ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

شركت در دوره‌های آموزشی مديران موسسات قرآنی پيش‌نياز صدور مجوز

فهرست مطالب

حسين بهبودی، مدير امور موسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الكريم، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ويژه مديران موسسات قرآنی كه امسال در تمامی استان‌ها دنبال می‌شود، گفت: دوره آموزشی ويژه مديران سطح يك طی شش ماه گذشته در همه استان‌ها برگزار شده و هر استان طی اين مدت حداقل يك دوره آموزشی برای مديران سطح يك برگزار كرده است.


مدير امور موسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن در ادامه با يادآوری اينكه تمامی استان‌ها موظف به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مديران موسسات قرآنی هستند، عنوان كرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مديران موسسات بر اساس سطح‌بندی انجام شده از سوی سازمان دارالقرآن‌الكريم صورت می‌گيرد كه مديران موسسات سطح يك، دو و سه هر يك به صورت مجزا در دوره‌های آموزشی خاصی شركت می‌كنند.


موسسات سطح يك قوی‌ترين موسسات در سطح كشور هستند


وی با عنوان اين مطلب كه موسسات قرآنی زير نظر سازمان دارالقرآن‌الكريم طی سال‌های گذشته سطح‌بندی شده و در سطح يك، دو و سه قرار گرفته‌اند، ادامه داد: بالغ بر دو هزار موسسه در اين سطح‌بندی‌ها قرار گرفته‌اند كه برای هر يك از اين سطح‌بندی‌ها تعريف خاصی صورت گرفته است و بر اين اساس، موسسات سطح يك قوی‌ترين موسسات ما هستند كه در سطح كشور مطرح هستند.


بهبودی ادامه داد: همچنين موسسات سطح دو پس از موسسات سطح يك قرار می‌گيرند كه در حقيقت اين موسسات در سطح استان‌ها مطرح بوده و موسسات سطح سه نيز آخرين رتبه‌بندی را به خود اختصاص می‌دهند كه در سطح شهرستان‌ها مطرح هستند.


پیش‌بینی سه دوره آموزشی يك، دو و سه برای مديران موسسات قرآنی


وی با يادآوری اينكه برای مديران هر يك از اين موسسات دوره‌های آموزشی ويژه‌ای پيش‌بنی شده است كه منجر به ارتقای توانمندی آنها می‌شود، گفت: سه دوره آموزشی يك، دو و سه برای مديران موسسات قرآنی پيش‌بينی شده و منابع آموزشی برای اين دوره‌ها نيز تدوين شده است، البته در تلاش هستيم تا منابع مورد نظر برای سطح يك را به چاپ برسانيم.


مدير امور موسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن يادآور شد: منابع آموزشی مديران موسسات سطح دو نيز از مرحله تدوين گذشته و هم‌اكنون در مرحله نظارت قرار دارد و طی ماه‌های آينده به چاپ می‌رسد تا در دوره‌های آموزشی ويژه مديران مورد استفاده قرار گيرد.


مديران تمامی مديران سطح يك، دو و سه بايد دوره آموزشی سطح يك را پشت سر بگذارند


وی در بخش ديگری از سخنان خود با عنوان اين مطلب كه مديران تمامی مديران سطح يك، دو و سه بايد دوره آموزشی سطح يك را بگذرانند، اظهار كرد: دوره آموزشی سطح يك تا پايان سال جاری برای تمامی مديران موسسات تحت نظر سازمان دارالقرآن‌الكريم برگزار می‌شود كه اين دوره شامل مباحثی از جمله مديريت عمومی، مباحث مالی و مالياتی، مباحث حقوقی و آشنايی با ضوابط و مقرارات تشكل‌های قرآنی ـ مردمی و … است.


بهبودی در ادامه عنوان كرد: در دوره‌های آموزشی سطح دو نيز فقط مديران موسسات سطح يك و دو حضور خواهند داشت، اين دوره‌ها نيز تا پايان شش‌ماهه اول سال 93 در سراسر كشور برگزار خواهد شد و همچنين دوره‌های آموزشی سطح سه نيز تا پايان سال 93 ويژه مديران موسسات قرآنی برگزار می‌شود.


دوره‌های سه‌گانه به عنوان پيش‌نياز برای اخذ مجوز فعاليت موسسات قرآنی تلقی می‌شود


وی ادامه داد: از ابتدای سال 94 تمامی اين دوره‌های سه‌گانه به عنوان پيش‌نياز برای اخذ مجوز فعاليت موسسات قرآنی تلقی می‌شود و اگر شخصی تقاضای صدور مجوز برای مديريت موسسه قرآنی داشته باشد، در هر سطحی كه تقاضا ارائه می‌شود، مدير مربوطه بايد آزمون‌های ورودی آن سطح را با موفقيت پشت سر گذاشته و حدنصاب نمره قبولی را كسب كند.


بهبودی اظهار كرد: اگر فردی به هر دليل توفيق موفقيت در آزمون‌های مورد نظر را نداشته و موفق به كسب نمره قبولی نشود، موسسه موظف است كه مدير واجدالشرايطی را به سازمان دارالقرآن‌الكريم معرفی كند، زيرا به هر حال بنا داريم تا به اقتضای زمان و نيازهای جامعه، مديرانی در سطح عالی داشته باشيم و سطح علمی و توانمندی مديران موسسات را ارتقاء دهيم.


وی با يادآوری اينكه يكی از چالش‌هايی كه همواره موسسات قرآنی با آن درگير هستند، كمبود دانش و مهارت برخی مديران قرآنی است، گفت: در سازمان دارالقرآن‌الكريم تلاش می‌كنيم تا اين كمبودها را جبران كرده و سطح علمی و تخصصی مديران موسسات قرآنی را ارتقاء دهيم تا در نهايت بتوانيم روز به روز شاهد ارتقای كمی و كيفی خدمات قرآنی تشكل‌های قرآنی باشيم كه به نظر می‌رسد اين امر شايسته قرآن كريم در يك جامعه اسلامی است و مردم نيز انتظار دارند خدماتی كه دريافت می‌كنند، همراه با پيشرفت روز دنبا باشد.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید