ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

دعوتنامه رسمی برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر دریافت نکرده‌ایم

فهرست مطالب

چند سالی است که مسابقات بین المللی قرآن مصر بدون حضور ایران برگزار می‌شود، در این رقابت‌ها داوران ایرانی نیز حضور ندارند.
این مسابقات امسال به دلیل بحران سیاسی مصر در ماه رمضان برگزار نشد و به فروردین‌ماه سال 93 موکول شد، امسال نیز ایران همچون سال‌های گذشته در این رقابت‌ها نماینده یا داور قرآنی ندارد.
ولی یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، دلیل این مسئله را جویا شد، وی پاسخ داد: «مصر هنوز دعوت‌نامه رسمی به منظور اعزام نمایندگان ایران برای ما ارسال نکرده است».
یاراحمدی در ادامه افزود: ما معمولا به کشورهایی که دعوتنامه رسمی برای ما بفرستند و اعزام نماینده برای رقابت‌های قرآنی را خواستار شوند، پاسخ داده و در مسابقاتشان شرکت می‌کنیم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: مصر در حال حاضر امنیت ندارد و در این شرایط امکان اعزام نماینده ایران به رقابت‌های قرآنی این کشور فراهم نیست.
ولی یاراحمدی بیان کرد: کشورها قبل از هر چیز باید امنیت شرکت‌کنندگان در مسابقات را تضمین کنند تا ما هم بتوانیم بدون نگرانی، نمایندگانمان را معرفی و اعزام کنیم.
وی همچنین تصریح کرد: احتمال می‌رود، به خاطر ناامنی و تنش‌های سیاسی اخیر در مصر، رقابت های قرآنی این کشور به شکل بین‌المللی برگزار نشود.
ولی یاراحمدی یادآور شد: از زمانی که در مصر انقلاب شده است، ما تعاملی با این کشور برای اعزام نماینده به مسابقات بین‌المللی قرآن نداشته‌ایم، باید از راه دیپلماتیک برای سازمان اوقاف دعوتنامه ارسال شود، بعد ما نماینده به رقابت‌ها بفرستیم.
تاکنون در هیچ یک از مسابقات بین‌المللی قرآن مصر داور ایرانی حضور نداشته است، یاراحمدی عدم ارسال دعوتنامه برای ایران را دلیل این مسئله عنوان و تأکید کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن مصر به این شکلی که در ایران هست، برگزار نمی‌‌شود، کشورهایی که برگزارکننده چنین مسابقاتی هستند، مسابقاتشان تعریف دارد و دعوت‌نامه رسمی برای مشارکت کشورها می‌فرستند و ما هم از راه دیپلماتیک به دعوت‌نامه‌ها پاسخ داده و نماینده اعزام می‌کنیم.
بنا بر گزارش‌های رسیده، مسابقات بین‌المللی قرآن مصر 12 فروردین ماه 93 آغاز می‌شود. آنگولا، الجزایر، سنگال، گابن، کامرون، مراکش، نیجر، بنین، بوتسوانا، بورکینافاسو، چاد، تانزانیا، توگو، تونس، جزایر کومور، آفریقای مرکزی، آفریقای  جنوبی، جیبوتی، زامبیا، زیمبابوه، سیرالئون، گامبیا، غنا، گینه، لیبریا، مالاوی، مالی، ماداگاسکار، موریتانی، موریس، موزامبیک، نامبیا و نیجریه از کشورهای آفریقایی دعوت‌شده به این مسابقات هستند.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید