ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

آیین‌نامه مسابقات قرآن یکپارچه می‌شود/ راه‌اندازی پورتال اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن کشور

فهرست مطالب

داود تک‌فلاح، مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی مسابقات قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه در کمیته طرح و برنامه ستاد عالی مسابقات قرآن سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مسابقات کل کشور را انجام می‌دهیم، گفت:

تدوین نظام جامع مسابقات قرآن کشور در سطح ملی و بین‌المللی از جمله برنامه‌هایی است که در این کمیته دنبال می‌شود.

تک‌فلاح با عنوان این مطلب که کلیات نظام جامع مسابقات قرآن کشور شش جزء دارد، افزود:

یکی از این محورها مربوط به بازمهندسی انتخاب و اعزام نفرات برتر رشته‌های حفظ و قرائت برای اعزام به مسابقات بین‌المللی ایران و مسابقات بین‌المللی دیگر کشورها است.

وی در ادامه گفت:

تاکنون این روند وجود داشته است که نفر اول مسابقات کشوری در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و نفر دوم در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی و… شرکت می‌کردند

اما این سیستم در ستاد عالی مسابقات قرآن مالزی مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا تصمیم‌گیری درباره اعزام برگزیدگان به مسابقات بین‌المللی قرآن به شکل دیگری انجام شود.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی مسابقات قرآن کشور ادامه داد:

استانداردسازی و یکپارچه‌سازی آیین‌نامه‌ها از دیگر مواردی است که در قالب نظام جامع مسابقات قرآن کشور دنبال می‌شود.

تلاش بر این است تا آیین‌نامه‌های فنی، نظارتی و مالی مسابقات قرآن کشور یکسان و یکپارچه شود و براساس یک چارچوب استاندارد و ملی در تمامی مسابقات مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد:

پورتال جامع مسابقات قرآن از دیگر اجزاء نظام جامع مسابقات قرآن است که قرار است پس از راه‌اندازی این پورتال تمامی مسابقات قرآن کشور از طریق این پورتال اطلاع‌رسانی شود.

تک‌فلاح در این بخش از سخنان خود گفت: راه‌اندازی و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان جمهوری اسلامی ایران از دیگر مواردی است که در دستور کار ما قرار گرفته است؛

مقدمات کار و مسائل کارشناسی و فنی مربوط به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان آغاز شده است تا در صورت امکان این مسابقات نیز از سوی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

وی اضافه کرد:

برگزاری هم‌اندیشی «دیروز، امروز، فردا» نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در کمیته طرح و برنامه ستاد عالی مسابقات قرآن کشور دنبال می‌شود؛

در این هم‌اندیشی بنا است دیروز مسابقات قرآن را بررسی کرده و بیان کنیم که امروز مسابقات در چه جایگاهی قرار دارد و افق پیش روی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران چیست.

صفحه اصلی – موسسه قرآن و نهج البلاغه -آموزش مجازی قران ونهج البلاغه

آیین‌نامه مسابقات قرآن. آیین‌نامه مسابقات قرآن
به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید