ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

برگزاری مرحله سوم اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن

اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن

فهرست مطالب

اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن: داود تک‌فلاح، مدیر طرح و برنامه سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اهم برنامه‌های این سازمان در سال 92 گفت: بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی سازمان دارالقرآن منتظر تخصیص اعتبارات سال 92 بوده البته بسیاری از این طرح‌ها همچون روال سال‌های قبل در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: بحمدالله اولین دوره اردوی استعدادهای درخشان قرآنی در روزهای پایانی ماه شهریور امسال با قوت و استقبال پرشور قرآن‌آموزان به کار خود پایان داد.

تک‌فلاح با اشاره به دیگر برنامه‌های قرآنی سازمان دارالقرآن در سال 92 عنوان کرد:

طرح مرحله سوم اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن و برگزاری آزمون تفسیر نورالهدی در سطح استانی و اعزام اساتید مجرب برای برگزاری این مسابقات در دستور کار قرار گرفته که تا چند روز آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود:

برگزاری مرحله استانی، شهرستانی و کشوری مسابقات قرآن تسنیم بین 32 دستگاه فرهنگی کشور و مسابقات قرآن تلاوت با رویکرد جدید از دیگر برنامه‌های سازمان دارالقرآن است.

تک‌فلاح عنوان کرد:

مسابقات قرآن تلاوت برای انس بیش از پیش قاریان با حفظ قرآن کریم و ترویج این موضوع در میان آنها و همچنین ممزوج کردن بخش مفاهیم با رشته حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود که مرحله استانی این رقابت‌ها در پایان آبان‌ماه و مرحله کشوری آن همزمان با دهه مبارک فجر در بهمن سال 92 برگزار می‌شود.

معاون طرح و برنامه سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اهم برنامه‌های این سازمان در سال 92 اظهار کرد:

برگزاری کارگاه مهارت زندگی، نگاهی نو به زندگی و تخلق به مضامین قرآنی در قالب 30 کارگاه یک‌روزه در حجم وسیعی طی سه ماه مهر، آبان و آذر امسال در بخش‌های شمال غرب کشور ویژه استان‌های آذری‌زبان برگزار می‌شود.

وی افزود:

این کارگاه‌های مهارتی سبک زندگی قرآنی تاکنون در استان‌هایی همچون فارس، مازندران و یزد اجرا شده که با استقبال خوب شرکت‌کنندگان مواجه بوده است.

تک‌فلاح تصریح کرد:

بازنگری ارتباط فردی، خانوادگی و کاری افراد از منظر قرآن کریم و انطباق آن با سبک و الگوی ارایه‌شده در آن از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه‌ها بوده که پس از برگزاری یک سال و ارتباط‌گیری منظم از طریق سامانه‌های پیامکی و مکاتبه‌ای با مخاطبان طرح از تأثیرگذاری کلاس‌های آموزشی این کارگاه‌ها مطلع می‌شویم. همچنین مشاوره‌هایی که در کارگاه‌های مهارت زندگی ارایه می‌شود از نحوه تأثیرگذاری این کلاس‌ها در زندگی افراد و تجربه‌های آنها به صورت عملی آگاه می‌شوند.

تک‌فلاح با اشاره به چاپ کتاب‌های آموزش قرآن کریم به همت سازمان دارالقرآن عنوان کرد: طراحی و چاپ 18 کتاب آموزش قرآن کریم در دستور کار سازمان دارالقرآن قرار گرفت که به علت برخی مشکلات مالی و کسری اعتبارات چاپ این کتاب‌ها به طور کامل انجام نشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 10 شماره از این کتب تألیف که 6 شماره آن در مرحله چاپ و 4 کتاب دیگر در مرحله مقدمات و آمادگی برای چاپ قرآن کریم است.

: shabestan.ir

صفحه اصلی – موسسه قرآن و نهج البلاغه -آموزش مجازی قران ونهج البلاغه

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید