ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

هدف نهايی مسابقات قرآن تدبر و پياده‌كردن دستورات آن در عمل است

هدف نهايی مسابقات قرآن

فهرست مطالب

هدف نهايی مسابقات قرآن: به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خراسان رضوی، متن كامل پيام آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی كه توسط «مرتضی نجفی‌قدسی»، خادم قرآن كريم و فعال مطبوعات قرآنی، قرائت شد، به شرح زير است:

قبل از هر چيز اين برنامه باشكوه مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان را به همه شما عزيزان حاضر و همه دانشجويان مسلمان در سراسر عالم و همه دست‌اندركاران تبريك می‌گويم و اميدوارم همگی در سايه قرآن مجيد سربلند و سعادتمند و پيروز باشيد. حقيقت اين است كه قرآن، نور و كتاب مبين است و به همين دليل پيروان خود را در مسير زندگی به سرچشمه نور كه ذات پاك خداوند و قرب اوست، هدايت می‌كند و از ظلمات بيراهه‌ها و پرتگاه‌ها و دام‌های شيطانی رهايی می‌بخشد.

 

 

عظمت قرآن به قدری است كه حتی انديشمندان غيرمسلمان اما باانصاف، سر تعظيم در برابر آن سر فرود آورده‌اند: شِبلی شُمیِّل مادی می‌گويد: اِنّی وَ اِنْ اَكُ قَدْ كَفَرْتُ بِدينِه هَلْ اَكفرنَّ بِمَحْكَمِ الاياتِ «من اگر چه آيين او را (اشاره به پيامبر اسلام (ص) است) نپذيرفته‌ام، ولی آيا می‌توانم به آيات محكم و عالمانه او كافر شوم؟!»

 

آن‌هايی كه بر اثر تعصب‌های بی‌دليل در برابر اين چشمه نور سر تعظيم فرود نياورده‌اند و از آن می‌گريزند، دليلی بر نفی معارف و تعليمات آن در دست ندارند و معمولا به بهانه‌جويی روی می‌آورند و به آن قناعت می‌كنند. عزيزان من، خواهران و برادران، حفظ قرآن و تلاوت و قرائت آن با تمام آداب، بسيار خوب و شايسته است ولی فراموش نكنيد كه به مضمون آيه شريفه «كِتَابٌ اَنْزَلْنَاهُ اِلَیْكَ مُبارَكٌ لِیُدَبِّرُوا آياتِهِ وَ لِيتَذَكَّرَ اُوْلُوالْاَلْبَابِ» (سوره ص، آيه 29)

 

هدف نهايی از همه اين امور تدبر و انديشيدن در اين آيات و سپس پياده كردن آن‌ها در عمل است. گوارا باد بر شما دانشجويان عزيز از سراسر جهان اسلام كه جرعه‌هايی از زلال حقيقت اين كتاب بزرگ آسمانی، اين كتاب هدايت و معرفت نوشيده‌ايد و همچنان در انتظار جرعه‌های بيشتری هستيد.

 

اميرالمؤمنان علی(ع) در نهج‌البلاغه با صراحت در وصف قرآن می‌گويد: بدانيد هيچ كس با داشتن قرآن فقير نيست و هيچ‌كس بدون آن غنی بی‌نياز نخواهد بود. از صميم دل برای همه شما كه افتخار جهان اسلام هستيد و می‌توانيد آينده خوبی برای جهان اسلام بسازيد، دعا می‌كنم و انتظار دارم شما نيز حقير را از دعای خيرتان فراموش نفرماييد.

 

 

 

هدف نهايی مسابقات قرآن

صفحه اصلی – موسسه قرآن و نهج البلاغه -آموزش مجازی قران ونهج البلاغه

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید