ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

ثبت نام 2200 نفر در طرح ملی تلاوت/ شروع كلاس‌ها از آذرماه

فهرست مطالب

حجت ‌رحيم‌زاده، مدير روابط عمومی طرح ملی تلاوت، ضمن اعلام اين خبر اظهار كرد: پيرو تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش حفظ قرآن و ايجاد كرسی‌های تلاوت قرآن كريم در كشور، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح مزبور را در دستور كار خود قرار داده است.


وی ادامه داد: اين طرح در 16 استان كشور آغاز شد و در طی آن نوجوانان مستعد و خوش‌خوان قرآن كريم شناسايی و انتخاب می‌شوند و پس از گذزاندن دوره‌های آموزشی در سبك‌های مختلف اساتيد طراز اول قرائت دنيا، توانايی لازم را در اين عرصه كسب می‌كنند.


رحيم‌زاده خاطرنشان كرد: ثبت ‌نام دوره دوم اين طرح به تازگی در 14 شهر و استان با حضور در مؤسسات قرآنی مجری انجام شد كه در آن نزديك به دو هزار و 200 نفر از نوجوانان ثبت ‌نام كرده‌اند.


مدير روابط عمومی طرح ملی تلاوت با اشاره به آمار ثبت ‌نامی‌ها در هر استان تصريح كرد: شهرهای مشهد، همدان، كاشان و اردبيل به ترتيب بيشترين شمار ثبت نام كنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.


وی بيان كرد: طرح ملی تلاوت قرآن كريم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همكاری موسسات فرهنگی قرآن و عترت در استان‌ها برگزار می‌شود و بزودی تمامی استان‌ها زير پوشش اين طرح ملی قرار می‌گيرند.


رحيم‌زاده گفت: ملاك اجرای اين طرح در شهرها و استان‌های كشور، توانمندی خود موسسات در برپايی، امكانات اجرايی و بستر موجود برای برگزاری دوره‌ها، تعداد متقاضيان و … است.


دبير ستاد طرح ملی تلاوت قرآن كشور ضمن اشاره به جدول زمان‌بندی اين دوره‌ها اظهار كرد: تا پايان مهرماه سال جاری ثبت نام كنندگان در طرح ملی آزمون‌های ويژه خواهند داد و نتايج آن تا آبان‌ماه اعلام خواهد شد، بر اين اساس پيش‌بينی می‌شود كه شروع كلاس‌های طرح از آذرماه سال ‌جاری باشد و تاپايان اسفندماه ادامه داشته باشد.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید