ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

نظارت دقیق و قوی بر عملکرد مجریان طی برپایی نمایشگاه قرآن

فهرست مطالب

علی فربین، فعال قرآنی کشورمان با تأکید بر اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باید پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از مخاطبانش باشد، گفت: نمایشگاه امسال برای بیست و دومین بار طی 20 روز برپا می‌شود که باید سعی شود تا فعالیت‌ها به‌ صورت کیفی اجرایی شوند.


این قاری ممتاز و مدرس قرائت قرآن که پیش از این مسئولیت بخش قرآن ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور را نیز برعهده داشته است، معتقد است که کاهش زمان برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن هیچ تأثیر منفی در روند اجرای برنامه‌های نمایشگاه نخواهد داشت و مهم‌ترین عامل مؤثر در این زمینه، برنامه‌ریزی صحیح از دید کارشناسان این عرصه خواهد بود.


این استاد قرآن با اشاره به ضرورت بررسی همه جانبه نمایشگاه بین‌المللی قرآن عنوان کرد: با توجه به نوع خدمات قرآنی این نمایشگاه، لازم است تا تیمی برای نظارت بر اهم برنامه‌های تمامی بخش‌های این نمایشگاه تشکیل شود؛ به طورقطع این مهم تأثیر بسزایی در اجرایی شدن فعالیت‌های کیفی خواهد داشت. باید نظارت دقیقی برعملکرد مجریان شود تا در سال‌های آینده نیز تنها مراکزی که شایستگی دارند، اجازه شرکت بیابند.


ضرورت انجام نظرخواهی برای ارائه خدمات قرآنی


وی در رابطه با چگونگی طراحی بهترین خدمات برای بازدیدکنندگان این نمایشگاه مطرح کرد: پس از تشکیل یک تیم کارشناسی می‌توان از بازدیدکنندگان نسبت به ارائه خدمات قرآنی نظرخواهی کرد؛ این مهم در توسعه و بسط کیفی شدن برنامه‌های هر یک از غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن، نتیجه مطلوبی به همراه دارد.


فربین با اشاره به مطلوب بودن فضای ارائه محصولات و برنامه‌های قرآنی در این نمایشگاه اظهار کرد: مهم‌ترین مبحثی که باید در دستور کار مسئولان اجرایی این نمایشگاه قرار گیرد، ارزیابی نهادهای دارای غرفه در سال‌های گذشته است؛ سعی شود تا مراکز مورد توجه بازدیدکنندگان در نمایشگاه امسال حضور یابند.


اتخاذ فعالیت‌های بنیادین برای استعدادیابی


وی خواستار دنبال شدن مسیر پرورش خلاقیت افراد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن شد و افزود: در صورتیکه فعالیت‌های بنیادین در حوزه استعدادیابی فعالان قرآنی صورت گیرد، بالطبع می‌توان نقاط شکوفایی افراد را سنجید و براساس آن خدمات ویژه در این نمایشگاه ارائه داد.


این قاری قرآن معتقد است که در هر سال برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن لازم است تا نقدی بر اجرای فعالیت‌های سال پیش این نمایشگاه داشت؛ نقد بر برنامه‌های نمایشگاه تنها به دلیل بررسی نقاط ضعف و قوت صورت می‌گیرد.


وی با تأکید بر ضرورت ایجاد رویدادهای قرآنی به‌صورت عُمقی عنوان کرد: اگر تیمی از کارشناسان به‌همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود، می‌توان روش و رویدادهای جدیدی به‌صورت تخصصی داشت تا رویکرد نمایشگاه بین‌المللی قرآن نسبت به سال‌های پیشین ارتقاء یابد.


مدیرمسئول مؤسسه قرآنی نور المقرئین مطرح کرد: لازم است تا برای جلب مخاطبان جوان به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ابزارهای مهم در فرهنگ‌سازی مضامین قرآنی بهره برد؛ شناخت نیازهای بازدیدکنندگان این نمایشگاه ب جوانان ملزم به داشتن تفکر دقیق است.


این استاد قرآن با بیان اینکه مراکز تخصصی و کاربردی در حوزه قرآن کریم در نمایشگاه بیست و دوم حضور یابند، گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان نمایشگاه قرآن، می‌طلبد که فعالیت‌های غرفه‌داران سال گذشته بررسی شود و تنها مراکزی که قابلیت و شایستگی شرکت در این نمایشگاه را دارند، حضور یابند.


ارزیابی مهارت مراکز داوطلب حضور در نمایشگاه بیست و دوم


فربین افزود: اگر مهارت هر یک از مراکز داوطلب نمایشگاه امسال از پیش‌تر ارزیابی شود، بالطبع می‌توان شاهد کیفی شدن روزافزون نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ابعاد متفاوت شد.


: iqna

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید