ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

چگونه از همسرخود استقبال کنیم؟

فهرست مطالب

زن و شوهر سعی کنند ظاهری آراسته داشته باشند. در روایت است که نبی مکرم اسلام (صل الله علیه وآله) وقتی می‌خواستند بر همسرشان وارد شوند، مسواک و عطر می‌زدند همانند وقتی که می‌خواستند نماز بخوانند. اصحاب می‌پرسیدند: مگر نماز تمام نشد؟ حضرت می‌فرمودند: می‌خواهم پیش همسرم بروم. همان طور که مرد انتظار دارد وقتی وارد خانه می‌شود خانمش آراسته باشد، خانم نیز انتظار دارد آقا با یک قیافۀ پریشان وارد نشود.


سعی کنیم مشکلاتی که در روز با آن مواجه شدیم در برخورد اول
در قیافه و حرف‌هایمان اثر نگذارد. گاهی اوقات هنوز آقا یا خانم نرسیده، قیافه داد می‌زند که بیرون چه خبر بوده است.

زن و شوهر باید سعی کنند که به هم لبخند بزنند؛ نبی مکرم (صل الله علیه و آله) اسلام می‌فرمایند: لبخندهای زن و شوهر به روی هم، به هنگام برخورد با یکدیگر و یا هنگام خداحافظی صدقه است و به اندازه انفاق فی سبیل الله ارزش دارد.
هر از گاهی به یکدیگر ابراز عاطفه کنیم. در کتاب اصول کافی از پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه و آله) چنین نقل شده که:” وقتی مرد خانمش را می‌بیند اگر به او بگوید دوستت دارم، این سخن هیچ وقت از دل خانم بیرون نمی‌رود”.
یکی از مشکلاتی که معمولاً در بی‌مهری‌ها و جدایی‌ها پیدا می‌شود این است که محبت ابراز نمی‌شود.
پیغمبر اکرم (صل الله علیه و آله) می‌فرمایند:” زنی که سعی کند شوهر آزرده و عصبانی خود را با گفتگو، توجه و عاطفه راضی کند و از عصبانیت درآورد، او کارگزار خدا در زمین است. کارگزار خدا هیچ‌گاه ناامید نمی‌شود و به ضرر نمی‌افتد. بنابراین، باید با خدا معامله کنیم و شوهرمان را، همسرمان را بندۀ مکرم خدا بدانیم. آن وقت رفتارمان عوض می‌شود و خیلی خوب‌تر و زیباتر می‌توانیم با هم زندگی کنیم.


منبع: بهشت خانواده، دکتر سید جواد مصطفوی – سایت رهبران شیعه

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید