ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

مرحله كشوری مسابقات قرآن دانشجويان وزارت علوم فردا آغاز می‌شود

فهرست مطالب

جليل دارا، مديركل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری، ضمن اعلام اين خبر افزود: اين جشنواره هر ساله به منظور ارتقای سطح فرهنگ قرآنی، اسلامی و اعتلای اخلاق و ايمان دينی در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: شناسايی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی دانشجويان به جامعه دانشگاهی و قرآنی كشور به همت اداره‌كل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و كشوری از ديگر اهداف اين مسابقات قرآن است كه تاكنون بيست و هشت دوره آن برگزار شده است.


دارا خاطرنشان كرد: اين جشنواره در پنج بخش شفاهی، كتبی، پژوهشی، ادبی و هنری شامل رشته‌های مانند حفظ، تلاوت، قرآن‌شناسی، مقاله، شعر قرآنی، سرود و نغمه‌های قرآنی و تواشيح است كه در مجموع 543 اثر به مرحله كشوری راه يافته كه نسبت به دور قبل افزايش 20 درصدی داشته است.


مديركل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به راهيابی نفرات برتر به مرحله ملی اين جشنواره تاكيد كرد: بيست و هشتمين جشنواره قرآنی دانشجويان كشور از فردا، 10 مهرماه به مدت دو روز در دانشكده الهيات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبايی برگزار می‌شود.


وی در پايان بيان كرد: از نفرات برتر بيست و هشتمين مسابقات قرآن دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوری ضمن اهدای لوح يادبود، با اهدای جوايز نقدی و امتيازات فرهنگی تجليل به عمل می‌آيد، همچنين اين نفرات برتر به محله نهايی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجويان كشور به ميزبانی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌ می‌يابند.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید