ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

ايجاد انگيزه در ميان دانشجويان از ثمرات برپايی رقابت‌های بين‌المللی قرآن است

از ثمرات برپايی رقابت‌های بين‌المللی قرآن

فهرست مطالب

از ثمرات برپايی رقابت‌های بين‌المللی قرآن: «مهدی قره‌شيخلو» رئيس سازمان دارالقرآن الكريم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ارزيابی كلی خود را از برگزاری مسابقات بين‌المللی قرآن كريم در سطح دانشجويی چنين بيان كرد: مسابقات بين‌المللی قرآن كريم در سطح دانشگاه‌ها به طور حتم در رشد قاريان و حفاظ دانشجو، مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد:

مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان، علاوه بر اثر فرهنگی در محيط دانشگاهی، دانشجويان علاقه‌مند به حضور دائمی و تخصصی در علوم و فنون قرآن را برای ارتقای كارشان تشويق می‌كند و در مجموع می‌توان ايجاد انگيزه و ارتقای كار را از ثمرات برپايی اين رقابت بين‌المللی عنوان كرد.

اين قاری بين‌المللی يكی از موارد ضعف در برپايی رقابت‌های قرآنی در سطح بين‌المللی را حضور ضعيف و بی‌كيفيت متسابقان ساير كشور‌ها دانست و افزود: چه در رقابت‌های بين‌المللی قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه و حتی در مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان اين ضعف مشاهده می‌شود.

قره‌شيخلو اظهار كرد: در آزمون مرحله انتخابی كه برای معرفی نمايندگان جمهوری اسلامی ايران در رشته‌های حفظ و قرائت انجام شد، داوران با سخت‌گيری موشكافانه‌ای به ارزيابی تلاوت‌ها پرداختند تا بهترين گزينه برای اين رقابت‌ها معرفی شود، اما در مقابل، چنين برنامه‌ای برای متسابقان ديگر كشورها صورت نمی‌گيرد.

مهدی قره‌شيخلو:
در بسياری از كشورها فعالان، پيشكسوتان و نخبگان قرآنی را می‌شناسيم كه به دفعات در مسابقات قرآن كشورمان حضور داشته‌اند و ارتباط گرفتن با اين افراد می‌تواند ما را به برترين حفاظ و قراء جوان آن كشور برساند

وی ادامه داد:

برای افزايش كيفيت مسابقات بين‌المللی قرآن كريم، حتماً بايد مكانيسمی وجود داشته باشد تا برترين‌های هر كشور انتخاب شود تا اين‌گونه جذابيت كار بالا رود. افرادی در اين مسابقات حضور می‌يابند كه از ضعيف‌ترين حافظان كشورمان ضعيف‌ترند، البته برخی كشورها هستند كه واقعاً سرمايه‌هايشان همين ميزان است، اما با دقت در انتخاب و تعيين مكانيسمی دقيق، می‌توان با ارتقای تلاوت‌ها، شكوه مسابقات را افزايش داد.

قره‌شيخلو اظهار كرد:

در بسياری از كشورها فعالان، پيشكسوتان و نخبگان قرآنی را می‌شناسيم كه به دفعات در مسابقات قرآن كشورمان حضور داشته‌اند و ارتباط گرفتن با اين افراد می‌تواند ما را به برترين حفاظ و قراء جوان آن كشور برساند، يا رايزنی‌های فرهنگی ايران در ديگر كشورها كه در جهت معرفی اين افراد تلاش می‌كنند، كاملاً نسبت به نوع انتخابشان و شرايط افراد انتخابی توجيه شوند و در اين زمينه جلساتی هم برگزار شود.

وی در ادامه از توجه سازمان دارالقرآن الكريم به فعاليت‌های قرآنی دانشجويان چنين گفت: امسال با هماهنگی و همكاری نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تبليغات وسيعی برای حضور دانشجويان در آزمون تفسير قرآن كريم «نورالهدی 3» صورت گرفت و از سوی اين نهاد سهميه ويژه و جوايزی برای دانشجويان اختصاص يافت كه نيمی از شركت‌كنندگان در آزمون نورالهدی دانشجويان بودند.

رئيس سازمان دارالقرآن الكريم در پايان تأكيد كرد: سازمان دارالقرآن الكريم برنامه‌های قرآنی خود را برای عموم مردم در نظر می‌گيرد و مأموريت اين سازمان كشوری است و همه حتی دانشجويان می‌توانند در اين برنامه‌ها حضور فعالی داشته باشند.

از ثمرات برپايی رقابت‌های بين‌المللی قرآن

الصفحة الرئيسية – مؤسسة القرآن و نهج البلاغة

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید