ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

اعطای امتيازات طرح ارزيابی قاريان قرآن تا قبل از پايان سال

فهرست مطالب

محمدتقی ميرزاجانی، رئيس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، در مود آخرين وضعيت طرح ارزيابی قاريان قرآن كريم اظهار كرد: تاكنون دو دوره از اين طرح برگزار شده است و منتخبان هم در اختتاميه نمايشگاه قرآن معرفی شدند و پس از پايان اين دو دوره رايزنی‌ها برای تثبيت امتيازاتی كه قرار بود به قاريان داده شود، آغاز شد تا دريافت كنندگان مدارك بتوانند از تسهيلات ارائه شده استفاده كنند.


پيگيری اعطای امتيازات طرح ارزيابی قاريان


رئيس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در پاسخ به اين سؤال كه چه زمانی استفاده از اين تسهيلات ممكن می‌شود، گفت: درخواست مربوط به ارائه اين امتيازات به شورای توسعه فرهنگ قرآنی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده است و يك پروسه زمانی و گردش كار اداری را لازم دارد تا اين درخواست مورد بررسی قرار بگيرد.


وی خاطرنشان كرد: اميدواريم تا پايان سال و حتی زودتر از اين موعد اين مسئله به سرانجام برسد، زيرا در بخش ارزيابی حافظان، اين مسير قبلاً طی شده است، لذا مسئله چندانی وجود ندارد و فقط بايد همين امتيازات برای قراء در آيين‌نامه‌ها و ضوابط مربوطه ابلاغ شود كه اميدواريم با حمايت مسئولان اين مهم زودتر انجام شود.


برگزاری سومين دوره طرح ارزيابی قاريان تا قبل از دی‌ماه


ميرزاجانی تأكيد كرد: تا قبل از دی‌ماه آغاز سومين دوره را خواهيم داشت و ثبت نام و اطلاع‌رسانی مربوط به آن نيز آغاز خواهد شد، همچنين جلساتی را برای رفع اشكالات و موارد تكميلی كه ‌بايد در فرايند اين طرح اعمال شود و برخی بازنگری‌ها را كه بايد انجام دهيم؛ در حال برگزاری است و اميدواريم اشكالاتی كه در ادوار گذشته وجود داشت را رفع كنيم.


رئيس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در ادامه از برگزاری جلسات كميته محتوايی اين طرح خبر داد و گفت: جلساتی تحت عنوان كميته محتوايی دبيرخانه طرح ارزيابی قاريان با حضور كارشناسان در حال برگزاری است تا نواقص موجود برطرف شود و دوره سوم را با قوت بيشتری آغاز كنيم.


افزايش كرسی‌های تلاوت شورای عالی قرآن بستگی به شرايط ميزبانان دارد


ميرزاجانی در مورد كرسی‌های تلاوت قرآن شورای عالی قرآن و اينكه برنامه‌ای برای افزايش اين كرسی‌ها وجود دارد يا خير، تصريح كرد: بخش قابل توجهی از افزايش تعداد كرسی‌ها منوط به محلی كه متقاضی برگزاری است، خواهد بود كه محل مربوطه بايد شرايط لازم برای پشتيبانی از اين كرسی‌ها را داشته باشد.


وی افزود: ما در شورای عالی قرآن محدوديتی برای افزايش تعداد كرسی‌های تلاوت قرآن نداريم، اما به اين شرط كه متقاضی دارای شرايط لازم برای پشتيبانی باشد. لذا تاكنون بنا را بر اين گذاشته‌ايم كه اين سه كرسی را با همكاری متوليان اين كرسی‌ها در بهترين شرايط برگزار كنيم، اگر مساجد يا مراكزی در تهران اعلام آمادگی كنند كه پشتيبانی مناسبی از اين برنامه داشته باشند، ما نيز اين آمادگی را خواهيم داشت تا در آن مكا‌ن‌ها كرسی‌های تلاوت قرآن كريم را برگزار كنيم.


ارزيابی چند پيشنهاد برگزاری كرسی‌ها تلاوت قرآن


ميرزاجانی در پاسخ به اين سؤال كه تاكنون به صورت رسمی فراخوانی برای افزايش كرسی‌های تلاوت قرآن كريم انجام داده‌ايد يا خير، نيز اظهار كرد: تاكنون به صورت رسمی فراخوانی ابلاغ نشده است و تنها در حد همين مصاحبه‌ها اطلاع‌رسانی شده است. البته خود ما برای امسال چند پيشنهاد را دريافت كرده‌ايم كه اگر شرايط برای ميزبانی مناسب فراهم باشد، تعداد كرسی‌ها را افزايش خواهيم داد كه هنوز به نتيجه قطعی نرسيد‌ه‌ايم.


رئيس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن تصريح كرد: مطمئناً كرسی‌های سه‌گانه تلاوت قرآن كه به صورت هفتگی برگزار می‌شود، دارای فراز و نشيب‌هايی بوده است و البته هنوز هم می‌تواند داشته باشد، اين كرسی‌ها جای خود را در بين مردم باز كرده است و دليل اين امر هم همين استمرار و تثبيتی است كه داشته‌اند.


توقف كرسی‌های تلاوت كردستان، سيستان و بلوچستان و هزمزگان به دليل مشكلات مالی


ميرزاجانی تأكيد كرد: بر خلاف اين كرسی‌ها در گذشته شاهد كرسی‌های تلاوتی بوده‌ايم كه دوام چندانی نداشته‌اند و پس از چند جلسه برگزاری لغو شده و يا با استقبال خوب مردم مواجه نشد‌ه‌ند. البته پخش راديويی اين كرسی‌ها يكی از عوامل اثرگذاری و تثبيت آنها است و باعث شده تا اين كرسی‌ها مخاطبان خاص خود در خارج از مساجد محل برگزاری را داشته باشند.


وی در بخش ديگری از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ايكنا به بحث در مورد برگزاری كرسی‌های تلاوت قرآن كريم در استان‌های كردستان، سيستان و بلوچستان و هزمزگان پرداخت و گفت: اين كرسی‌ها به همت يكی از نهادهای فرهنگی كشور برگزار می‌شد و حمايت مالی اين كرسی‌ها از سوی همين نهاد فرهنگی بود. اين كرسی‌ها برنامه بسيار خوبی بود و به يمن همين كرسی‌ها حركت‌های قابل توجهی هم در اين استان‌ها صورت گرفت.


ميرزاجانی با اشاره به اينكه اميدواريم با تأكيد بر اينكه دليل تعطيل شدن اين كرسی‌های تلاوت، مشكلات مالی و پشتيبانی مالی از اين برنامه‌ها است، اظهار كرد: با تأمين منابع مالی اين كرسی‌ها مجدداً شاهد از سرگيری آنها خواهيم بود و مطمئناً برگزاری مجدد اين كرسی‌های تلاوت قرآن كريم بستگی به تأمين منابع مالی دارد.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید