ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

دریافت کارت آزمون به همراه مدرک شناسایی شرایط شرکت در آزمون حفظ

فهرست مطالب

یوسف افراش، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به برگزاری مرحله نخست نهمین دوره آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم گفت: این رقابت‌ها به صورت آزمون کتبی و هماهنگ روز جمعه 19 اردیبهشت در 37 حوزه امتحانی سراسر کشور از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود.


وی افزود: طی چند روز گذشته تمهیداتی برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون شرکت‌کنندگان از سایت سازمان دارالقرآن الکریم به آدرس www.telavat.ir فراهم شده تا علاقه‌مندان با دریافت پرینت کارت و مدرک شناسایی در جلسه آزمون حضور داشته باشند. گفتنی است، درب حوزه‌های امتحانی آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی حفاظ رأس ساعت 8 و 30 دقیقه بسته می‌شود.


معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقران الکریم با اشاره به سوالات آزمون طرح اعطای مدرک حفاظ عنوان کرد: این آزمون در چند رشته و سوالات مختلف برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به شرکت در حفظ کل قرآن ملزم به پاسخ‌گویی 150 سوال تستی در مدت زمان 150 دقیقه متقاضیان رشته 20 جزء ملزم به پاسخ‌گویی 100 سوال در 100 دقیقه، شرکت‌کنندگان 10 جزء قرآن ملزم به پاسخ‌گویی 50 سوال 50 دقیقه‌ای هستند. همچنین 25 سوال در مدت زمان 25 دقیقه برای علاقه‌مندان به شرکت در بخش حفظ 5 جزء قرآن در نظر گرفته شده که این آزمون جنبه رسمی ندارد و صرفا مقدماتی و جهت آمادگی شرکت‌کنندگان در آزمون رشته‌های بالاتر در سال‌های آینده است.


افراش تصریح کرد: آزمون مرحله نخست طرح اعطای مدرک تخصصی حفاظ شامل 80 درصد سوال مفاهیمی و 20 درصد سوال حسن حفظ است. همچنین مرحله دوم این آزمون پس از ماه مبارک رمضان امسال برگزار شده که بخش عمده‌ سوالات را حسن حفظ تشکیل می‌دهد.


افراش خاطرنشان کرد: برای برگزاری مرحله نخست آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی حفاظ 37 حوزه امتحانی در کشور پیش‌بینی شده که برخی از کلان‌شهرها همچون تهران و اصفهان به علت وسعت و حجم شرکت‌کنندگان دارای 4 یا 3 حوزه امتحانی هستند. این آزمون در 4 حوزه امتحانی شهر تهران شامل مرکز جنوب شهر، مرکز جنوب غرب، مرکز شمال شهر، مرکز شمال غرب برگزار می‌شود و نتایج آن تا پیش از ماه مبارک رمضان به اطلاع شرکت‌کنندگان می‌رسد.


: shabestan

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید