ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

فواید صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

فهرست مطالب

فواید صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

 

ادای قرض به وسیلۀ صلوات:

فواید صلوات: یکی از زهّاد پانصد درهم بدهکار بود، حضرت رسول اکرم(ص) را در خواب دید که به او فرمود: به نزد ابوالحسن کسائی برو، او از مشاهیر نیشابور است و هر سال ده هزار برهنه را لباس می پوشاند.

و به او به بگو: رسول خدا به تو سلام می رساند و می‌فرماید: پانصد درهم قرض مرا ادا کن.

 

اگر از تو نشانِ صدق را خواست. بگو نشانی آن است که هر شب صد بار بر آن حضرت صلوات می‌فرستادی و دو شب است که هر شب است فراموش کرده‌ای. زاهد نزد ابوالحسن رفت و خواب را ذکر کرد.

ابوالحسن چندان التفات نکرد. زاهد گفت: مرا رسول خدا به سوی تو فرستاده و چنین نشانی داده است. چون نشانی را گفت…

ابوالحسن کسائی خود را از تخت فرو انداخت و خداوند را سجده کرد و گفت: این سرّی بود میان من و خدا که هیچ آفریده‌ای از آن خبر نداشت و اتفاقاً دو شب است به این ذکر توفیق نیافته‌ام.

پس فرمود تا 2500 درهم به آن زاهد دادند و گفت هزار درهم برای بشارت که از آن حضرت به من آوردی و هزار درهم دیگری پاداش قدم تو که نزد من آمدی و پانصد درهم دیگر محض اطاعت فرمان

حضرت رسول خدا بوده و از آن شخص درخواست نمود که هر گاه تو را احتیاجی باشد باز به سوی من آیی شفای مریض با صلوات زنی شفای پسر کر و کور خود را از حضرت رسول (ص) خواست.

 

آن حضرت فرمود: برو بر من بسیار صلوات بفرست. آن زن هم به هر قدمی که برمی‌داشت یک صلوات می‌فرستاد.

چون به خانه رسید، پسر او سالم شد. نزد حضرت برگشت و سلامتی پسرش را به آن حضرت گفت. حاضرین شاد شدند. جبرئیل نازل شد

و گفت: خداوند می‌فرماید: چنانچه اعضای این پسر را به برکت صلواتِ بر تو و آل تو شفا دادم، روز قیامت نیز به برکت صلوات بر تو، گناهان امت را می بخشم.

آمرزش گناهان با صلوات

حضرت محمد(ص) فرمود: هر کس هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد. بر خدا لازم می‌شود که گناهان او را بیامرزد؛ در همان روز یا همان شب.

پاک شدن از گناهان با صلوات:

امام رضا(ع) می فرماید: کسی که نمی تواند با چیزی گناهانش را پاک و محو نماید. بر محمد(ص)  و آل او صلوات بفرستد، زیرا صلوات گناهان را ریشه کن و نابود می‌کند و از بین می‌برد

میزان صلوات در قیامت:

حضرت محمّد(ص) فرمود: روز قیامت، من پیش میزان اعمال هستم، یعنی که هر کس کفۀ سیئاتش(گناهانش) سنگین‌تر از کفه حسناتش (ثواب‌هایش) باشد، من صلوات‌هایی را که برایم فرستاده می‌آورم

و در کفه حسناتش می‌گذارم تا آن که کفۀ حسناتش سنگین‌تر گردد.

شرکت ملائکه‌ها در مجالس صلوات:

پیامبر اکرم(ص) فرمود: کاروانی از فرشتگان به امر پروردگار در جهان حرکت می‌کنند و هنگامی که به جلسۀ ذکر و صلوات می‌رسند، به یکدیگر می‌گویند: فرود آییم. زمانی که پیاده می‌شوند، اهل جلسه را هنگام دعا با ذکر آمین، یاری کرده و نیز اهل جلسه را هنگام صلوات کمک و همراهی می‌کنند و در پایان به یکدیگر می‌گویند: خوشا به حال افراد این جلسه که خدا آنان را آمرزید.

احادیث صلوات بر محمد و آل محمد.


برچسب ها: .فواید صلوات. دلیل صلوات. دلایل صلوات.

فواید صلوات بر محمد و آل محمد. فواید صلوات بر محمد و آل محمد فواید صلوات بر محمد و آل محمد. فواید صلوات بر محمد و آل محمد. فواید صلوات بر محمد و آل محمد. فواید صلوات بر محمد و آل محمد. فواید صلوات بر محمد و آل محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید