ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

پيگيری طرح ادغام اتحاديه تشكل‌های قرآنی از سوی شورای عالی قرآن

فهرست مطالب

سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، در مورد آخرين وضعيت طرح ادغام اتحاديه تشكل‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی مردم نهاد، گفت: در حال حاضر در سايه تغيير و تحولات مربوط به مسئولان و مديران ذی‌ربط اين طرح مانند طرح‌های ديگر تقريباً به حالت مسكوت درآمده است.
«همچنان پيگير طرح ادغام اتحاديه‌های قرآنی هستيم »
وی در ادامه افزود: با وجود اين موضوع ما همچنان پيگير اين مسئله هستيم و اعلام آمادگی كرده‌ايم كه كار ادغام به سرعت هر چه تمام‌تر انجام شود تا تكليف بسياری از مؤسسات قرآنی يك بار برای هميشه مشخص شود.
قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به اينكه در سايه تغيير و تحولات به وجود آمده هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم شورای توسعه فرهنگ قرآنی نتوانسته‌اند پيگيری‌های لازم را انجام دهند، تصريح كرد: به اعتقاد بنده ضرورت اين ادغام يك امر كاملاً عقلايی و بدون خدشه است كه بايد هر چه زودتر به سرانجام برسد.
«اجرای طرح ادغام، سعه‌صدر مسئولان را می‌طلبد»
سرابی در ادامه اظهار كرد: با توجه به لزوم اجرای ادغام اتحاديه‌ تشكل‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، اين اتفاق به هر حال رخ خواهد داد و تنها چيزی كه در اين ميان مطرح است، بحث زمان است و به طور يقين اين كار صورت خواهد گرفت، اما دير يا زود دارد، دير يا زود انجام شدن اين ادغام هم بستگی به همت مسئولان و سعه‌صدری است كه بايد در اين قضيه مد نظر قرار بگيرد، دارد.
قائم مقام شورای عالی قرآن در پاسخ به اين سؤال كه تا پايان سال اين ادغام صورت خواهد گرفت يا نه، خاطر نشان كرد: اميدواريم كه اين ادغام صورت بگيرد، زيرا می‌تواند در پيشرفت مؤسسات قرآنی اثرات مطلوبی داشته باشد.
«سفرهای استانی شورا ادامه خواهد يافت»
وی در ادامه در مورد سفرهای استانی شورای عالی قرآن و ادامه‌دار بودن آن‌ها نيز گفت: تاكنون سفرهای شورای عالی قرآن به 20 استان كشور صورت گرفته است و 10 تا 12 استان ديگر باقی مانده است كه اميدواريم سفر به اين استان‌ها نيز هر چه زودتر انجام شود.
سرابی با تأكيد بر اينكه سال گذشته و امسال از لحاظ هزينه و اعتبارات مربوط به اين طرح با مشكل مواجه بوده‌ايم، اظهار كرد: بخشی از منابع مورد نياز برای تأمين هزينه‌های مربوط به اين سفرها توسط شورای عالی قرآن و بخش ديگر نيز توسط سازمان صدا و سیما تأمين می‌شود.
«سفر به يزد تا پايان مهر »
قائم مقام شورای عالی قرآن تصريح كرد: تقريباً در يك‌ سال گذشته نتوانسته‌ايم اعتبارات لازم را از سازمان صدا و سيما دريافت كنيم و به همين خاطر روند فعاليت‌های ما مقداری كند و محدود به منابع داخلی شورا شده است.
وی افزود: البته با وجود اين محدوديت‌ها اواخر مهرماه يكی ديگر از اين سفرهای استانی به مقصد استان يزد انجام خواهد شد و ادامه اين سفرها تا آخر سال نيز در دستور كار قرار گرفته است، با اين حال اين سفرها با توجه به امكانات موجود پيگيری خواهد شد.
سرابی در پايان گفت‌وگوی خود
، به اجرای كرسی‌های تلاوت قرآن كريم توسط شورای عالی قرآن در استان‌های كردستان، هرمزگان و سيستان و بلوچستان اشاره و خاطرنشان كرد: در برنامه ما ادامه‌دار بودن اين كرسی‌ها در نظر قرار گرفته شده است، همچنين با توجه به حساسيت‌هايی كه در اين استان‌ها بوده، اجرای كرسی‌های تلاوت با اولويت برگزاری در اين استان‌ها برگزار شده و به مرور زمان استان‌های ديگر نيز در دستور كار قرار خواهند گرفت.


etghannews

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید