ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

حضور ۵۱۰ شرکت‌کننده در مسابقات تواشیح، اذان و ابتهال

فهرست مطالب

نشست خبری هجدهمین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی، اذان و ابتهال با حضور «ولی یار‌احمدی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.


اطلاع‌رسانی قرآنی دچار نوعی عقب‌ماندگی است


بنا بر این گزارش در ابتدای این نشست یاراحمدی با اشاره به ضرورت توسعه اطلاع‌رسانی در حوزه قرآن گفت: حوزه اطلاع‌رسانی قرآنی دچار نوعی عقب‌ماندگی است و کمتر توسعه یافته اما در سایر حوزه‌‌ها شاهد انسجام مطلوبی هستیم و رویداد‌ها به خوبی پوشش داده می‌شود.


وی سازمان اوقاف را قدیمی‌ترین نهاد قرآنی کشور دانست و گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان قدیمی‌ترین نهاد قرآنی کشور، همواره تلاش کرده با برنامه‌ریزی و استفاده از نظرات کارشناسان مسابقات قرآن را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهد.


یار‌احمدی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال 1361 گفت: این سازمان با عنایت امام و مقام معظم رهبری مسابقات قرآن را در سال‌های پس از انقلاب برگزار کرده و طی سال‌های مختلف شاهد برگزاری رقابت‌های مختلفی از مرحله شهرستانی تا مرحله بین‌المللی هستیم.


آبادان میزبان هجدهمین دوره مسابقات اذان و ابتهال


رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره مسابقات اذان و ابتهال در آبادان گفت: این دوره از مسابقات از 9 لغایت 16 اردیبهشت‌ماه 1393 در شهر آبادان برگزار می‌شود که افتتاحیه برادران روز نهم و مسابقات آنها دهم و یازدهم در سینما نفت آبادان برگزار خواهد شد.


وی در خصوص مسابقات خواهران گفت: آئین اختتامیه برادران جمعه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار و مسابقات خواهران در روزهای 13 و 14 اردیبهشت برگزار می‌شود، همچنین فینال و اختتامیه مسابقات خواهران 15 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.


حضور 40 گروه تواشیح، 35 مبتهل و 32 مؤذن در مسابقات امسال


رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از حضور 40 گروه برتر تواشیح در این مسابقات خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با حضور 40 گروه تواشیح، 35 مبتهل و 32 مؤذن در بخش برادران و 29 گروه تواشیح و 27 مبتهل در بخش خواهران در آبادان برگزار خواهد شد در مجموع بیش از 510 شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات حضور دارند.


وی حضور گروه‌های برتر تواشیح را از ویژگی‌های این دوره از مسابقات بیان کرد و گفت: حضور 40 گروه برتر تواشیح از ویژگی‌های این دوره از مسابقات است که ما با حذف فینالیست‌های سال گذشته از مسابقات استانی فرصت را برای سایر گروه‌ها فراهم کردیم، البته گروه‌های برتر سال گذشته به صورت مستقیم به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.


یاراحمدی برگزاری مسابقات مختلف را از مأموریت‌های مهم سازمان اوقاف بیان کرد و گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه اهتمام خاصی به برگزاری مسابقات دارد و تلاش ما این است که رقابت‌های مختلف به طور مطلوب و اثر‌گذار برگزار شود. از رسانه‌ها هم انتظار داریم با انعکاس خوب مسابقات و تأثیر آن بر جوانان رسالت مهم خود را انجام دهند.


باید با مدیریت جهادی فرهنگ مردم را قرآنی کنیم


یاراحمدی با اشاره به نام‌گذاری سال 1393 به سال فرهنگ و اقتصاد گفت: باید با یک مدیریت جهادی فرهنگ عمومی مردم را با تکیه بر مفاهیم قرآنی عمق ببخشیم و راه آن گسترش فعالیت‌های قرآنی است.


برگزاری مطلوب مسابقات ادای دین به ساحت شهدا است


رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزاری مسابقات در شهر آبادان را نشانه ادای دین با ساحت شهدا اعلام کرد و گفت: آبادان شهری است که قدمگاه شهدا بوده و نام آن یادآور حماسه‌سازی جوانان این مرز و بوم برای عزت و سربلندی کشور است. باید بگویم این جوانان نمونه‌های واقعی عمل به قرآن بودند و امید است ما با برگزاری مطلوب این مسابقات به ساحت مقدس شهدا ادای دین کنیم.


وی از مشارکت فعال نهادهای مختلف شهر آبادان در برگزاری این مسابقات خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات امسال با درخواست مردم و مسئولان این شهر به آبادان واگذار شد و نهادهای مختلف این شهر از جمله فرمانداری، شهرداری، امام جمعه و فعالان قرآنی آبادان در برگزاری مسابقات مشارکت دارند.


تلاش برای افزایش سهمیه اعزام به حج


یاراحمدی از تلاش این سازمان مبنی بر افزایش سهمیه اعزام گروه‌های برتر تواشیح به حج تمتع خبر داد و افزود: متأسفانه با توجه به مشکلاتی مبنی بر کاهش اعزام به حج سهمیه کاروان قرآنی کاهش یافته و همین جا از مسئولان سازمان حج درخواست می‌کنم این کاهش سهمیه را مرتفع کنند.


امسال تلاش می‌کنیم دو دوره مسابقه اذان و ابتهال برگزار کنیم


یاراحمدی در پاسخ به این سؤالی درباره عدم برگزاری مسابقات اذان و ابتهال در سال 91 گفت: میزبانی مسابقات در سال 1391 برعهده استان تهران بود و به دلیل پاره‌ای از مشکلات این دوره از مسابقات با چند ماه تأخیر و در سال 1392 برگزار شد اما تلاش می‌کنیم با برگزاری دور بعد مسابقات در سال جاری خلأ به وجود آمده را جبران کنیم. این را هم بگویم تقویم مسابقات کشوری قرآن و اذان و ابتهال همزمان شده و تلاش می‌کنیم با برگزاری هر دو مسابقات خلاء به وجود آمده را جبران کنیم.


: farsnews

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید