ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

زنی که لباسش مسجد شد

زنی که لباسش مسجد شد

فهرست مطالب

زنی که لباسش مسجد شد

ابن بطوطه در (رحله) آورده است که یکی از خلفای بنی عباس برای جمع آوری مالیات بر مردم بلخ سخت می گرفت و بر آنها غضب می نمود و مردم به دلیل فقر مالی توانایی پرداخت مالیات را نداشتند، وی فردی را به عنوان فرماندار بلخ منصوب نمود و او را مامور جمع آوری مالیات کرد.

فرماندار از خود اراده ای نداشت و وقتی به بلخ رسید فرمانی صادر کرد که من از طرف خلیفه  آمده ام، هر کس مالیات خود را نپردازد به عقوبت دچار می شود. اعلام این خبر در میان مردم سر و صدا برپا کرد و شهر دچار آشوب شد، مردم شهر پس از مشورت با هم تصمیم گرفتند که سراغ همسر فرماندار بروند تا شاید گشایشی شود.


عده ی زیادی از زنان و بچه ها با حال آشفته به نزد همسر فرماندار رفتند و اظهار ناراحتی کردند و حوائج خود را بیان نمودند و وضع رقت بار بچه های کوچک و زن های بی سرپرست تاثیر بسزایی در روحیه آن زن با ایمان ایجاد کرد.


زن با ایمان با دیدن این منظره پیراهن مرصع به جواهرات که ارزش زیادی داشت، و برای بعضی از مجالس عروسی تهیه شده بود را به شوهر خود داد و به جای مالیات مردم بلخ به نزد خلیفه فرستاد.

فرماندار پیراهن همسر خود را به نزد خلیفه برد، و خلیفه با اطلاع از این جریان مالیات را بر مردم شهر بلخ بخشید و دستور داد برای همیشه از مردم بلخ مالیات نگیرند و پیراهن را به آن زن بر گردانند.


فرماندار پیراهن را به بلخ بر گرداند و گفت: خلیفه به همت شما احترام گذاشت و برای همیشه از مالیات مردم بلخ گذشت کرد. همسر فرماندار بلخ پرسید: آیا خلیفه به این پیراهن نگاه کرد یا نه؟ فرماندار جواب داد: بلی.


زن گفت: پیراهنی که نظر نامحرم بر آن افتاده باشد را نمی پوشم. آن را بفروشید تا در بلخ مسجدی بنا کنند، مسجد کنونی بلخ از فروش همان پیراهن است.
آری این گونه زنان عفیفه و پاکدامن در طول تاریخ کم نیستند.(1)

 

پی نوشت:

1. رساله حقوق امام سجاد شرح نراقی

 

منبع: iranema.ir

 

کانال جامع دو نور در ایتا:
https://eitaa.com/twonoor
کانال جامع دو نور در تلگرام:
https://t.me/twonoor
صفحه اصلی – موسسه قرآن و نهج البلاغه -آموزش مجازی قران ونهج البلاغه

 

 

زنی که لباسش مسجد شد.زنی که لباسش مسجد شد. زنی که لباسش مسجد شد. زنی که لباسش مسجد شد. زنی که لباسش مسجد شد. زنی که لباسش مسجد شد. زنی که لباسش مسجد شد.
به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید