ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

همزمان بااختتامیه نمایشگاه قرآن؛تکریم ازخادمان قرآنی درحضور رئیس جمهور

فهرست مطالب

نخستین جلسۀ مشترک رؤسای کمیته های نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، دیروز، چهارشنبه با حضور معاون قرآن و عترت و رئیس نمایشگاه قرآن کریم، قائم مقام نمایشگاه، رؤسای کمیته های بخشهای مختلف نمایشگاه و نمایندگان آنها در محل دفتر معاونت تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی اظهار داشت: زمان برگزاری نمایشگاه قرآن کریم 25 شعبان الی 15 رمضان است که نمایشگاه بیست ودوم در حضور رئیس جمهور و با تکریم از خادمان قرآن کریم به پایان می رسد. وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد کمیته ها تعیین تکلیف شده اند، از رؤسای این کمیته ها خواست با دعوت از افراد صاحب نظر و با تجربه و تشکیل جلسات، کار خود را آغاز کنند.



رئیس نمایشگاه قرآن کریم با تأکید بر اینکه در نمایشگاه کارهای تکراری کمتر باشد، ابتکار و نوآوری را امری مهم تلقی کرد و گفت: باید خرید و فروش کمتر صورت گیرد و آن محصولاتی عرضه شوند که معرف جایگاه قرآن و عترت است.
معاون قرآن و عترت با تأکید بر تبادل تجربه و آموزش در نمایشگاه، افزود: باید کارهای هنری جلوه پیدا کند و در اولویت باشد. وی با بیان اینکه کارهای اجرایی مانند تدارکات و غرفه بندی به موسسۀ نمایشگاههای ایران واگذار شده است، گفت: باید در غنای محتوای محصولات عرضه شده بکوشیم و با توجه به شعار سال، اقتصاد و فرهنگ، در هزینه ها صرفه جویی کنیم.
در ادامه قائم مقام معاون قرآن و عترت در نمایشگاه قرآن کریم، با اشاره به اینکه نمایشگاه محملی است که در آن عملکرد قرآنی نظام جمهوری اسلامی نشان داده می شود و دستگاهها و نهادها آنچه را که در طول یک سال در حوزۀ قرآن و عترت انجام داده اند، عرضه می کنند، در مورد وظایف و مأموریتهای هر یک از کمیته های نمایشگاه نکاتی را بیان کرد.
برزین ضرغامی در مورد کمیتۀ سینما گفت: در سنوات قبل در این حوزه فعالیتهایی صورت گرفته است، اما اکنون انقطاعی در آن به چشم می خورد که این انقطاع باید رفع گردد. وی در مورد بخش کاتبان وحی نیز با طرح همین موضوع، دعوت از انجمنهای خوشنویسی را ضروری دانست.



مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه حوزۀ هنری یک حوزۀ مسقل است و شامل بخشهای نمایش، موسیقی، خط و خوشنویسی، هنرهای تجسمی و سایر فعالیتهاست، هماهنگی با سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان متولی هنر شهری را ضروری دانست و گفت: سیاست نمایشگاه این است که انجمنها و صنفهای هنری مانند نقاشان، عکاسان، مجسمه سازان و غیره به نمایشگاه بیایند و آثار قرآنی خود را عرضه کنند.
بنابرگزارش روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضرغامی در بخش محافل و مجالس، با تأکید بر آموزش حفظ قرآن، عنوان کرد: باید سطح کار نسبت به سالهای گذشته بالاتر باشد و کیفیت افزایش یابد. وی در مورد کمیتۀ بانوان با اشاره به برگزاری یازدهمین همایش بانوان قرآن پژوه، ارائۀ گزیدۀ فعالیتهای این همایش را در نمایشگاه ضروی دانست.



این مقام مسئول در مورد کمیتۀ بین الملل بخصوص بر فعالیت در حوزۀ فرهنگی و هنری تأکید کرد و تصریح نمود: حوزۀ بین الملل حتماً بین الملی باشد. وی در مورد کمیتۀ خادمان قرآن با بیان اینکه این حوزه نیازمند همکاری با سایر کمیته هاست، اظهار داشت: در انتخاب خادم قرآن باید به دو شاخص توجه گردد: اولاً این شخص باید در ساحت قرآن کریم فعالیت داشته باشد و ثانیآً به داشتن اخلاق قرآنی مشهور باشد.
قائم مقام نمایشگاه قرآن کریم در مورد کمیتۀ روابط عمومی و اطلاع رسانی گفت: باید از همۀ ابزارها و تکنولوژیهای ارتباطی در این حوزه بگونه ای استفاده شود که بر پوشش فعالیتهای قرآنی در طول سال هم تأثیر داشته باشد. وی در مورد بخش مکتوب نمایشگاه، با اشاره به پرطرفدار و پرنفوذ بودن حوزۀ کتاب، همکاری با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت در شورای مشورتی این معاونت را امری ضروری دانست.



در پایان این جلسه مقرر شد سلسله جلسات مشترک رؤسای کمیته های بخشهای مختلف بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به صورت هفتگی روزهای چهارشنبه، از ساعت سه الی پنج در محل معاونت قرآن و عترت تشکیل گردد.


: shabestan

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید