ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

مباهات خدا بر عبادت فاطمه زهرا سلام الله علیها

فهرست مطالب

ابن‏عباس نقل مى‏كند: روزى پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله نشسته بود، كه به ترتيب امام حسن، امام حسين، حضرت فاطمه و حضرت على عليهم‏السلام به حضورش رسيده و د
ر كنار او آرميدند… رسول خدا از ديدن آنان شروع به گريه كرد و مصائب آتى و ستمهاى وارده را بعد از رحلت خويش متذكر شد… آنگاه در مورد فاطمه چنين فرمود:


 


و اما ابنتى فاطمة فانها سيدة نساء العالمين من الاولين والاخرين و هى بضعة منى و هى نور عينى و هى ثمرة فؤادى و هى روحى التى بين جنبى و هى الحوراء الانسية متى قامت فى محرابها بين يدى ريها جل جلاله زهر نورها لملائكة السما كما يزهر نور الكواكب لاهل الارض و يقول اللَّه عز و جل لملائكته: يا ملائكتى! انظروا الى امتى فاطمة سيدة امائى قائمة بين يدى ترعد فرائصها من خيفتى و قد اقبلت بقلبها على عبادتى اشهدكم انى قد امنت شيعتها من النار…(1)


و اما دخترم فاطمه سرور زنان عالميان، از اولين و آخرين است. او پاره‏ى تن من و نور چشمم و ميوه‏ى دلم و روح و روان من مى‏باشد. فاطمه حورى است به صورت بشر، هرگاه او در محراب عبادت ظاهر شود و در پيشگاه خدا قرار گيرد، نورش بر ملائكه‏ى آسمانها مى‏تابد، همان طورى كه نور ستارگان بر اهل زمين مى‏درخشد، در آن حال خداوند به ملائكه‏اش مى‏فرمايد: اى ملائكه من! بنگريد به فاطمه عليهاالسلام سرور زنان و كنيزانم كه چگونه در برابر من به عبادت ايستاده؟ و چه‏سان از ترس و خشيت من مى‏لرزد؟ و با چه روح معنوى و حضور قلب مرا پرستش مى‏كند؟ من شما ملائكه‏ام را گواه مى‏گيرم كه پيروان واقعى او را در آتش نمى‏سوزانم.
اين حديث شريف آنهم از منابع معتبر اهل سنت مى‏رساند كه فاطمه عليهاالسلام در پيشگاه الهى چقدر ارزش دارد و چگونه پروردگار عالم به عبادت و نيايش او بر ملائكه مقربانش مباهات مى‏كند و با چه تعبيرهاى پرارزش از فاطمه عليهاالسلام تعريف مى‏كند و به روح عبادت و خضوع و خشوع وى و حضور قلبش تصريح مى‏نمايد؟!


1ـ فرائد السمطين، ج 2، ص 34، ش 371- جلاءالعيون، ج 1، ص 186- 187.


http://yamojir.com

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید