ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

برگزاری جلسه هماهنگی هشتمین دوره طرح اهدای مدرک حفاظ

فهرست مطالب

جواد تجلیان، مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به برگزاری مرحله نهایی آزمون شفاهی هشتمین دوره طرح اعطای مدرک حفاظ گفت: پس از نهایی‌شدن منتخبان مرحله حسن حفظ مرحله نهایی آزمون شفاهی هشتمین دوره طرح مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم طی روزهای آینده برگزار می‌شود که جلسه هماهنگی ارزیابی و داوری تلاوت‌ها امروز از ساعت 14 در سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار می‌شود.


وی افزود: در این جلسه اساتید و داوران بین‌المللی قرآن جهت هماهنگی نحوه ارزیابی تلاوت‌ها جلسه‌ای را با حضور رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار می‌کنند.


وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده حافظان برادر در 13 حوزه استانی و حافظان خواهر در 26 حوزه استانی تعیین شده شرکت خواهند کرد.
مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: به‌منظور برگزاری مرحله دوم آزمون طرح اعطای مدرک به حفاظ در حوزه‌های تعیین شده، هماهنگی لازم با داوران اعزامی توسط دبیرخانه انجام شده و اطلاعات زمان‌های برگزاری و حوزه‌های آزمون خواهر و برادر به تفکیک در سایت تلاوت قرار گرفته است.



تجلیان با اشاره به اینکه پاسخ به سوالات مربوطه توسط حافظان به صورت قرائت ترتیل است، گفت: بر اساس آئین نامه، حافظان در مرحله شفاهی طرح لازم است علاوه بر کسب امتیاز در بخش حسن حفظ، نصاب‌های لازم را در بخش‌های تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا داشته باشند.
وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این مرحله نیز اظهار کرد: در مرحله هشتم این طرح بیش از 6هزار و 500 نفر ثبت نام کردند و پس از برگزاری آزمون کتبی در 20 اردیبهشت 92 و اعلام نفرات قبول شده در مرحله اول، این افراد آمادگی خود را جهت شرکت در مرحله دوم اعلام و مجددا ثبت نام لازم را در سایت انجام داده‌اند که بدین منظور تعداد 2هزار و 500 نفر آمادگی کامل خود را جهت شرکت در آزمون نهایی اعلام کرده‌اند.



لازم به ذکر است، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن بر اساس مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی همه ساله یک دوره و در 4 مرحله توسط دبیر خانه طرح مستقر در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌گردد


: shabestan

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید