ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

كار در كانون‌های مساجد از مصاديق مجاهده فی‌سبيل الله است

كار در كانون‌های مساجد

فهرست مطالب

كار در كانون‌های مساجد: به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، آيت‌الله علوی گرگانی شب گذشته(27دی) در ديدار با حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی، مسئول دبيرخانه كانون‌های مساجد استان قم ، ضمن تقدير از فعاليت‌های انجام شده در كانون‌ها تاكيد كرد: بنده استدعا دارم بيش از اين در اصلاح امور جامعه كوشا باشيد.

وی ادامه داد: هدف از بعثت انبيا اصلاح امور جامعه بوده و ما نيز بايد در اين نظام اسلامی كه برای همه دنيا به عنوان الگو مطرح است بتوانيم آنچه را كه خواسته خداوند و انبيا و معصومين (ع) است را زنده كنيم.

وی با اشاره به سوره مباركه مائده تصريح كرد: خداوند در اين سوره سه اصل را مطرح می‌كند كه می‌تواند انسان را به سعادت و رستگاری برساند.
آيت‌الله علوی گرگانی از تقوای الهی به عنوان اصل اول ياد كرد و افزود: تقوا اساس دين است و خداوند از صاحبان تقوا به عنوان اولوالالباب و صاحب عقل ياد می‌كند.

وی ادامه داد:

اگر ما در هر سازمان و تشكيلاتی هستيم بتوانيم اين اصل را پياده و رعايت كنيم، از رستگاران خواهيم بود.
اين مرجع تقليد ادامه داد: خداوند در كنار تقوا كه كار بسيار سختی است، توكل و توسل را عنوان می‌كند تا با كمك اين اصل بتوانيم تقوا داشته باشيم.

وی تلاش و مجاهدت در راه خدا را سومين اصل عنوان كرد و افزود: كار در كانون‌های مساجد از مصاديق مجاهده فی‌سبيل الله است و اميدواريم كار به احسن وجه پيش برود.
لازم به ذكر است حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی، مسئول دبيرخانه كانون‌های مساجد استان قم در اين ديدار گزارشی از فعاليت دبيرخانه كانون‌های فرهنگی هنری مساجد ارائه كرد.

صفحه اصلی – موسسه قرآن و نهج البلاغه -آموزش مجازی قران ونهج البلاغه

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید