ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

رقابت بیش از ۳۰۰ قاری و حافظ در مسابقات قرآن استان تهران/ معرفی رشته‌های کم و پر مخاطب

فهرست مطالب

۳۰۰ قاری و حافظ در مسابقات: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان تهران در حالی از روز یکشنبه ۳۱ مردادماه، آغاز می‌شود که در این دوره از مسابقات شاهد رقابت بیش از ۳۰۰ شرکت کننده در دو بخش بانوان و آقایان خواهیم بود.

این دوره از مسابقات که در امامزاده عبدالله(ع) شهر ری برگزار می‌شود،

از روز یکشنبه ۳۱ مردادماه و بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه با رقابت بانوان شرکت کننده آغاز می‌شود و روز چهارم شهریورماه نیز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

اما در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان در بخش آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، ‌کل،‌ قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، ‌دعاخوانی و اذان و در بخش بانوان نیز در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم و نیز قرائت تحقیق، ‌قرائت ترتیل و دعاخوانی حضور خواهند داشت.

بر همین اساس در این دوره از مسابقات که مجموعاً ۳۰۶ شرکت کننده حضور دارند، در بخش بانوان ۱۳۷ شرکت کننده و در بخش آقایان نیز ۱۶۷ قاری و حافظ حضور دارند.

در بخش بانوان

و در رشته حفظ پنج جزء ۱۱ نفر، در رشته حفظ ۱۰ جزء ۱۹ نفر، در رشته حفظ ۲۰ جزء ۱۴ نفر، در رشته حفظ کل قرآن ۱۵ نفر، در رشته قرائت تحقیق ۱۰ نفر، در رشته قرائت ترتیل ۱۵ نفر، در رشته معارف ۵۰ نفر و در رشته دعاخوانی نیز سه نفر حضور دارند.

همچنین در بخش آقایان نیز در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم ۱۴ نفر، در رشته حفظ ۲۰ جزء ۱۱ نفر، در رشته حفظ کل ۱۸ نفر، در رشته قرائت تحقیق ۳۷ نفر، در رشته قرائت ترتیل ۲۴ نفر، در رشته معارف ۵۰ نفر، در رشته اذان ۶ و دعاخوانی نیز ۶ نفر حضور دارند.

بر اساس این گزارش

بعد از رشته معارف که در هر دو گروه بانوان و آقایان بیشترین تعداد شرکت کننده را دارد، رشته‌های قرائت تحقیق در بخش بانوان با ۳۷ شرکت کننده و قرائت ترتیل با ۲۴ شرکت کننده در همین بخش از جمله رشته‌های شلوغ مسابقات هستند.

در سوی دیگر نیز رشته‌ دعاخوانی در بخش بانوان با سه شرکت کننده و اذان و دعاخوانی در بخش آقایان با شش شرکت کننده از جمله خلوت‌ترین رشته‌ها در این دوره از مسابقات هستند.

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان تهران از روز ۳۱ مردادماه با برگزاری رقابت‌ها در بخش بانوان آغاز می‌شود و تا روز چهارم شهریورماه ادامه خواهد داشت. در این مسابقات ۱۶ داور ملی و بین‌المللی به امر قضاوت مسابقات می‌پردازند.

همچنین امسال این مسابقات در امامزاده عبدالله(ع) شهرری برگزار می‌شود.

صفحه اصلی – موسسه قرآن و نهج البلاغه -آموزش مجازی قران ونهج البلاغه

۳۰۰ قاری و حافظ در مسابقات
به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید