ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

رسانه‌ها رسالت خود در ترویج قرآن و نهج‌البلاغه را فراموش نکنند

فهرست مطالب

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد رضازاده، رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه، گفت: حادثه‌ای كه در سال 11 هجری قمری در برگشت از حجة‌الوداع اتفاق افتاده در تاريخ ثبت شده و همه مسلمانان بر روی آياتی كه در غدير خم نازل شد و آيه 67 سوره مائده؛ « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» اتفاق نظر دارند و آن قدر مهم است كه خدا به پيامبر خود فرمود كه اگر شما امر جانشينی الهی را به مسلمانان ابلاغ نكنی 23 سال تلاش تو انجام نشده به حساب می‌آيد.


رضازاده افزود: آياتی در غدير نازل شد كه دشمنان را مأيوس كرد و خطبه‌ای كه پيامبر(ص) خواند و از مردم پيمان گرفت اما اتفاقاتی كه چند ماه بعد توسط عده‌ای رخ داد باعث ايجاد فرقی در ميان مسلمانان شد كه تاكنون هم مشكلاتی را برای جامعه اسلامی بوجود آورده است.


وی اظهار كرد: جايگاه نهج‌البلاغه و معارف بلند آن امری است كه بر مسلمانان پوشيده نيست و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری همواره توجه به جايگاه اين كتاب ارزشمند را مورد اشاره قرار داده‌اند اين در حالی است كه جامعه ما از نهج‌البلاغه دور است.


رئيس مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه كشور ابراز كرد: توجه به مفاهيم بلند نهج‌البلاغه بيشتر در ميان خواص است و عموم مردم معرفت كافی نسبت به نهج‌البلاغه كه از زبان قرآن ناطق بيان شده و مبين و مفسر قرآن است ندارند.


رضازاده در ادامه بيان كرد: شهيد مطهری نيز گلايه داشت كه حوزه‌های علميه آشنايی زيادی با نهج‌البلاغه ندارند و در برخی محافل قرآنی نيز حتی شاهد هستيم كه افرادی كه نهج‌البلاغه را به صورت كامل خوانده‌اند بسيار كم هستند.


رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه ادامه داد: معرفت مردم و مطالعات آنان نسبت به اين كتاب و معارف دينی اندک است و آن مقدار كه مردم نسبت به پوشاك و خوراك خود توجه دارند نسبت به معارف دين كمتر اهتمام دارند.


رضازاده گفت: حوزه‌های علميه در اين زمينه بی تقصير نيستند و دانشگاه‌ها و رسانه ملی نيز بايد دست به دست هم دهند تا زمينه‌ای ايجاد شود كه مردم نسبت به معارف دين، قرآن و نهج‌البلاغه رغبت و مطالعه بيشتری داشته باشند.


وی در پایان اظهار کرد: شناخت مردم نسبت به معارف دين در رفتار آن‌ها تاثير بسزايی خواهد داشت و مؤسسه قرآن و نهج البلاغه در این راستا اهداف خود را ترسیم کرده است.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید