ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

مسابقات سراسری اذان، ابتهال و هم‌خوانی کشور 9 اردیبهشت آغاز می‌شود

فهرست مطالب

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، ولی یار احمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره از مسابقات در سه رشته اذان، ابتهال، هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی با حضور آقایان و بانوان از 10 تا 15 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این مسابقات در دو رشته انفرادی اذان و ابتهال سه نفر و در رشته گروهی(هم‌خوانی) پنج گروه برگزیده خواهند شد.
وی تعداد شرکت کنندگان در هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و مدیحه‌سرایی(هم‌خوانی) را حدود 550 نفر از 31 استان کشور عنوان کرد و افزود: این تعداد راه‌یافتگان به مسابقات از برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات هستند.
یاراحمدی توضیح داد: به نفرات برگزیده هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی در پایان مسابقات جوایز ارزنده و نفیسی اهداء خواهد شد.
وی بیان کرد: هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و مدیحه‌سرایی(تواشیح) از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری فرمانداری آبادان، دفتر امام جمعه آبادان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در محل سینما نفت آبادان برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، ایجاد فضای همدلی و شور معنوی در استان و شهر میزبان، وجود تعداد زیادی از گروه‌ها و اساتید ممتاز کشوری و بین‌المللی هم‌خوانی در خوزستان، فضای معنوی جبهه و جنگ و مناطق عملیاتی و آشنایی شرکت‌کنندگان با حال و هوای دوران دفاع مقدس و بازدید از نمادهای ایثار و شهادت در منطقه را از جمله اهداف مورد توجه در انتخاب محل برگزاری هجدهمین دوره این مسابقات عنوان کرد.
یاراحمدی در پایان اظهار کرد: توجه ویژه به اذان به عنوان نماد و شعار مسلمانان و مقدمه اقامه نماز و دعوت مسلمانان به این مهم می‌تواند در جهت اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در این مسابقات مورد اهتمام ویژه‌ای قرار گیرد.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید