ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی‌ و ابو مهدی المهندس تسلیت باد!

شهید سلیمانی

فهرست مطالب

۱۳ دی ماه سالروز شهادت شهید سلیمانی ژنرال بی تکرار ایرانی و چهره بین المللی مقاومت می باشد . شهید سلیمانی با اخلاص بی نظیر و شجاعت بی بدیلی که داشت محبوب دلهای دوست و دشمن بود.

زندگینامه شهید حاج قاسم سلیمانی

شهید سلیمانی در اسفند 1344 در کرمان به دنیا آمد. در دوران کودکی و نوجوانی،قاسم سلیمانی ، به پدرش کمک می کرد. در دوران جوانی در سازمان آب کرمان مشغول به کار شد.

با شروع جنگ تحمیلی، حاج قاسم به آموزش گردان های سپاه پرداخت و بالاخره به عنوان پرچمدار راهی سوسنگرد شد . شهید سلیمانی در سال 1360 فرمانده لشکر 41 ثارالله شد و شروع به کار کرد.
این شهید عالی رتبه فرمانده عملیات های بزرگی همچون کربلای 5، والفجر 8 و کربلای 4 بوده و پس از اینکه جنگ تحمیلی به پایان رسید، با متجاوزان در مناطق مرزی جنگید. وی  با ممارست و رشادت فراوان در سال 1389 از سوی حضرت آیت الله خامنه ای عنوان سرلشکر را دریافت کرد.

قاسم سلیمانی دومین فرمانده سپاه قدس

سپاه قدس برای عملیات برون مرزی تشکیل شده و پس از «احمد وحیدی»، سردار سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری به فرماندهی نیروی قدس سپاه روح‌الله منصوب شد. شهید سلیمانی قبل از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس با دشمنان و قاچاقچیان مرزی مبارزه کرد و آرامش مرزهای ایران را هنوز مدیون او هستیم. مقامات و فرماندهان کشورهای غربی نیز به قدرت و تفکر بی نظیر بودن سردار سلیمانی اذعان داشتند. حضور قاسم سلیمانی آرامش آنها را بر هم زده بود.

شهید سلیمانی و انهدام داعش

گروه تروریستی داعش عملیات های تروریستی در سوریه و بغداد و …  انجام می داد، اما حاج قاسم سلیمانی با تقویت نیروی های بومی منطقه توانست داعشی ها را به خارج از عراق براند . حیدر العبادی از حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیت کلیدی و موثر در بیرون راندن نیروهای داعش یاد می کند و خروج داعش را مرهون کمک و شجاعت این بزرگوار می داند.
شهید حاج قاسم سلیمانی
سردار سلیمانی همچنین به  نیروهای حشد الشعبی در زمینه های مختلف مشاوره می داد  . سرانجام در آبان ماه ۱۳۹۶ حاج قاسم سلیمانی با ارسال نامه ای به حضرت آیت الله خامنه ای شکست و عقب نشینی نیروهای داعش از عراق را اعلام کرد که موجب خوشحالی مردم سوریه و عراق شد.

ترورهای نا فرجام

دشمن همواره به دنبال ترور و نابود کردن این عنصر اساسی مقاومت منطقه بود . سو قصد در سال 1360، عملیات تروریستی در مهر ماه 1398 و … از جمله خطراتی بود که پیرامون فعالیت های سردار سلیمانی وجود داشت .

شهادت حاج قاسم سلیمانی

پس از ترورهای ناموفق و عقب راندن نیروهای داعش از منطقه، مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خشم آمدند و بزدلانه در تاریکی شب و آن هم به وسیله پهپاد بدون سر نشین خودروی حامل سردار سلیمانی و چند تن از دوستان (از جمله ابومهدی المهندس) را بزدلانه مورد حمله قرار دادند
حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس
و سردار سلیمانی را به شهادت رساندند که آرزوی چندین ساله اش بود. بعداً ایالات متحده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
به مناسبت بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی، 13 دی ماه به عنوان روز مقاومت در تقویم به ثبت رسیده است  . تشییع پیکر قاسم سلیمانی در ایران با سیل عظیمی از مردم دلسوخته همراه بود. در ایران و سایر کشورهای اسلامی (از جمله عراق، افغانستان، عراق و…) مراسمی برای این شهید بزرگوار برگزار شد.

سخنان رهبری در مورد شهید سلیمانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در دومین سالروز شهادت سردار ضمن تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی ، وی را مظهر تلاش و کار خستگی ناپذیر و حیرت‌انگیز برشمردند و افزودند: سردار قهرمان ملت ایران، در همه کارها و فعالیت‌های بی پایانش در حد تحسین برانگیزی از شجاعت و شهامت و در عین حال عقلانیت برخوردار بود و ضمن شناخت دقیق از دشمن و امکانات و ابزارهایش، بدون ذره‌ای بیم، با قدرت و تدبیر وارد میدان مقابله می‌شد و کارهای اعجاب‌انگیزی انجام می‌داد. ایشان تحسین ملت از شجاعت سردار سلیمانی را از جمله نتایج صدق حاج قاسم در وفاداری به عهد الهی خواندند. منبع: سایت رهبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید