منوی اصلی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

فواید صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

فهرست مطالب

فواید صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

 

ادای قرض به وسیلۀ صلوات:

فواید صلوات: یکی از زهّاد پانصد درهم بدهکار بود، حضرت رسول اکرم(ص) را در خواب دید که به او فرمود: به نزد ابوالحسن کسائی برو، او از مشاهیر نیشابور است و هر سال ده هزار برهنه را لباس می پوشاند.

و به او به بگو: رسول خدا به تو سلام می رساند و می‌فرماید: پانصد درهم قرض مرا ادا کن.

 

اگر از تو نشانِ صدق را خواست. بگو نشانی آن است که هر شب صد بار بر آن حضرت صلوات می‌فرستادی و دو شب است که هر شب است فراموش کرده‌ای. زاهد نزد ابوالحسن رفت و خواب را ذکر کرد.

ابوالحسن چندان التفات نکرد. زاهد گفت: مرا رسول خدا به سوی تو فرستاده و چنین نشانی داده است. چون نشانی را گفت…

ابوالحسن کسائی خود را از تخت فرو انداخت و خداوند را سجده کرد و گفت: این سرّی بود میان من و خدا که هیچ آفریده‌ای از آن خبر نداشت و اتفاقاً دو شب است به این ذکر توفیق نیافته‌ام.

پس فرمود تا 2500 درهم به آن زاهد دادند و گفت هزار درهم برای بشارت که از آن حضرت به من آوردی و هزار درهم دیگری پاداش قدم تو که نزد من آمدی و پانصد درهم دیگر محض اطاعت فرمان

حضرت رسول خدا بوده و از آن شخص درخواست نمود که هر گاه تو را احتیاجی باشد باز به سوی من آیی شفای مریض با صلوات زنی شفای پسر کر و کور خود را از حضرت رسول (ص) خواست.

 

آن حضرت فرمود: برو بر من بسیار صلوات بفرست. آن زن هم به هر قدمی که برمی‌داشت یک صلوات می‌فرستاد.

چون به خانه رسید، پسر او سالم شد. نزد حضرت برگشت و سلامتی پسرش را به آن حضرت گفت. حاضرین شاد شدند. جبرئیل نازل شد

و گفت: خداوند می‌فرماید: چنانچه اعضای این پسر را به برکت صلواتِ بر تو و آل تو شفا دادم، روز قیامت نیز به برکت صلوات بر تو، گناهان امت را می بخشم.

آمرزش گناهان با صلوات

حضرت محمد(ص) فرمود: هر کس هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد. بر خدا لازم می‌شود که گناهان او را بیامرزد؛ در همان روز یا همان شب.

پاک شدن از گناهان با صلوات:

امام رضا(ع) می فرماید: کسی که نمی تواند با چیزی گناهانش را پاک و محو نماید. بر محمد(ص)  و آل او صلوات بفرستد، زیرا صلوات گناهان را ریشه کن و نابود می‌کند و از بین می‌برد

میزان صلوات در قیامت:

حضرت محمّد(ص) فرمود: روز قیامت، من پیش میزان اعمال هستم، یعنی که هر کس کفۀ سیئاتش(گناهانش) سنگین‌تر از کفه حسناتش (ثواب‌هایش) باشد، من صلوات‌هایی را که برایم فرستاده می‌آورم

و در کفه حسناتش می‌گذارم تا آن که کفۀ حسناتش سنگین‌تر گردد.

شرکت ملائکه‌ها در مجالس صلوات:

پیامبر اکرم(ص) فرمود: کاروانی از فرشتگان به امر پروردگار در جهان حرکت می‌کنند و هنگامی که به جلسۀ ذکر و صلوات می‌رسند، به یکدیگر می‌گویند: فرود آییم. زمانی که پیاده می‌شوند، اهل جلسه را هنگام دعا با ذکر آمین، یاری کرده و نیز اهل جلسه را هنگام صلوات کمک و همراهی می‌کنند و در پایان به یکدیگر می‌گویند: خوشا به حال افراد این جلسه که خدا آنان را آمرزید.

احادیث صلوات بر محمد و آل محمد.


برچسب ها: .فواید صلوات. دلیل صلوات. دلایل صلوات.

فواید صلوات بر محمد و آل محمد. فواید صلوات بر محمد و آل محمد فواید صلوات بر محمد و آل محمد. فواید صلوات بر محمد و آل محمد. فواید صلوات بر محمد و آل محمد. فواید صلوات بر محمد و آل محمد. فواید صلوات بر محمد و آل محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مطلب امتیاز دهید:

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید