ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

سلسله نشست‌های «تربيت قرآنی» در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود

سلسله نشست‌های «تربيت قرآنی»

فهرست مطالب

سلسله نشست‌های «تربيت قرآنی»: «علی‌اكبر توپچی»، رئيس فرهنگ‌سرای قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت:

برنامه‌ها و فعاليت‌های اين فرهنگ‌سرا و در رأس آن سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران در راستای نهادينه كردن فرهنگ اصيل قرآنی در جامعه به ويژه شهر تهران است و خوشبختانه تاكنون در اين مسير موفقيت‌های ارزنده‌ای نيز به دست آمده است.

وی در ادامه افزود:

برگزاری كلاس‌های تخصصی علوم قرآنی، برگزاری مسابقات متعدد قرآنی در سطوح و مقاطع مختلف، برگزاری نشست‌های قرآنی، برپايی نمايشگاه‌های آثار قرآنی، برگزاری جشنواره‌ها و همايش‌های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن كريم و … از جمله فعاليت‌های اين فرهنگ‌سرا است.‌

رئيس فرهنگ‌سرای قرآن اظهار كرد: در راستای شناساندن اصول تربيت قرآنی به خانواده‌ها و جوانان، فرهنگ‌سرای قرآن با همكاری سازمان دارالقرآن الكريم از ابتدای فصل پاييز سال جاری برنامه‌ای را با عنوان «نشست‌های پژوهشی با موضوع تربيت قرآنی» در اين فرهنگ‌سرا آغاز كرده است.

این نشست‌ها هر دو هفته يك بار در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود

توپچی تصريح كرد: اين نشست‌های پژوهشی از ابتدای پاييز به طور متوسط هر دو هفته يك بار در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود و مطالب بسيار ارزشمندی در اين نشست‌ها ارائه می‌شود.
وی گفت: پنجمين نشست از سلسله نشست‌های تربيت قرآنی پيرامون «انسان فلسفی، انسان دينی» پنجشنبه هفته گذشته، 23 دی‌ماه، ساعت 15 بعد از ظهر در سالن هدی فرهنگ‌سرای قرآن برگزار ‌شد.

علی‌اكبر توپچی:
در راستای شناساندن اصول تربيت قرآنی به خانواده‌ها، فرهنگ‌سرای قرآن با همكاری سازمان دارالقرآن الكريم از ابتدای فصل پاييز برنامه‌ای را با عنوان «نشست‌های پژوهشی با موضوع تربيت قرآنی» آغاز كرده است
رئيس فرهنگ‌سرای قرآن عنوان كرد: ششمين نشست از نشست‌های پژوهشی با موضوع تربيت قرآنی روز پنجشنبه، 30 دی‌ماه، در اين فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود و اين نشست‌ها بسيار ارزشمند است و اقشار مختلف جامعه می‌توانند از آن‌ها استفاده كنند.

توپچی بيان كرد:

موضوع تربيت قرآنی به اين جهت انتخاب شده است كه ما با رويكرد جاری كردن قرآن كريم در بستر زندگی مردم می‌خواهيم مشكلات، مسائل مختلف، سوالات و ابهام‌هايی كه در مورد تربيت وجود دارد را برای مردم مورد بررسی قرار دهيم.

وی اظهار كرد: علاقه‌منديم كه از قرآن كريم بهترين بهره‌ها برده شود و به همين خاطر اين نشست‌ها را در فرهنگ‌سرای قرآن آغاز كرده‌ايم، همچنين اين نشست‌ها با حضور استادان حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود و به همين دليل از كيفيت بسيار بالا و خوبی برخوردار است.

نشست‌های پژوهشی در دو بخش طراحی شده است

رئيس فرهنگ‌سرای قرآن گفت: نشست‌های پژوهشی در دو بخش طراحی شده است؛ يكی بخش تبيين، توضيح و تشريح موضوع و مسئله توسط استادان مدعو و بخش ديگر پاسخ‌گويی به سوال‌های مطرح شده توسط خانواده‌ها و جوانان در حوزه تربيت قرآنی است.

توپچی اظهار كرد: بنده از عموم علاقه‌مندان تقاضا می‌كنم خانواده‌ها و به ويژه جوانان از اين برنامه‌ها استفاده كنند، زيرا برنامه‌ها بسيار موثر و خوبی است و می‌تواند برای نسل آينده راهگشا باشد.
وی در پايان افزود: در ششمين نشست يك روزه «نصرالله حكمت»، عضو هيئت علمی دانشگاه شهيد بهشتی با سرفصل تربيت قرآنی استاد مدعو است و عموم علاقه‌مندان به اين مبحث می‌توانند از اين نشست تخصصی قرآنی استفاده كنند.

صفحه اصلی – موسسه قرآن و نهج البلاغه -آموزش مجازی قران ونهج البلاغه

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید