ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

راه‌اندازی 50 جلسه ثابت حفظ قرآن؛ از مهم‌ترین اقدامات دارالقرآن در سال 92

راه‌اندازی 50 جلسه ثابت حفظ قرآن

فهرست مطالب

راه‌اندازی 50 جلسه ثابت حفظ قرآن: مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و اظهار امیدواری از اینکه سال 93، سال موفقیت و توفیق هر چه بیشتر ملت ایران باشد، به برنامه‌های سازمان دارالقرآن الکریم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از مأموریت‌های ما در سازمان دارالقرآن الکریم، بحث توسعه آموزش‌های قرآنی در کشور است که سال گذشته نیز این کار را همانند سنوات گذشته در سطح کشور اجرا کردیم.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: در سال 92 بیش از 50 عنوان دوره آموزش قرآن در سطح مختلف از عمومی تا تخصصی در سراسر کشور برگزار کردیم و در خدمت قرآن‌آموزان و قرآن‌پژوهان بودیم؛ همچنین هرساله تقریبا 300 هزار نفر در سراسر کشور تحت پوشش آموزش‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته دو کار مهم از سوی سازمان دارالقرآن الکریم انجام شد، افزود: نخستین کاری که در سال گذشته با جدیت دنبال شد راه‌اندازی 50 جلسه ثابت و محوری حفظ قرآن با حضور اساتید و حافظان ممتاز و بین‌المللی بود که این کار با هدف توسعه حفظ قرآن در کشور انجام شد و براین اساس، این جلسات ثابت و محوری حفظ قرآن هر هفته به طور منظم و براساس برنامه مشخص در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود و هر استان میزبان یک یا دو جلسه حفظ است.

100 نوجوانان با استعداد قرآنی تحت آموزش‌های حضوری و غیرحضوری قرار گرفتند
قره‌شیخ‌لو ادامه داد: کار دومی که در سال 92 از سوی سازمان دارالقرآن الکریم دنبال شد، شناسایی استعدادهای قرآنی نوجوان در کشور بود که براین اساس، 100 نفر از نوجوانان با استعداد قرآنی در کشور انتخاب شده و تحت آموزش‌های حضوری و غیرحضوری ما قرار گرفتند و دو دوره، اردوی آموزشی متمرکز کشوری نیز برای این نوجوانان برگزار کردیم.
وی یادآور شد: هرچند که سال گذشته حدود 100 نفر از نوجوانان با استعداد قرآنی شناسایی شدند اما ظرفیت کشور ما بیش از اینها است و  در حال حاضر نیز 500 نوجوانان با استعداد قرآنی در کشور شناسایی شده‌اند که امیدواریم با جذب امکانات در سال جدید بتوانیم تعداد بیشتری از این نوجوانان قرآنی را تحت پوشش آموزش‌های حضوری و غیرحضوری خود قرار دهیم.
وی در ادامه به برنامه‌های سازمان دارالقرآن الکریم در حوزه تبلیغ و ترویج اشاره کرد و گفت: سال گذشته در حوزه تبلیغ و ترویج، مسابقات و جشنواره‌هایی را در سطح استانی و کشوری برگزار کردیم که دومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» ویژه کارکنان دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور از جمله این مسابقات بود و مرحله کشوری این مسابقات اسفندماه سال 92 در تهران برگزار شد.

مسابقات «تلاوت» در سال گذشته برای نخستین‌بار و با رویکرد جدیدی برگزار شد
قره‌شیخ‌لو افزود: نخستین دوره مسابقات قرآن «تلاوت» نیز از دیگر رویدادهای قرآنی سال 92 بود که این مسابقات نیز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم و برای نخستین بار با رویکرد جدید و با هدف توسعه حفظ قرآن و آشنایی با مفاهیم قرآن اجرا شد و برگزاری هشتمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های قرآنی ما در سال گذشته بود که در این مراسم در خدمت اساتید و پیشکسوتان قرآنی، قاریان و حافظان قرآن و… بودیم.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات تفسیر «نورالهدی» در سال 92 گفت: این مسابقات نیز در سال گذشته با شرکت بیش از 15 هزار نفر از سراسر کشور برگزار شد و این مسابقات که در دو بخش تفسیر یک جزء و تفسیر سه جزء قرآن بود به عبارتی بزرگ‌ترین مسابقات تفسیر قرآن در سراسر کشور است.

مدارک حافظان شرکت‌کننده در هشتمین دوره طرح ارزیابی حافظان قرآن اعطا شد
وی در این بخش از سخنان خود با اشاره به طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن که هرساله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم اجرا می‌شود، عنوان کرد: هشتمین دوره این طرح نیز سال گذشته با حضور حدود هشت هزار نفر از حافظان قرآن اجرا شد که در پایان سال 92 مدارک حافظان قرآن به آنها اعطا شد.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه به برنامه‌های حوزه فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه فضای مجازی نیز آموزش مجازی قرآن کریم را در سال گذشته داشتیم و نرم‌افزاری را نیز به همین منظور تولید کردیم که این نرم‌افزار، امسال با گستره بیشتری تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم‌افزار آموزش روان‌خوانی قرآن در سال گذشته تولید شد
وی افزود: همچنین در بخش تولیدات نیز در سال گذشته تولیدات خوبی داشتیم که نرم‌افزار آموزش روان‌خوانی قرآن از جمله این تولیدات بوده است و تولید کتاب‌های مربوط به پیش‌دبستانی و سه کتاب در حوزه آموزش مدیران موسسات قرآنی نیز در سال گذشته دنبال شد.
قره‌شیخ‌لو ادامه داد: توسعه موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود که براین اساس در حال حاضر دو هزار موسسه قرآنی و سه هزار خانه قرآن روستایی در سطح کشور فعال هستند و امیدواریم که زمینه رشد این موسسات و خانه‌های قرآنی روستایی در سال جدید نیز بیش از گذشته فراهم شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد که سازمان دارالقرآن الکریم در سال جدید بتواند با جذب اعتبارات بیشتر قرآنی، خدمات بیشتر و بهتری را به مردم ارائه کند.

: iqna

صفحه اصلی – موسسه قرآن و نهج البلاغه -آموزش مجازی قران ونهج البلاغه

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید