آزمون شرکت می کنند باید گزینه “حافظ قرآن-اخذ مدرک کارشناسی” را علامت بزنند

حافظان قرآنی که سال پیش در آزمون شرکت کرده و مدرک لیسانس را دریافت کرده و امسال برای سال دوم در آزمون شرکت می کنند تا وارد دانشگاه در مقطع فوق لیسانس شوند باید گزینه “حافظ قرآن-متقاضی آزمون کارشناسی ارشد” را علامت بزنند

بند 27 (کد رشته امتحانی اول؛ که شما در رشته علوم قرآن و حدیث ثبت نام می کنید و باید در دفترچه ببینید کد مربوط به این رشته چیست و وارد کنید)

 نکته بسیار مهم:

حتما حتما حتما دفترچه راهنمای ثبت نام سال مورد نظر را دقیق مطالعه کنید تا در صورت تغییر نحوۀ ثبت نام در سال جاری دچار مشکل نشوید

برای قبول شدن در آزمون علمی باید چه ترازی رو کسب کنیم و چه درصدی از دروس را بزنیم؟

آیکون-تیک

برای اینکه شما در سال اول که برای اخذ لیسانس در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می کنید، قبول شوید، باید درصدی از تراز نفر اول کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث را بزنید و از آن جهت که هر ساله ممکن است نفرات اول هرسال درصد های مختلفی را بزنند، میزان دقیق آن قابل محاسبه نیست، اما از آنجا که موسسه قرآن و نهج البلاغه نزدیک به 15 سال است که در این امر مشارکت داشته و کلاس های آمادگی کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث را برگزار گرده و با متقاضیان در ارتباط بوده است، برحسب تجربه می گوییم که شما باید به طور میانگین حدود 30 درصد از سؤالات را به صورت خالص صحیح بزنید.

نکته اول: میانگین 30 درصد یعنی ممکن است شما یک درس را 5 درصد و درس دیگری را 40 درصد بزنید که به صورت میانگین تقریبا همان 30 درصد می شود. البته ضریب هر درس را نیز مد نظر قرار دهید.

نکته دوم: به صورت خالص یعنی اینکه سؤالات نمرات منفی دارند. و هر سه پاسخ اشتباه شما یک پاسخ صحیح شما را از بین می برد. برای مثال اگر شما با 110 سوال روبرو هستید اگر 50 تست آنرا بزنید و 15 عدد آن اشتباه باشد و 5 پاسخ صحیح شما رااز بین ببرد؛ باز شما حدود 30 سوال را درست پاسخ داده اید و این همان میانگین 30 درصد می باشد.

آزمون حفظ چطوری بوده و برای قبولی باید چه تمریناتی داشته باشیم؟

آیکون-تیک

آزمون حفظ که برای دریافت مدرک درجه 3 تخصصی می باشد در دو مرحله برگزار می شود:

الف) مرحله کتبی؛ که عموما در اردیبهشت ماه هرسال برگزار می شود، در این مرحله که به صورت کتبی و تستی (چهارگزینه ای) می باشد، از هر جزء قرآن 5 سؤال (چهار سوال ترجمه و مفاهیم و یک سوال هم از حفظ) از شما پرسیده می شود. یعنی در مجموع از شما 150 سؤال پرسیده می شود. و شما باید 105 سؤال را به صورت خالص صحیح بزنید. یعنی این آزمون هم نمره منفی دارد. (یعنی هر سه پاسخ اشتباه یک پاسخ صحیح شما را از بین می برد).

نکته: برای قبولی در این آزمون شما می توانید از منابع زیر استفاده کنید

الف-1-عموما گزینه درست در ترجمه لغات و متن، در سوالات مطرح شده، همان ترجمه قرآن آیت الله مکارم می باشد.

ب-2-با خرید جزوات و دروس مجازی آمادگی کنکور کارشناسی ارشد موسسه قرآن و نهج البلاغه شما با ادبیات عرب آشنایی پیدا می کنید و آشنایی اجمالی شما با صرف و نحو، شما را در پیدا کردن گزینه درست بسیار کمک می کند.
https://2noor.com/shop/product-category/book/%d8%ac%d8%b2%d9%88%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af/

ج-3-با خرید کتاب های آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم نوشته استادان سید هادی محدث، حمید صفار هرندی، ابوالفضل علامی (مجموعه 3 جلدی) و یا تهیه کتاب آموزش مفاهیم قرآن نوشته استاد مسعود وکیل (مجموعه 9جلدی) می توانید به قبولی خود کمک کنید.

https://2noor.com/shop/product/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d9%81%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%85-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%85-%d8%ac%d9%84%d8%af-1-%d8%a7%d9%84%db%8c-4/

 

برای آزمون علمی سازمان سنجش باید چه منابعی را بخوانیم؟

آیکون-تیک

منابع اصلی:

منابع اصلی آزمون های سازمان سنجش (کارشناسی ارشد و دکتری) از روی برنامه های درسی مصوب وزارت علوم مشخص می شود و عموما در پایان این برنامه برای هر درس چند منبع معرفی شده است.

اما عموما سایت های مختلف از روی سؤالات مطرح شده در کنکور ها، مهمترین منابع چاپی را که انتشاراتی های مختلف چاپ کرده و عموما در همان منابع درسی مصوب وزارت علوم هست معرفی می کنند. و ممکن است منابع معرفی شده در سایت های مختلف متفاوت باشد.

اما نکته مهم آنست که خوانش تمام آن منابع کار سختی است زیرا مجلدات و صفحات آن بسیار زیاد است. و برای همین موسسه قرآن و نهج البلاغه اقدام به تهیه و تدوین جزوات مخصوص کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث کرده است. در این جزوات سعی برآن شده است تا مطالبی که بیشتر مد نظر طراحان سؤال کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث بوده، و بسیار مهم هستند، تلخیص و ساده شده در دست متقاضیان کنکور ارشد قرار گیرد.

1-جزوه های آمادگی کنکور ارشد: موسسه قرآن و نهج البلاغه اقدام به تهیه و تدوین 13 کتاب و جزوه در چهار گروه سؤال علوم قرآن، علوم حدیث، ادبیات عرب و تفسیر کرده است.

2-دوره های حضوری آمادگی کنکور ارشد: از آنجا که مطالب مورد سؤال شده در کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث عموما برای حفاظ جدید و تازه بوده و در مورد آن کمتر سررشته دارند. و فهم آن برای همه کار آسانی نیست. موسسه قرآن و نهج البلاغه دوره هایی را به صورت حضوری و در چند سطح طراحی و اجرا کرده است:

2-الف-دوره های باز آمادگی کنکور ارشد: این دوره های عموما در پایان فصل پاییز شروع شده و تا آخر فصل زمستان به طول می انجامد و بیشتر مناسب برای حافظان ساکن قم و یا حافظانی می باشد که از امکانات مسکن برخوردار هستند.

2-ب-دوره های فشرده آمادگی کنکور ارشد: از آنجا که عموم حافظان قرآن شهرستانی نمی توانستند در دوره های باز و چند ماهه شرکت کنند. موسسه قرآن و نهج البلاغه اقدام به طراحی دوره های ده روزه فشرده (صبح و عصر) با امکانات خوابگاهی ویژه شهرستانی ها کرد. که همه ساله مورد استقبال حفاظ بوده است.

2-ج-دوره های تست زنی کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث: این دوره ها در طول مدت پنج روز صبح و عصر و برابر با 40 ساعت آموزشی برگزار می شود؛ که نیمی از جلسات آن به درس ادبیات عرب تعلق دارد.

3-دوره های مجازی آمادگی کنکور ارشد: از آنجا که مشغله های کاری و دلایل مختلف دیگر شاید مانع از حضور متقاضیان در کلاسهای حضوری آمادگی کنکور ارشد باشد. موسسه قرآن و نهج البلاغه با استفاده از همان اساتید مجرب دوره های حضوری و استفاده از امکانات استدیویی و نرم افزاری و اینترنتی اقدام به تهیه دروس مجازی در دو بخش کرد.

3-الف- 110 جلسه دروس آموزشی آمادگی کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث در چهار درس علوم قرآن (25جلسه)، علوم حدیث (17جلسه)، ادبیات عرب (نحو 18جلسه و صرف 16 جلسه)، تفسیر (35جلسه). در این جلسات مانند دوره های حضوری سعی برآن شده تا تأکید بر مطالب مهم و فهم آن توسط متقاضیان شود و همچنین مشخص شود تا کدام مطالب آموزشی را متقاضیان باید حفظ کرده و کدام موارد را باید بفهمند تا در موفقیت آنها تأثیر مثبت داشته باشد.

3-ب- 21 جلسه آموزش تست زنی کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث به همراه پاسخ تشریحی اساتید: در این جلسات شما با نحوۀ سؤالات و انواع سؤالات مطرح شده در کنکور از مطالب آموزشی را یاد می گیرید.

4-دی وی دی های آموزشی آمادگی کنکور ارشد: از آنجا که تمام متقاضیان نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند و یا هزینه های کلاس های حضوری برایشان زیاد بوده و یا به علت عدم سکونت در مناطق مرکزی و شهرستان های بزرگ کشور از امکانات اینترنتی خوبی برخوردار نبوده اند و همچنین شاید که دوست داشته تا بعد ها نیز بتوانند دوباره برای سال های آینده به این آموزش ها دسترسی داشته باشند. موسسه قرآن و نهج البلاغه به تهیه نرم افزار آموزشی دروس و تست علوم قرآن و حدیث مخصوص کنکور در 2 عدد DVD و 131 جلسه آموزشی (صوت و تصویر) (110 جلسه دروس و 21 جلسه تست تشریحی) اقدام کرد.

موسسه قرآن و نهج البلاغه برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش چه کمکی می تواند به من بکند؟

آیکون-تیک

تذکر مهم: مطمئنا تنها خرید جزوات و منابع آموزشی موسسه به شما در قبولی کنکور کمک نمی کند بلکه خوانش دقیق و یادگیری آن متضمن قبولی شماست، چنانچه هر ساله نمرات و رتبه های تک رقمی نیز داشته ایم، افرادی نیز بوده اند که قبول نشده و نمرات خوبی کسب نکرده اند.

معرفی دوره ها:

1-جزوه های آمادگی کنکور ارشد: موسسه قرآن و نهج البلاغه اقدام به تهیه و تدوین 13 کتاب و جزوه در چهار گروه سؤال علوم قرآن، علوم حدیث، ادبیات عرب و تفسیر کرده است.

2-دوره های حضوری آمادگی کنکور ارشد: از آنجا که مطالب مورد سؤال شده در کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث عموما برای حفاظ جدید و تازه بوده و در مورد آن کمتر سررشته دارند. و فهم آن برای همه کار آسانی نیست. موسسه قرآن و نهج البلاغه دوره هایی را به صورت حضوری و در چند سطح طراحی و اجرا کرده است:

2-الف-دوره های باز آمادگی کنکور ارشد: این دوره های عموما در پایان فصل پاییز شروع شده و تا آخر فصل زمستان به طول می انجامید و بیشتر مناسب برای حافظان ساکن قم و یا حافظانی بود که از امکانات مسکن برخوردار بودند.

2-ب-دوره های فشرده آمادگی کنکور ارشد: از آنجا که عموم حافظان قرآن شهرستانی نمی توانستند در دوره های باز و چند ماهه شرکت کنند. موسسه قرآن و نهج البلاغه اقدام به طراحی دوره های ده روزه فشرده (صبح و عصر) با امکانات خوابگاهی ویژه شهرستانی ها کرد. که همه سال مورد استقبال حفاظ بوده است.

2-ج-دوره های تست زنی کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث: این دوره ها در طول مدت پنج روز صبح و عصر برگزار می شود که نیمی از جلسات آن به درس ادبیات عرب تعلق دارد.

3-دوره های مجازی آمادگی کنکور ارشد: از آنجا که مشغله های کاری و دلایل مختلف دیگر شاید مانع از حضور متقاضیان در کلاسهای حضوری آمادگی کنکور ارشد باشد. موسسه قرآن و نهج البلاغه با استفاده از همان اساتید مجرب دوره های حضوری و استفاده از امکانات استدیویی و نرم افزاری و اینترنتی اقدام به تهیه دروس مجازی در دو بخش کرد.

3-الف- 110 جلسه دروس آموزشی آمادگی کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث در چهار درس علوم قرآن (25جلسه)، علوم حدیث (17جلسه)، ادبیات عرب (نحو 18جلسه و صرف 16 جلسه)، تفسیر (35جلسه). در این جلسات مانند دوره های حضوری سعی برآن شده تا تأکید بر مطالب مهم و فهم آن توسط متقاضیان شود و همچنین مشخص شود تا کدام مطالب آموزشی را متقاضیان باید حفظ کرده و کدام موارد را باید بفهمند تا در موفقیت آنها تأثیر مثبت داشته باشد.

3-ب- 21 جلسه آموزش تست زنی کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث به همراه پاسخ تشریحی اساتید: در این دوره برای هر درس چند جلسه تست تشریحی برگزار می شود تا شرکت کنندگان در دوره بیشتر با تست ها و نحوۀ تست زنی آشنا شوند. در این دوره ها شما با انواع سؤالاتی که ممکن است برای هر مبحث درسی طراحی شود آشنا می شوید.

4-دی وی دی های آموزشی آمادگی کنکور ارشد: از آنجا که تمام متقاضیان نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند و یا هزینه های کلاس های حضوری برایشان زیاد بوده و یا به علت عدم سکونت در مناطق مرکزی و شهرستان های بزرگ کشور از امکانات اینترنتی خوبی برخوردار نبوده اند و از آن جهت که شاید دوست داشته باشند تا بعد ها نیز بتوانند دوباره برای سال های آینده به این آموزش ها دسترسی داشته باشند. موسسه قرآن و نهج البلاغه به تهیه نرم افزار آموزشی دروس و تست علوم قرآن و حدیث مخصوص کنکور در 2 عدد DVD و 131 جلسه آموزشی (صوت و تصویر) (110 جلسه دروس و 21 جلسه تست تشریحی) اقدام کرد.

آیا این دوره ها فقط مخصوص حافظان قرآن است یا دانشجویان هم می توانند ثبت نام کنند؟

آیکون-تیک

تمامی علاقخ مندان به فراگیری و آشنایی با زبان عربی و همچنین علوم قرآنی و علوم حدیث می توانند از این دوره ها استفاده کنند. از این رو مخاطبان هدف این دوره ها سه دسته می باشند:

1-حافظان قرآنی که می خواهند در کنکور ارشد رشته علوم قرآن و حدیث شرکت کرده و لیسانس حفاظ را اخد نمایند.

2-دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه می خواهند در آزمون ارشد شرکت کنند.

3-تمامی علاقه مندان به فراگیری ادبیات عرب(آشنایی با زبان عربی)، علوم قرآنی و علوم حدیث

منابع آزمون را چه طوری تهیه کنیم؟

آیکون-تیک

1- برای تهیه 13 جزوه و کتاب (خلاصه کاربردی) منابع آزمون می توانید از آدرس زیر به فروشگاه اینترنتی موسسه رفته و خرید آنلاین داشته باشید. و یا با شماره تلفن های موسسه 02537745480 داخلی 114 و 141 تماس گرفته و سفارش دهید.

https://2noor.com/shop/product-category/book/%d8%ac%d8%b2%d9%88%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af/

2-برای تهیه نرم افزار آموزشی مجازی (2 عدد دی وی دی) می توانید از آدرس زیر به فروشگاه اینترنتی موسسه رفته و خرید آنلاین داشته باشید. و یا با شماره تلفن های موسسه 02537745480 داخلی 114 و 141 تماس گرفته و سفارش دهید.

آموزش دروس (آموزش علوم قرآن، آموزش علوم حدیث، آموزش زبان عربی، آموزش تفسیر):

https://2noor.com/shop/product/dvd-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%b3-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87/

آموزش تست زنی (تست علوم قرآن، تست علوم حدیث، تست ادبیات عرب، تست تفسیر):

https://2noor.com/shop/product/dvd-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%b2%d9%86%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b4/

3-برای اطلاع و ثبت نام در دوره های حضوری با شماره های موسسه 02537745480 داخلی 110 و 114 و یا با شماره 09121511973 تماس حاصل نمایید.

از کجا مطمئن شویم که منابع تهیه شده توسط موسسه قرآن و نهج البلاغه مناسب و کافی است؟

آیکون-تیک

1-ما هرساله اگر شک داشته باشیم که منابع آزمون شاید عوض شده باشد. سؤالات را به اساتید موسسه داده و می گوییم مشخص کنند تا از کجای جزوات موسسه می توان پاسخ صحیح را دریافت. برای مثال در سال 97 و 98 که بحث بر سر عوض شدن منابع حدیث بود، ما سؤالات را به استاد داده و ایشان برای هر سؤال صفحه مورد نظر در جزوه را برای ما مشخص کردند. و یا در سال 1398 که احتمال قوی بر عوض شدن منابع تفسیر می رفت، ما به سرعت منابع جدید را هرچند مختصر و ناقص به تمامی دوستانی که جزوه تفسیر را آن سال یا سال های قبل از ما خریده بودند رساندیم.

2-از آنجا که هرساله و حتی امسال، ما تعدادی حافظان موفق که در کنکور قبول شده اند داشته ایم. و حتی برخی از حافظان مرتبت با موسسه که برای بار دوم در آزمون سازمان سنجش جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد، شرکت کرده اند موفق به کسب ربته های تک رقمی و دو رقمی نیز شده اند.

3-برای اطمینان موسسه از کفایت جزوات و دوره ها، در برخی از سال ها ما جزوات تست و یا سؤالات طراحی شده در دوره های حضوری توسط اساتید موسسه را، با سؤالات مطرح شده در کنکور مقایسه کرده ایم. به صورتی که تعدادی از سؤالات عینا و تعدادی از سؤالات به صورت مشابه در موضوع و نحوۀ سؤال مشاهده شد.

4-سابقۀ 15 ساله موسسه در تهیه و تدوین منابع آزمون و برگزاری دوره های آمادگی کنکور و کسب موفقیت، حافظان در طول این سال ها، برای ما مایه خرسندی است. و امیدواریم شما نیز در این راه موفق باشید.

کارنامه 99 ارشد تبلیغات سایت

خانم انیسی از داوطلبان حافظ و نوجوان که درصد های اکتسابی ایشان، معادل با رتبه ی تک رقمی ای بود که با ما تماس داشت اما کارنامه خود را برای ما ارسال نکرد.

کارنامه 99 ارشد تبلیغات سایت

خانم فاطم سادات محمودی

عکس شماره3-کارنامه 99 ارشد تبلیغات سایت

آقای محمد جواد پرنیان

عکس شماره4-کارنامه 99 ارشد تبلیغات سایت

آقای سهیل درگاهی که از داوطلبان حافظ و جوان بودند.

عکس شماره5-کارنامه 99 ارشد تبلیغات سایت

خانم فاطمه ارمات

مدرسین و اساتید دوره ها چه کسانی هستند؟

آیکون-تیک

1-دکتر مجتبی قربانیان:

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اصفهان

فارغ التحصیل رشته‌ی علوم قرآن و حدیث در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری از دانشگاه تهران.

عضویت در بنیاد ملی نخبگان کشور

تحصیلات عالی حوزوی تا سطح دوم در حوزه علمیه قم.

کسب رتبه سوم المپیاد علمی- دانشجویی علوم قرآن و حدیث در سطح ملی در سال 1387

دیگر افتخارات  ایشان عبارتند از: دانشجوی نمونه‌ی دانشگاه تهران، برگزیده‌ی جشنواره‌ی علامه حلی (ره)، چاپ چند مقاله پژوهشی و ترویجی و تخصصی در مجلات معتبر کشور، تالیف و تدوین کتب مربوط به سرفصل علوم قرآنی در کنکور کارشناسی ارشد و نیز تست های مربوطه، سابقه بیش از 10 سال تدریس در کلاس های آمادگی ارشد به دانشجویان و حافظان قرآن کریم و . . .

2-استاد وحید شریفی گرم دره:

لیسانس علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران

کارشناسی ارشد دانشگاه قم

کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قرآن و حدیث در رشته تفسیر روایی

دانش آموخته ی حوزه ی علمیه قم

دارای افتخارات پژوهشی:

الف)اثر شایسته تقدیر در جشنواره نقد کتاب خانه کتاب تهران در سال 1398

ب)اثر برگزیده جشنواره ی علامه حلی (ره) در سال 1398

ج) دارای چندین طرح پژوهشی مصوب در دانشگاه های کشور

مدرس ترجمه و مفاهیم قرآن کریم

دارای چندین مقاله ی پژوهشی چاپ شده در مجلات معتبر کشور

3-استاد بهنام هدایتی:

رتبه 8 آزمون کارشناسی ارشد و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران در سال 1393.

تحصیل علوم حوزوی در سطوح عالی حوزه علمیه قم.

تحصیل در رشته تخصصی فقه و اصول در موسسه علمی امام حسین (علیه السلام) قم.

تدریس ادبیات عرب از سال 1394 تا کنون.

آیا موسسه دوره های تست زنی هم دارد؟ چطور با سؤالات و تست های دورس آشنا شویم؟

آیکون-تیک

دوره های تست زنی کنکور موسسه قرآن و نهج البلاغه عموما در اوایل هر سال به مدت 5 روز، صبح و عصر برابر با 40 ساعت آموزشی می باشد. در این دوره برای هر درس چند جلسه تست تشریحی برگزار می شود تا شرکت کنندگان در دوره بیشتر با تست ها و نحوۀ تست زنی آشنا شوند. در این دوره ها شما با انواع سؤالاتی که ممکن است برای هر مبحث درسی طراحی شود آشنا می شوید.
دوره های تست زنی کنکور ارشد موسسه به دو صورت است:

1-کلاسهای حضوری: برای اطلاع و ثبت نام در دوره های حضوری با شماره های موسسه 02537745480 داخلی 110 و 114 و یا با شماره 09121511973 تماس حاصل نمایید.

2-کلاسهای مجازی و دی وی دی ها:

برای خرید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید

آموزش دروس:

https://2noor.com/shop/product/dvd-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%b3-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87/

آموزش تست:

https://2noor.com/shop/product/dvd-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%b2%d9%86%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b4/

شما برای آشنایی بیشتر با سؤالات کنکور می توانید دفترچه سؤالات سال قبل و پاسخ نامه آنرا از سایت سازمان سنجش و یا سایت های دیگر دریافت کنید.

http://www.sanjesh.org/group.aspx?gid=2

برای اخذ لیسانس مخصوص حفاظ آیا محدودیت سنی خاصی وجود دارد؟

آیکون-تیک

حافظان قرآن با داشتن مدرک سیکل و بالاتر و بدون محدودیت سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند. البته قبولی در این آزمون مهم است که ممکن است برای نوجوانان و سالمندان خیلی آسان نباشد.

ما متقاضیانی داشته ایم که 16 و 17 ساله بوده و نمرات خوبی را هم کسب کرده، اما مطمئنا تلاش زیادی کرده اند.

 

جواب آزمون (کارنامه) آمده و درصد های هر درس مشخص است، از کجا بفهمم قبول شدم؟ چرا برای من زده مجاز به انتخاب رشته نیستم؟

آیکون-تیک

برای آنکه بفهمید آیا قبول شده اید یا نه، درصد های خود را به شماره ایتا، تلگرام و سروش واحد آموزش موسسه قران و نهج البلاغه به شماره 09904571524 فرستاده تا ما برحسب تجربه چندین ساله خود به صورت احتمالی بگوییم که احتمال قبولی شما چقدر است. دوستان می توانند درصد های خود را در ایتا، تلگرام و یا واتساپ شماره 09121511973 هم ارسال کنند.

دوستانی که به عنوان حافظ قرآن برای سال اول شرکت می کنند با زدن گزینه های خاصی در ثبت نامشان، سازمان سنجش آنها را به عنوان حافظی که قصد دریافت مدرک کارشناسی علوم قران و حدیث دارند شناسایی کرده و به این دوستان اجازه انتخاب رشته نمی دهد (چون نیازی به انتخاب رشته ندارند و الآن فقط به قصد گرفتن مدرک در آزمون شرکت کرده اند). و اگر برای شما بنویسد که مجاز به انتخاب رشته هستید یعنی در “ثبت نام اشتباه کرده اید” و به احتمال زیاد در لیست حافظان متقاضی مدرک لیسانس قرار نمی گیرید چون تمام این موارد سیستمی است و سیستم شما را به عنوان حافظ متقاضی مدرک کارشناسی نشناخته است.

دوستانی که برای سال دوم و جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد در آزمون شرکت می کنند، با زدن گزینه خاص خود، مجاز به انتخاب رشته می باشند. البته این در صورتی است که تراز مورد نیاز را آورده باشند زیرا دانشجویان زیادی هستند که مجاز به انتخاب رشته نمی شوند یا مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه نمی باشند. که باتوجه به درصد ها و میزان تراز علمی کسب شده در آزمون مشخص می شود.