ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

تجمع اعتراضی به هتک حرمت ساحت پیامبر(ص)

تجمع اعتراضی به هتک حرمت ساحت پیامبر(ص)

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، تجمع دانشجویان انقلابی و اقشار مختلف مردم در اعتراض به توهین روزنامه هتاک فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) و حمایت دولت این کشور، در برابر سفارت فرانسه در تهران برگزار شد.

احمد توکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی که در میان تجمع‌کنندگان حضور داشت، در سخنانی گفت: غرب ادعا می‌کند مدافع حقوق بشر است اما نمی‌گویند به عقاید چندین میلیون نفر اهانت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه «حق» قابل تعرض نیست و نباید به حق افراد تعرض کرد، اظهار کرد: اینکه عده‌ای در روزنامه‌ بدکاره‌ای به صورت ساختگی بریزند و قتل انجام دهند ثمره کار موساد و سازمان سیا است.
توکلی تاکید کرد: در شرایطی که فرانسه این جنایت غیرانسانی را علیه مسلمانان انجام داد نباید مقامات وزارت خارجه به این کشور سفر می کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: رهبر، شما را فرزندان انقلابی خواند و باید رفتار مناسب نشان دهید. همه کسانی که ادعای آزادی واقعی دارند باید به حرمت پیغمبر پایبند باشند و غربی‎ها نمی‌فهمند پیامبر اسلام وحدت بخش ملت ایران است اگر غیرت دارید به کار ببرید.

همچنین محسن میرحاجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در میان تجمع کنندگان گفت: تک تک مردم مستضعف و دانشجویان مسلمان جمع شده‌اند تا به سفیر بی‌هویت فرانسه بگویند «لبیک یا محمد(ص)».همه ما این شور انقلابی و اسلامی را در قطره قطره خونمان احساس می‌کنیم و شکایت و نارضایتی ما پیش خداست. اگر این جسارت منحوس را روی سرشان خراب نمی‌کنیم فقط به خاطر دستور امام و رهبرمان است.

در این مراسم که توسط صدها رسانه داخلی و خارجی به تصویر کشیده می‎شد، دانشجویان و تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهای «زغوغای هیچ اجنبی نیاید خم به ابروی شمس نبی» و سردادن شعارهایی از جمله «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و شعار «مرگ بر انگلیس، اهانت به ساحت پیامبر(ص) را محکوم کردند.

سخنرانی نمایندگان اتحادیه تشکلهای دانشجویی از جمله دیگر برنامه‎های این مراسم باشکوه بود.

در این تجمع عده‌ای از مردم کاغذی را که ذکر «محمد رسول‌الله(ص)» بر آن نقش بسته بود، به روی تابلوی خیابان نوفل لوشاتو چسباندند و نام این خیابان را عوض کردند و جمعی از تجمع‌کنندگان از مسئولان درخواست داشتند که برای اعتراض به این توهین و سکوت دولت‌های غربی، نام خیابان نوفل لوشاتو را به نام پیامبر گرامی اسلام تغییر دهند.

در پایان بیانیه‎ای صادر شد که در بخشی از آن آمده است:  روند رو به رشد گرایش به اسلام در بین مردم کشورهای غربی، حاکمان این کشورها را به تکاپوی جلوگیری از امواج خروشان این حرکت با سیاه نمایی چهره رحمانی اسلام ناب محمدی انداخته است. حمله مشکوک و پرابهام هفته گذشته مترسک‌های ریش‌دار صهیونیست‌ها، با ادعای دروغین دفاع از اسلام، به دفتر مجله دست چندم و مبتذل نویس شارلی ابدو در فرانسه، بار دیگر بهانه مورد نیاز سردمداران تفکر الحاد را برای تنگ کردن فضا بر مسلمانان و ترسیم چهره ای خشن از اسلام، به دست آنان داد. اگرچه اصل داستان تعریف شده توسط دولت فرانسه در این باره خود دارای شبهات فراوانی است. مردم هوشیار و نکته سنج جهان چگونه می‌توانند باور کنند که بنا به ادعای دولت فرانسه، در یک اقدام مضحک که بیشتر به سکانسی از یک فیلم کمدی می‌ماند تا یک ماجرای واقعی، تروریست‌ها با در دست داشتن کارت‌های شناسایی خود به دفتر این نشریه حمله کرده و سپس کارت‌های خود را برجای گذارند تا احتمالا دولت فرانسه را درتکمیل این داستان مضحک یاری کنند! ادعایی که یادرآور ادعای حیرت انگیز سناریونویسان حادثه یازدهم سپتامبر مبنی بر سالم ماندن کارت‌های شناسایی هواپیماربایان در انفجار مهیب برج‌های دوقلوست. به راستی چگونه است که تروریست‌ها در تمامی اقدامات تروریستی، کارت‌های شناسایی خود را به همراه دارند؟

به فاصله کوتاهی از این حادثه مشکوک، تیغه دوم قیچی غرب برای بریدن ریشه اسلام گرایی در اروپا به حرکت درآمده و نشریه شارلی ابدو در اقدامی غیرانسانی و غیراخلاقی که نشان دهنده فاصله عمیق صاحبان تاریک اندیش آن با تمدن و فرهنگ و آزادی اندیشه است، اقدام به انتشار کاریکاتورهایی توهین آمیز علیه پیامبر رحمت و مهربانی کرده و به خیال خام خود تلاش کردند تا از این طریق و در جایگاه غریقی که برای جلوگیری از غرق شدن چنگ به هر خس و خاشاکی می‌اندازد، در برابر امواج اسلام خواهی مردم اروپا که برآمده از آگاهی آنان نسبت به شکست و به بن بست رسیدن لیبرالیسم است؛ مانعی هرچند موقت و کوتاه مدت ایجاد کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حاکمان کاخ الیزه اکنون در برابر این سوال منطقی قرار دارند که آیا زمانی که با رویای سقوط حکومت مشروع و قانونی سوریه، به ایجاد گروه‌های خونریز و تروریستی می‌پرداختند، حساب بازگشت این تروریست‌ها به کشورهایشان در اروپا را نیز کرده بودند؟

دانشجویان بسیجی و انقلابی ایران، هم صدا با ملت شریف و مسلمان این کشور و همه مسلمانان بلکه آزادیخواهان جهان، ضمن محکوم کردن سناریوی پرابهام حمله تروریستی در پاریس، توهین بی شرمانه گردانندگان نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم را که تحت تاثیر حمایت‌های بی دریغ دولت این کشور انجام گرفت، محکوم کرده و به دولت مردان فرانسه پیشنهاد م‌ کنیم که به جای توسل به این اقدامات بی شرمانه، در مورد حقیقت پیام اسلام و دلیل گرایش روزافزون مردم خسته از لیبرالیسم در اروپا، به این دین الهی بیشتر بیندیشند و بدانند که با خاک پاشیدن به رخ خورشید نمی‌توانند از تابش انوار آن جلوگیری کنند.

در پایان این بیانیه تأکید شده است: همچنین از رئیس جمهوری نیز می‌خواهیم در کوتاهترین زمان ممکن، واکنش درخور نسبت به این حرکت نسنجیده جناب ظریف ابراز داشته و ایشان و وزارت خارجه را ملزم به اخراج سفیر فرانسه از کشورمان و جلوگیری از بازگشت او تا زمان عذرخواهی رسمی دولت آن کشور از پیشگاه رسول اعظم(ص) و همه مسلمانان جهان بکند.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید