ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

سم در رنگ مو

فهرست مطالب

شما به کدام رنگ علاقه خاصی دارید؟


قهوه ای,زیتونی,خرمایی,مشکی– کدامیک؟


آیا میدانید در زمان‌های قدیم رنگ کردن مو جزئی از کارهای عادی مردم آن زمان بود. البته رنگ‌هایی که آن موفق در جوامع باب بود همگی منشاء طبیعی داشت و یک یا چند نوع رنگ ثابت وجود داشته بود که مردم اختیاری در تغیر رنگ‌های مختلف نداشتند.
و اما امروزه انواع رنگ‌های مختلف در لوازم آرایشی خود نمایی میکند با برند‌های تجاری متفاوت و مشهور اما متاسفانه منشاء طبیعی نداشته و تمام آنها شیمیایی بوده، البته هنوز به صورت محدودبرخی افراد از رنگ‌های طبیعی موجود مانند حنا استفاده میکنند که نه تنها ضرر ندارد بلکه عصاره موجود در حنا خاصیت تقویتی دارد که با نفوذ در ریشه مو غذارسانی را در پوست و مو راحت تر میکند.


اما چرا رنگ‌های موجود در بازار اکثرا شیمیایی است؟


همانطور که ذکر شد دلیل آن تنها و تنها تنوع طلبی است و به مساله سلامت مو به هیچ وجه توجه نمیشود.


حتما تا بحال متوجه ریزش بیش از حد و غیر طبیعی موی خود در حال استحمام کردن شده اید که یکی از شاخص ترین دلیل آن استفاده از رنگ مو شیمیایی و مکمل‌ها است.


البته بر روی این نوع کالا‌ها تعداد دفعات مجاز از این رنگ مو درج میشود.اما برند‌هایی وجود دارند که نه تنها اقدام به این کار نمیکنند بلکه دوام موجود در رنگ‌های مو تولیدی خود را متنوع میکنند.


کوتاه مدت و بلند مدت در رنگ مو هر دو Hسیب و عوارض بلند مدت دارند,در صورتی که طبق گفته پزشکان دفعات استفاده در یک سال از این رنگ مو بیش از ۴ بار باشد ریشه مو به شدت آسیب زا خواهد بود


بهترین روش استفاده از رنگ‌های مو این است که در ابتدا حتما مقداری از رنگ مو را بر روی دست امتحان کرده و در صورت مشاهده هر گونه حساسیت پوستی از این نوع رنگ مو استفاده نشود.


اگر کسی به رنگ مو حساس باشد ,این عارضه حساسیت خود را به صورت دانه‌های التهابی قرمز رنگ در پوست کف سر و خارش شدید که این مشکلات به مرور میتواند درد سر ساز باشد.


گاهی اوقات عوارضی با عنوان سردرد و تنگی نفس نیز مشاهده میشود اما به ندرت این امکان وجود دارد، البته به این نکته هم توجه داشته باشید این عوارض ممکن است بصورت پنهان باشد یعنی ممکن است فردی در
حال استفاده بعد از یکی دوبار مشکلی در ظاهر برایش پیش نیاید اما این سم در درون حفره‌های پوستی شخص تجمع پیدا میکند و به محض عدم رعایت بهداشتی خود را نشان میدهد.


یکی دیگر از نمونه‌های عوارض سموم شیمیایی موجود در رنگ موها ایجاد جوش‌های قرمز در پشت بدن در ناحیه کتف و گردن و پشت گوش میباشد,شناسایی این گونه عوارض تنها توسط معاینات مختلف صورت گرفته است.


ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻣﻬﻤﻲ ﻛﻪ ﺭﻧﮓ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﻮﻫﺎﻣﻤﻜﻦﺍﺳــﺖ ﺩﺭ ﭘﻲ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻭﺍﻛﻨﺶ ﻫﺎﻱ ﺁﻟﺮژﻳﻚ ﻭﺣﺴﺎﺳــﻴﺖ ﺍﺳــﺖ ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦﻋﺎﺭﺿﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳــﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﺮﺩﻱ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﺳــﺎﺑﻘﻪ ﺣﺴﺎﺳﻴﺘﻲ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻳﻜﺒﺎﺭﻩ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﻴﻔﺘﺪ.


ﺩﻛﺘﺮ ﺍﻣﻴﺮﻫﻮﺷﻨﮓ ﺍﺣﺴﺎﻧﻲ
، ﻣﺘﺨﺼﺺ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﻫﺎﻱﭘﻮﺳﺖ،ﻋﻀﻮ ﻫﻴﺎﺕ ﻋﻠﻤﻲ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺗﻬﺮﺍﻥ


www.unipaper.ir

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید