ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان با حضور رئیس مجلس

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان با حضور رئیس مجلس

فهرست مطالب

حمید صابرفرزام، دبیر پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، در گفت‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه این دوره از مسابقات یکشنبه شب 14 دی‌ماه پایان خواهد یافت، گفت: مراسم اختتامیه مسابقات با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
وی افزود: قبل از مراسم اختتامیه و از ساعت 15 تا 17 فینال رشته قرائت با حضور پنج قاری راه یافته به مرحله نهایی آغاز می‌شود. از ساعت 18 تا 19:15 نیز فینال رشته حفظ کل برگزار می‌شود. در رشته حفظ نیز پنج نفر به فینال راه خواهند یافت.
صابر فرزام بیان کرد: مراسم اختتامیه نیز رأس ساعت 19:30 با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برگزار می‌شود. در این مراسم به نفرات برگزیده هدایایی اهدا خواهد شد.
دبیر مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان اظهار کرد: برای نفرات اول در هر دو رشته 30 سکه بهار آزادی است و اگر افرادی غیر از نمایندگان کشورمان رتبه‌های برتر را کسب کنند، معادل ارزی این جوایز به آنها اهداء خواهد شد.
وی در ادامه در مورد ارزیابی خود از این مسابقات عنوان کرد: در گفت‌وگوهایی که با داوران این مسابقات داشته‌ام تا این مرحله مسابقات از سطح کیفی بالایی برخوردار بوده است.
صابرفرزام دلیل بالا بودن سطح این دوره از مسابقات را گزینش شرکت‌کننده‌ها عنوان کرد و افزود: متسابقان قبل از ورود به مسابقات در یک آزمون ورودی شرکت‌کرده‌ و برای آنها حدنصاب خاصی در نظر گرفته شده بود که با کسب آن حد نصاب اجازه ورود به سالن اصلی مسابقات برای اجرا را پیدا کردند و به همین دلیل از جهت کیفی نسبت به سال‌های گذشته از رشد کیفی خوبی برخوردار بوده است.
دبیر مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان ‌یادآور شد: تا کنون مسابقات بدون هیچ مشکل و تأخیری در زمانبندی برگزار شده است و امیدوارم با تلاش همکاران و نیروهای اجرایی این مسابقات بتوانیم در زمان‌بندی قبلی مسابقات را به پایان ببریم.
وی در مورد تعداد نیروهایی که در برپایی این مسابقات همکاری دارند، عنوان کرد: تعدادی بسیار زیادی از همکاران ما در برگزاری این مسابقات همکاری دارند، چرا غیر از مسابقات که در صحن اصلی برگزار می‌شود دو همایش بین‌المللی پژوهشی نیز برگزار شده است.
صابر فرزام بیان کرد: غیر از این، بیش از 20 محفل انس با قرآن کریم را با حضور قاریان بین‌المللی ایرانی و خارجی در سطح شهر تهران و برخی شهرهای اطراف نیز برگزار کرده‌ایم، همه این موارد نیروهای بسیار زیادی را می‌طلبد.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید