ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

برگزاری آزمون کتبی طرح اعطای مدرک تخصصی به قاریان

فهرست مطالب

شورای عالی قرآن، آزمون نظری سومین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان قرآن را ساعت 9 صبح 16 خردادماه، به صورت کتبی در تهران برگزار می‌کند.
قاریان و مدرسان قرآن که در آزمون ورودی سومین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان شرکت کرده‌اند اجازه حضور در آزمون نظری(کتبی) را دارند؛ قاریان و مدرسان شرکت‌کننده در آزمون ورودی تا پنجم اردیبهشت‌ماه از طریق سایت شورای عالی قرآن، آمادگی خود را برای شرکت در آزمون نظری اعلام کرده‌اند.
قاریان و مدرسان قرآن کریم براساس درجه‌ای که در داوری اولیه طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و اساتید قرآنی کسب  کرده‌اند در آزمون‌ نظری این طرح شرکت‌ می‌کنند؛ سوالاتی که برای آزمون نظری این طرح طراحی می‌شود براساس سطح قاریان و مدرسان قرآن بوده و در چند سطح طراحی می‌شود تا قاریان و مدرسان با توجه به سطحی که دارند به سوالات مورد نظر پاسخ دهند.
سوالات این آزمون نظری از منابعی که پیش از این از سوی شورای عالی قرآن به قاریان و مدرسان قرآن اعلام شده، خواهد بود که نمره قبولی در هر یک از دروس، کسب 60 درصد کل نمره است؛ به جز دروسی که در آئین‌نامه برای آن نصابی تعیین شده باشد.
همچنین، افرادی که یک یا چند درس از آزمون نظری را در یکی از مراکز و موسسات علمی، آموزشی، پژوهشی و… آموخته‌اند و نمره قبولی دریافت کرده‌اند از شرکت در آزمون آن ماده به شرط تطابق با سرفصل‌های مورد نظر طرح معاف هستند. تأیید اعتبار مراکز و موسسات علمی، آموزشی، پژوهشی صادرکننده مدرک و گواهی، به عهده دبیرخانه طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و اساتید قرآن خواهد بود.


قاریان و مدرسان قرآن می‌توانند دروسی را که آزمون آن به صورت نظری برگزار می‌شود حداکثر در دو دوره طرح ارزیابی پشت سر بگذارند؛ همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند کل آزمون‌های نظری را در یک مرحله پشت سر بگذارند یا این که در دو دوره آزمون نظری(طی دو سال) توزیع کنند؛ مشروط بر این که در دوره اول، حداقل 50 درصد دروس را انتخاب کنند.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید