ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

کارگاه ارزیابی قاریان برای شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم

فهرست مطالب

سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن با اشاره به برگزاری کارگاه ارزیابی قاریان ممتاز کشور و اعزام به رقابت‌های بین‌المللی قرآن کریم گفت: هرساله با پایان یافتن مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه و مشخص‌شدن برگزیدگان رشته‌های حفظ و قرائت کارگاه آموزشی با هدف ارزیابی قاریان ممتاز کشور و معرفی آنها به مسابقات بین‌المللی قرآن به همت شورای عالی قرآن برگزار می‌شود که امسال نیز این کارگاه از روز چهارشنبه 20 فروردین فعالیت خود را آغاز می کند.


وی افزود: اقتضای مسابقات قرآن ممکن است ارزیابی‌های دقیق و جامعی از قاریان قرآن نداشته باشد لذا این کارگاه آموزشی با فراغ بال در طی چند روز فرصتی را ایجاد می‌کند تا قاریان و حافظان توانمندی‌های خود را ارایه دهند و نسبت به آنها ارزیابی‌های جامع و دقیق‌تری به عمل آید. همچنین با توجه به اینکه مسابقات بین‌المللی کشورهای مختلف با رویکردهای متفاوتی برگزار می‌شود مقتضی است تا نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خود را با این رقابت‌ها پیش از آغاز، آشنا کنند.
کارگاه آموزش و ارزیابی قاریان ممتاز کشور، قرا را با آیین نامه مسابقات دیگر کشورها آشنا می کند
سرابی تصریح کرد: کارگاه آموزش و ارزیابی قاریان ممتاز کشور ضمن مشخص‌کردن توانمندی قرا، برای اعزام به رقابت‌های بین‌المللی آنان را از آیین‌نامه‌ها و ویژگی‌های این رقابت‌ها آشنا می‌سازد.



به طور میانگین هرساله 10 مسابقه بین‌المللی قرآن در جهان برگزار می شود
وی افزود: تقریبا به طور میانگین در سال 10 مسابقه بین‌المللی قرآن در سراسر جهان اسلام برگزار می‌شود که گاهی به علت محدودیت‌های منطقه‌ای و یا زمانی این تعداد کمتر یا بیشتر می‌شود.
قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار کرد: همچنین در این اردوها علاوه بر حضور نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن سال 92 قاریانی که در سال‌های گذشته رتبه‌های برتر کسب کرده و به رقابت‌های بین‌المللی اعزام نشده‌اند نیز شرکت می‌کنند.



همواره نفر اول مسابقات سراسری قرآن به رقابت‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران راه پیدا نمی‌کند
سرابی با بیان این مطلب که همواره نفر اول مسابقات سراسری قرآن به رقابت‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران راه پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های ارزیابی قاریان ممتاز کشور با هدف انتخاب بهترین و مناسب‌ترین افراد برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی قرآنی است و کسب رتبه اول، دوم یا سوم محدودیتی را ایجاد نمی‌کند و بهترین شخص که می‌تواند به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی حضور موفق داشته باشد، معرفی می‌شود.


: shabestan

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید