ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

فعاليت‌های قرآنی، مردمی صورت گيرد/ لزوم تشكيل نشست‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی

فهرست مطالب

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، در‌خصوص فعاليت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تأسيس معاونت قرآن و عترت در اين وزارتخانه اشاره كرد و گفت: اين معاونت يك معاونت نوپايی است كه بايد آن را تقويت كنيم به‌نحوی كه بتواند كليه مجامع قرآنی كشور اعم از حافظان،‌ قاريان و تمام كسانی‌كه در زمينه قرآن قلم می‌زنند و نمايشگاه قرآنی برپا می‌كنند را تحت پوشش خود قرار دهد.


وی در پاسخ به اينكه آيا با تأسيس اين معاونت، فعاليت‌های قرآنی از حالت مردمی به دولتی تبديل نمی‌شود، افزود: فعاليت‌های قرآنی دولتی نشده و نبايد چنين اتفاقی رخ دهد حتی كارهايی كه دولتی بوده به بخش خصوصی واگذار می‌كنيم، كار قرآنی نيز يك فعاليت مردمی است منتها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان يك دستگاه دولتی وظيفه دارد از مجموعه اين اقدامات مردم حمايت، پشتيبانی و هدايت كند و به هيچ وجه به‌دنبال آن نيستيم كه كار قرآنی را دولتی كنيم.


برقراری ارتباط با فراكسيون قرآن و عترت مجلس


جنتی بر ضرورت تشكيل و تقويت شورای عالی توسعه فرهنگ قرآن در كشور تأكيد كرد و گفت: ارتباط نزديكی با فراكسيون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی برقرار كرديم و در نشست فراكسيون شخصاً شركت كردم كه تعداد قابل توجهی از نمايندگان مجلس حضور داشتند.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تأخير 10 ماهه تشكيل نشست‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور، تأكيد كرد: يكی از كارهايی كه در زمينه فعاليت‌های قرآنی بايد صورت گيرد اين است كه نشست‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی هرچه سريع‌تر تشكيل شده و قوی‌تر از گذشته عمل كند.


وی ابراز اميدواری كرد:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در كنار ساير فعاليت‌های ادبی، هنری و فرهنگی در باب توسعه فرهنگ قرآنی بتواند آن نقش بايسته خود را ايفا كند.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید