ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

برگزاری نشست دوسالانه سازمان دارالقرآن با حضور 250 نفر از کارشناسان قرآنی

فهرست مطالب

حسین بهبودی، مدیر امور موسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم، با بیان اینکه سازمان دارالقرآن به دلیل هماهنگی و رفع ابهام از کارشناسان قرآنی و مسئولان دارالقرآن‌های استان‌ها هر دو سال یک بار یک نشست کشوری را برگزار می‌کند، افزود: دوره جدیدی از این نشست دوسالانه از ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در استان قم برگزار می‌شود.
وی افزود: موضوع این نشست‌های دوسالانه بنا به اقتضائات زمانی، برنامه‌ها، اهداف و رویکردهای جدید تغییر می‌کند، به طور مثال؛ در دوره پیشین این نشست که اردیبهشت‌ماه سال 91 برگزار شد، سند راهبردی سازمان دارالقرآن‌الکریم که به تازگی تنظیم شده بود و قرار بود افق دید کارشناسان قرآنی به این سند معطوف شود؛ مورد توجه قرار گرفت و آن همایش با استناد به اسناد بالادستی(سند راهبردی سازمان دارالقرآن و سند راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی) دنبال شد.

اجرای برنامه‌های سال 91 و 92 با استناد به اسناد بالادستی
بهبودی ادامه داد: طی سال 91 و 92 تمامی برنامه‌هایی که از سوی کارشناسان قرآنی و مسئولان دارالقرآن‌های استان‌ها اجرا می‌شد، با استناد به اسناد بالادستی بود؛ اما به این دلیل که در ابتدای سال 92 به دلیل انتخابات ریاست جمهوری و تغییر دولت بسیاری از برنامه‌ها رو به اتمام می‌رفت تا برنامه‌های دولت جدید آغاز شود، کارشناسان و مسئولان  اجرایی ما نتوانستند کارهای بلندمدت خود را شروع کنند.
وی در ادامه با اشاره به بودجه قرآنی که برای سال 93 به تصویب رسیده است، گفت: این بودجه امید تازه‌ای به مجریان و متولیان فرهنگی و قرآنی بخشید و ما نیز با اهمیت رویکرد و امید، تلاش خود را از سال گذشته آغاز کرده‌ایم و برنامه‌هایی که برای سال جدید پیش‌بینی کرده‌ایم را با یک جهش و تحول متناسب با اعتبارات سامان‌دهی کرده و در قالب این نشست دوسالانه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را پاسخ دهیم
مدیر امور استان‌ها و موسسات سازمان دارالقرآن اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی سال گذشته و پس از استقرار دولت جدید بر روی مسائل فرهنگی چندین بار تأکید داشته‌اند؛ ضرورت پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی بیش از گذشته در مقطع زمانی کنونی مورد توجه رهبر معظم انقلاب است که با توجه به نام‌گذاری سال 93 با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» باید این دغدغه ایشان در حوزه فرهنگ پاسخ داده شود.

تشریح برنامه‌های پیش‌روی سازمان دارالقرآن
وی ادامه داد: بحث اقتصاد و فرهنگ در برنامه‌ریزی‌های سال 93 در نظر کارشناسان و مسئولان سازمان دارالقرآن نیز بوده است که بر این اساس طرح و برنامه‌های خود را برای تحقق شعار سال آماده کرده و به سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کرده‌ایم؛ تمامی طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای تحقق شعار سال در سازمان دارالقرآن‌الکریم پیش‌بینی شده، در این نشست دو روزه که ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد، تشریح می‌شود.
بهبودی با بیان اینکه در این نشست دوسالانه حدود 250 نفر از کارشناسان قرآنی و مسئولان دارالقرآن‌ها گردهم می‌آیند، افزود: علاوه بر سخنرانی مدیر سازمان دارالقرآن و معاونان این سازمان مباحث مورد نظر در قالب کارگاه‌ها و کارگروه‌هایی به کارشناسان قرآنی و مسئولان ارائه خواهد شد.

برگزاری افتتاحیه نشست دوسالانه در 5 اردیبهشت‌
وی یادآور شد: در این نشست دوروزه، کارشناسان و مدیران قرآنی حاضر به سه گروه حدود 80 نفره تقسیم می‌شوند که مطالب مورد نظر به صورت گردشی برای این گروه‌ها بیان می‌شود؛ تقسیم کارشناسان و مدیران قرآنی حاضر در این نشست به گروه‌های 80 نفره به این دلیل است که کارشناسان و مدیران قرآنی بتوانند امکان تعامل بیشتری با مدرس داشته باشند و مطالب بهتر ارائه شود.
مدیر امور استان‌ها و موسسات سازمان دارالقرآن با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای این نشست دوروزه پیش‌بینی شده که به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، ادامه داد: مراسم افتتاحیه این نشست شنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز دوشنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید